Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
hej alla glada! Vägning idag och det såg bra ut! Varken upp eller ner så det ser jag som en framgång efter helgens bravader :D
Annars är jag fortfarande hostig :( så någon träning har det inte blivit av... men idag promenerade vi i alla fall fram och tillbaka till högskolan så en mil har jag i alla fall gått.
Jessie76: Det har nog inte med kalorier att göra utan snarare att du missar viktiga näringsämnen om du inte äter alla. På naturdiet.se finns lite tips om dagsintag tror man kan ställa frågor där med.
Jag tränade i samband med naturdietkuren. Cykling 1,5 mil/dag samt löpning 5 km 3 dagar/vecka. De dagar det blev mycket träning (både cykling och löpning) blev jag lite hungrigare och la till en påse/bar om jag kände att det behövdes. Jag kompletterade även med frukt och grönsaker för att det skulle bli lite roligare, valde de frukter grönsaker som gav 0 points enligt WW för att hålla nere kaloriintaget.
Efter avlutat kur har jag blandat lite vanlig mat och naturdiet några dagar för att sedan bara äta vanlig mat. Höll min nya vikt i en vecka och har gick ner ytterligare 4 hg fram till igår, idag var det upp 6 hg men jag hoppas att det är en svacka.
Igår provade jag min klänning eftersom den ska sys in idag. det var egentligen bara en liten tryckknapp som skulle in i urrigningen ,den är av omlottmodell, för att hålla ihop den bättre men igår så halkade kjolen ner så jag trampade på den. Den måste nog justeras i midjan med. Lite roligt att jag blivit smalare sen jag provade klänningen men de hade lite ont om tid i butiken så jag hoppas att de har tid att ta in den.
Provade torseletten igår och visade den för min syster. Hon sa att om det funkar med såndär brösttejp så kanske det ser bättre ut. Visade även för sambon och han tyckte att jag skulle hoppa över den och köpa en vanlig bh+trosor istället, och mumlade nåt om mina felköp på ebay....
Så nu är frågan jag ska sälja torseletten eller spara den för att använda vid ett annat tillfälle ihop med bh eller tejp???
Millan28:
VAd är det för torsolett?
Finns det bild och vilken storlek är den?
JAg är i behov av typ en korsett, men de är dyra..
Kanske kunde köpa den av dig isåfall....
Jag har varit och provat bh-ar två ggr nu och inte hittat nå't som passar...
Det känns som jag ligger mellan två storlekar på nå't vis... Både kupmässigt och omfångsmässigt.
Jag får nog gå till nå'n proffsbutik så de får hjälpa mig att välja...
Hej och tack för era tips (som vanligt ). Jag äter alltså tre påsar per dag som sagt och det känns nog. Jag får inte i mig en till - men kanske jag skulle göra nån sallad istället då?
Fan jag kollade vikten imorse och jag har gått ner 3,6 kg på två dagar - kan det verkligen stämma???!!
Vet ni, dessutom jag som har såna djuriska magproblem (jag går typ en gång i veckan, iaf innan jag fick medicin för ämnesomsättningen) har så himla bra nu! Efter bara två/tre dagar.... Oj så skönt kan jag säga. Fast jag är så rädd att jag går upp tokfort sen
Ja de där med näringsämnen skrev jag inte ens... jag tror jag tänkte att när vi pratar om sådan "mat" så speglar kalorierna till viss del näringsämnena... Hmm var nog lite "blekt tänkt"... Jag är lullig tror jag =/
Något helt annat - min far har satt myror i huvudet på mig... Vi hade ju övergivit valborgstanken lite, med tanke på krångel hit och dit.. och sagt 19 maj istället....
Men nu tyckte far (eller han föreslog lite försiktigt att vi kanske ville överväga) att fundera på augusti istället... Typ när jag fyller år.. Inte precis på dagen då, men runt i kring.
VI tog ju med honom att kika på stället vi vill vara, och han tyckte det var kanonfint.. Men att det skulle vara ännu finare i augusti, och att när det är så naturskönt skulle vara roligt med mer "stabilt väder"... Och det får man ju hålla med om, att augusti är vädersäkrare än maj - då man inte ens vet om vintern försvunnit - och det är nästan garanterat varmare i augusti.
Hmmm.. ngt att tänka på.. det låter ju logiskt sett bra... Fast nu är vi så inställde på försommaren att det känns som en hel evighet till augusti... Och att det känns "skumt"....
Mkt OT - men om ngt kan hjälpa mig räta ut tankarna kring det så har jag inget att invända. Känns ju som att vara lite "stönig" när logiken egentligen säger att augusti vore bra....
och istället för valborg= 3årsdag av första date så skulle vi kunna pricka 18 augusti= 2 år & 1 dag efter förlovning.... 17de som vi förlovade oss är en fredag.. men blir ju nära iaf =)
Nä nu skall jag inte ta upp mer plats om det... vet bara inte vem man skall vädra det med - och börja tänka logiskt =)
Haha, vi vart tillsammans och förlovade oss den 18 aug! Coolt.... Summerlöööv
Vi vet inte riktigt när vi blev tillsammans... vi var så goda vänner och umgicks så mkt.. så det är svårt att säga... =)
Men nu när jag kollade upp så borde 18 juli vara "vår tillsammansdag".. för den dagen kom vi båda hem från olika resor, och det var dagen som vi uttryckte att "jag tycker om dig" - och då menade mer än som vän....
hmm så 18 augusti blir nästan 2 årsdag- förlovning, och exakt (om man räknar 18 juli) 3 år 1 månad ihopdag =)
Oja herregud alltså.. den sommaren vi blev tillsammans.. 2004 alltså - det var summerlöööv rejält... Det underbaraste jag varit med om.. blir gråtfärdig/gråter bara jag tänker på det =)
Miafina
Har ni bestämt er var ni ska vara nu? *nyfiken*
Augusti är ju en väldigt bra månad. Vi hade kunnat tänkt oss det om inte halva släkten fyller "jämnt" på sensommaren/hösten det här året...