Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Hur är det egentligen att ersätta mltider med t.ex. naturdiet? Blir man något mätt eller hur känns det?
Jejean:
Jag har just börjat med naturdiet. Byter ej ut middagen.
Dag 2 nu, tycker det funkar ganska ok. Du kan ju äta frukt och grönsaker med. Dricka mckt vatten, så håller man sig mätt oxå.
Magen har svårt att skilja på törst och hunger.
Jag har provat nu till lunch att värma vattnet jag blandar pulvret med. Måste ha nåt varmt mitt på dagen. Smakar helt ok, och känns lite mer "matigt" på så vis. Blir lite soppa av det.
Mkt fest blir det Drakdal...
Jo det är väl så man får se det.. allt är bättre än inget....
Jejan - hmmm jag tycker att efter de första dagarna så avtar hungerkänslorna lite iaf.. Om det är Pga av att dem avtar som man känner sig mätt, eller om det är för att man ÄR mätt som det känns som att hungerkänslorna avtar har jag ingen aning.
Men jag känner mig sällan hungrig på samma sätt som när man äter mat iaf..... Och om jag känner av det när det inte är dags att äta, så dricker jag vatten, så blir magen full iaf, så det blir itne lika påtagligt...
Jag är verkligen kass på att förklara sånt här, eftersom jag försöker att "förtränga" att tänka på mat, hunger och annat som hör ihop med det.. utan bara försöker se framåt och "se över" sådana ämnen..
Låsas inte om det så finns det inte som sagt... Rätt knäppt egentligen...
Jyckepromenad igen... i hällregnet denna gång... oj vad kul =/
Ännu en härlig löparrunda med grabbarna. Jag pressar mig betydligt mer med dem än när jag springer med tjejerna då det mest blir skönt springa-och-snacka-skit-joggingtempo. Ändå skulle jag kunna öka ytterligare om det vore tävling. Ca 6,5 km på 33:34 blev det idag. Helt OK!!
Hmmm, dag 2 bara och är ganska hungrig..
Har bestämt mig för att (innan jag började) äta middag varje dag.
Inte middag än på ett tag, men är jättesugen på nåt. Har just ätit 2klyftor honungsmelon + persika och 1 banan. Vill ha mer!
Vad göra!
Har varit och köpt naturdiet kaffelatte för att kunna variera lite.
Drick mycket vatten, ljummet...
Och ät kalorifattiga grönsaker om du känner att du behöver mer att äta på... Vitkål brukar funka för mig... Man kan inte äta hur mkt som helst, då mår man dåligt... Men en del kan man ju äta av det iaf...
Hoppas det går bra för er alla, även om det är mkt ikring nu.... =)
Fadern kommer på besök på torsdag och bjuder ut på middag, så vi får väl se hur det blir.... Middag lägger inte direkt upp för sallad... Nästan lika såväl att unna sig att verkligen äta ngt riktigt gott, så får man vara ordentlig de andra dagarna =)
Be well, hang in there!
Godmorgon all!
Dag 3 med naturdiet. Funkar ganska bra nu. Börjar vänja mig. Känns redan bättre. Även om jag kanske inte gått ner särskilt mckt (ingen våg) så känns det mckt bättre nu. Verkar som om min hud har blivit lite bättre med, kanske saknade nåt ämne förut som jag får i mig med naturdiet, nån vitamin eller mineral.
Kommer troligen att fortsätta med nån påse då och då även efter avlutad viktminskning. Går på VV i vanliga fall, men bestämt att jag inte ska dit o väga mig förrän 8juni. Cyklade en sväng igår och tog en kort promenad, samma idag. Inte mycket men bättre än inget. Många bäckar små. HAr som tur är ett tag kvar till bröllopet stundar. Tänkte gå ner åtmindstone 6-8kg till dess. Sedan får jag fortsätta efter, fast då som fru.. *ler*
Godmorgon!!
Testade att blanda naturdietpulver med varmvatten till frukost... skitäckligt.... Tvingar i mig det just nu. Till lunch blir det middagsrester från igår, pasta m quornfärssås, riven parmesan & minimorötter. Till middag vet jag inte... ska jobba sent ikväll med. Jag har varir väldigt sugen på mannagrynsgröt så det kanske blir det till middag.
Ingen träning idag förutom min vanliga cykeltur till/från jobbet.
Jag hade gått upp 4 hg idag... Tror det är mens på gång så det kan vara därför. Det blev förutom den planerade maten en latte (på lättmjölk) och ett glas oboy (också lättmjölk) igår kväll, men det går man väl inte upp 4 hg på???
Lite ledsen idag med. Min lilla dotter stortjöt när jag lämnade på dagis imorse... det var bättre nu när jag ringde och kollade men det känns ändå.... :-/
När är bröllopet?
För jag antog att det inte var fram till 8 juni som du tänkte gå ner 6-8 kilo =)
(säger jag som vill få bort de sista 6,5 kilona ner till -30 kilo tills 9 juni, hmmm)
Blev en sådär dag igår.... bidde en del mat... Men det landade på typ 1100 kcal totalt, så ingen katastrof ändå... Men nu är det hårda tag som gäller fram tills torsdag och middagen...
(tycker jag säger det varje dag att det blir hårda tag.. och oftast håller det 1 dag, sedan blir det en "ok" dag.... MEn så långe det inte blir katastrofdagar så får jag fortsätta dunka mig själv i ryggen =))