Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Millan - Jag vet, jag har låtit bli att äta kött under 4 år.... Åt fisk dock, samt kyckling, eftersom mina föräldrar "tvingade mig" - eftersom jag fortfarande växte 14-18 år... Fullt begripligt av dem och så =)
Och klart att hemma och hos familjen så går det bra (min mor är vego numer - fast äter fisk.....) Och min far inte heller ngt problem...
Men hur ofta har det inte blivit när man är bortbjuden vare sig hos vänner/bekanta eller typ hos pojkvänner, att man fått käka potatis och ngn trist grönsallad.
Jag tycker inte om att "känna mig till besvär" när jag besöker någon.... Så efter 4 år som jag ätit den j*a kokta potatisen och trista grönsalladen så bestämde jag mig för att börja äta kött igen - när jag blev bjuden på det... Dvs att inget jag lagade själv hemma.
Sedan när man blev sambo så tyckte jag iaf att det blev krångligt att laga 2 olika saker - och jag ville inte begära av min sambo att han skulle sluta äta kött.
Dessutom var det krångligt när man bodde hemma hos hans föräldrar under 1 år... då fick man ju liksom äta det som lagades, om man inte lagade själv, och det kändes "otacksamt" på ngt sätt.
Därmed så blev det att det blev kött mer ofta, men fortfarande så äter jag inte så värst mkt kött.. Lagar mkt vegetarisk mat.. Eller fisk och kyckling....
Jag är helt nöjd med hur/vad jag äter ur det perspektivet - det enda som är lite jobbigt är att folk runt i kring inte kan förstå varför man inte äter vilt och lamm.
Dem har samma "argument" som kom upp förut - att det är bättre kött - Det vet jag också... Men förklaringen att man faktiskt inte tycker om smaken.... Hur många gånger har man inte mötts av "Ähh det där är bara trams, om du inte vet vad det är så känner du ingen skillnad"...
JO jag känner skillnad.. och den dagen jag inte gör det, då skall jag gladeligen äta =)
Men jag ser det inte som ngt större problem, det är ju bara väldigt irriterande att folk "omyndigförklarar" en, för att man inte tycker om det.....
INTE ALLA såklart, men många =)
Hmm undra om det där lät som att jag försökte ta en debatt nu?
Det försökte jag inte iaf, kan jag meddela, så ingen tror det=)
Nu har gubben gömt barsen - utom 1.. så nu kan jag inte äta mer än 1 idag =)
Ngn som har ngt nyttigt/trevligt förslag på förrätt tills imorgon?
Blir ju då älg och potatisgratäng till varmrätt - och så sallad såklart, så jag har ngt att äta =)
Funderade på typ grön ärtsoppa - borde kännas lite vår/somrigt sådär.. men jag vet inte...
Vi har svamp, men svampsoppa el. toast eller så... blir inte det lite väl höstigt med älg sedan?
Får grubbla =)
Fru Abramsson - Första gången jag åt på en bars blev jag så mätt på ½ =)
Numer så har de tyvärr blivit som godis istället - jag fattar inte varför det är så... helskumt tycker jag.. eftersom det tidigare tog mig typ 10 minuter att äta den.. och numer så går det på max 1.... Försöker komma på varför, men är väl vana kanske... dumt iaf =/
Men bra att du blev mätt, är väl det vi strävar efter =)
Miafina:
Ja, det var kanon att känna sig mätt igen.. Riktigt skönt.
Nu kanske jag klarar mig till middagen iallafall.. *ler*
Ska snart hämta gossen på dagis. Tror vi åker och handlar lite idag bara vi två..
Räkande ut tidigare idag att jag åste fylla på mitt förråd av naturdiet pulver. Räcker bara till imorgon med.
Varför tänkte jag inte på det igår när jag var på maxi?
Hihi.. vi gick till affären igår, för att köpa mer... Men kom på att jag skall testa fördigblandade naturdiet istället - för att testa smakerna (eftersom jag har nutrilettpulver) och se om jag hellre vill ha naturdiet...
Men caffe latten var inget för mig, så skall testa jordgubb troligen idag.. så får jag handla imorgon istället - när jag bestämt mig för om det bli att byta till naturdiet, eller hålla kvar nutrilett... Just nu lutar det åt det senare... =)
OM man tänker att helgen blir lite sådär, så har jag tills fredag som jag skall äta rent... Sedan får det bli blandat ett tag.. och så lite rent igen sedan kanske.... Men mixad är ju bättre än inget =)
Men jag har så det räcker idag och imorgon så.... Och då skall man ju ändå handla till middagen så =)
Men summa summarum var att jag handlade inte det jag skulle men lyckades ändå handla för 200 spänn igår... *grymt*
Hej igen!
Oj vad man missar mycket när man inte är inne på ett par dagar. Har bara skummat lite - det var ju typ 80 nya inlägg sedan jag sist var inne´.
Nu har våra inbjudningskort gått ut och nu känns allt mycket allvarligare. Det är ju NU jag måste gå ner i vikt ju! Jag skall vara sten hård med atkins och motion fram tills misommar, då skall jag fuska och ha superkul med mina kompisar.
Idag stog vågen på 82,1 kg och det är exakt tre månader kvar. Använder stegräknare och skall gå minst 10 000 steg om dagen + annan aktivitet ca 6 dagari veckan.
Miafina: Jag har för mig att du höll på med orbitreck, stämmer det? Har fått låna en av svärmor men vet inte hur länge/ofta man bör köra för bästa resultat. Vet du?
Kram och kämpa på alla!
OJ - jag har ingen aning om hur ofta/länge man bör köra... Men man brukar väl rekommendera att man bör motionera i 30 minuter iaf.... (rent allmänt)
Jag försöker köra minst 30 minuter (blir oftast det) - som mest 50 min.
Hur ofta beror väl på hur hårt man kör... om man "promenerar" så kan man säkert göra det varje dag... Men om man kör hårdare pass så kanske man inte bör göra det mer än varanan dag eller? (tänker på hur "vanlig" träning funkar - att kroppen skall få återhämta sig)
MEn har man ingen träningsvärk, och har ork och trivs med det kan man säkert göra varje dag... Men vanliga träningsrek. är väl ca 3 ggr i veckan eller varanan dag... Så kan väl vara lämpligt... Man kan ju promenera som vanligt alla dagar istället för att träna hårt varje dag.. effektivt det med...
Ja skicka inbjudan - då börjar det bli allvar =)
Spännande!!!
Miafina: Jo jag vet hur det är att bli satt på undantag jämt. Därför blir det fisk rakt igenom på vår bröllopsmiddag, förutom barnen som nog har lite svårt för fisk och får kyckling.
Jag äter veg med undantag för fisk, och gjorde det när jag träffade min sambo så vi lagar endera 2 olika "tillbehör" (köttbullar, hamburgare, korv etc) eller så äter han veg. Men han är ingen köttälskare så... förutom köttbullar då så det är inte så svårt. När jag sedan träffade hans kompisgäng första gången så visade det sig att två av dem var vegetarier, så alla där vet ju att det inte räcker med potatis och sallad.....
När vi själva bjuder på middag blir det ofta helvegetariskt och de flesta märker det inte ens förrän man påpekar det.
Nog om det!!!!
Visst blir barsen som godis efter ett tag. Vilken snäll gubbe du har som gömmer dem.... min äter upp dem, men som tur är så gillar han inte min favorit hasselnöt så de får jag ha ifred....
Förrätter är jag bra på (eller min sambo eftersom jag sällan lagar mat). Jamie Olivers recept på vegetarisk rostbiffsmacka brukar vara en hit. Man gör ett kryddsmör med sot. tomater, vitlök, timjan mm och ungssteker portabello-champinjoner i det, lägger dem på bröd med dijonsenap och sallad.
Räktoast (skagen kanske)
Bruchetta, finns otaliga varianter.
Parmaskinka & melon
Nån god ost och oliver
Nu vart jag ju hungrig......
Löpningen gick bra iaf. Joggingtempo, 6,5km på 34 minuter.
Om man inte har knäproblem el liknande så är löpning suveränt bra för fettförbränningen, och så får man ju vara utomhus och motionera....
Mums =)
Låter gott det mesta av förslagen där =)
Ja när gubben föredrar veg så underlättar det... Min är väl inte ngn "vansinnig" köttätare, men han får nog betecknas som köttätare iaf =)
Och uppfödd på husmanskost till skillnad från mig som knappt vet vad husmans kost är, än mindre kan laga det =)
Han skulle säkerligen käka upp barsen själv om det inte vore så dyrt.. Så det är snålheten som hindrar honom =)
Han tycker redan att det är dyrt att underhålla mig med dem =)
Också därför som han tyckte att det var bra när jag bad honom gömma dem... =)
Ja löpning är ju en bra träningsform... Eftersom jag avskyr det, så är jag dock glad att jag kan "skylla" på mina knän som misstycker å det grövsta =)
Nu är jag nöjd med mig själv so far idag. Lillkillen vaknade vid 6 (jäsp) men efter att vi legat och dratt oss ett tag stog vi upp. Jag tog en kopp kaffe och gav mig ut på en joggingtur.Håller med dig Millan28 att jogging är nog väldigt effektivt. Det känns så iaf.
När jag kom hem körde jag lite styrketräning (tricepsen MÅSTE aktiveras). Så nu skall jag bara se till att gå minst 9800 steg till idag och hålla mig till atkins.
Är det atkins bars eller nutrilett bars ni pratar om? Jag köpte en atkins bar igår men den skall jag bara ha liggande i absoluta nödfall istället för att hugga i på min underbara kladdkaka i frysen...
¨år gäster ikväll men de vet om att jag kör stenhårt så det går förhoppningsvis relativt smärtfritt ur frestelsesynpunkt. Det är min tärna och hennes sambo som kommer och hon håller på med vv för tillfället så hon kan nog peppa upp mig.