• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Fru Abramsson

Miafina:
    Bröllopet är den 5aug, så jag har ett tag till på mig.
    Tänkte fram tom 3v före fortsätta att gå ner, sen måste jag stanna där. Måste beställa korsetten då. Klänningen måste tas in dessutom och läggas upp.

• Miafina

Ahhh - Då går det nog utmärkt =)

Ja tänk va.. att när klänning eller andra kläder (vad det må vara) är beställda då är det inte så smart att gå ner mer, så gäller att vara "klar" i tid =)

• Fru Abramsson

Klänningen köpte vi redan i januari...
    HAr sedan dess tyvätt gått upp 4,5kg.
    Väger nu 84,5, ska försöka att väga max 78kg vid bröllopet..
    När jag var gravid vägde jag 114kg och när jag började VV för 3år sen vägde jag 102kg, så jag vet att jag kan!

Hur går det för dig då?

• Miafina

Fru Abramsson - hur det går för mig märks varje måndag, då jag har vägdag och rapporterar..

Men jag började den 5 februari och har sedan dess gått ner 23,5 kg =) från 117 till 93,5 kg. Totalt så är målet att ta bort 55 av mina ursprungliga kilon.

Jag gifter mig först valborg 2007, men eftersom jag har såpass mycket att ta bort så gäller det att börja i tid - och med tanke på mått och klänning och sånt så bör man ju vara så gott som klar senast årsskiftet.
    Jag tror inte att jag kommer att ha nått drömmålet tills dess, men jag skall försöka nå så långt som möjligt mot det.

Sedan så är det en sporre nu att det blir sommar - Jag har avskytt sommaren eftersom då skall man klä av sig, och "visa upp sig i bikini och annat"... Vilket jag har vägrat... Har alltid gått i svarta långbyxor (för att se smalare ut) oavsett om det varit 30 grader varmt ute... Jag vill helst slippa det i år, så därför så har jag nu först "sommar" som mål, och sedan "bröllop"....

Jag är långt ifrån nöjd ännu, men jag börjar iaf att inte helt vantrivas bland människor, vilket jag har gjort förrut - kännt att folk stirrar, att man är äcklig och annat sånt kul.

Så om man ser helhetsmässigt så har det väl gått väldigt bra - och om de sista 2½ veckorna här tills juni går bra så 30 kg/4 månader så är jag väldigt stolt.

Sedan är jag en sådan person som har tendens att inte bli nöjd, utan se det negativa även i den bästa av situationer... Det börjar släppa lite, och jag börjar kunna glädjas åt mina resultat istället för att se att "jag kunde gått ner mer" eller ngt annat sånt.

De här veckorna (veckan hittills) med pulver har gått sådär.. det är bra eftersom jag inte behöver tänka, men visst tusan vill jag ha mat... Så det är nog tur att det blir mixad kur fortsättningsvis =)

Det blev långt och utförligt, men jag vet inte om du ha läst gammla tråden eller denna från start, så jag rullar upp hela bandet (och sammanfattar även för mig själv) =)

• Fru Abramsson

Miafina:
    Jo, jag har läst lite inlägg då och då sista veckan iallafall.

Du har ju varit JÄTTEDUKTIG! Fortsätt så ska du se att du fixar detta och du har gott om tid på dig. Det är bra!

Jag har oxå varit sån som gått i långbyxor fast det varit 30 grader varmt. HAr väl inte riktigt kommit till det stadiet att jag känner mig bekväm varken i shorts eller bikini. Kjol däremot går bra, för då ser man inte mina kraftiga lår på samma vis..
    Förra sommaren vägde jag 73kg, då var jag "bekväm" även i bikini,men har av någon anledning gått upp igen.. Trist, men jag har ju troligtvis tuugat mig själv till det... Ska till läkare på tisdag nästa v 30maj och kontrollera min ämnesomsättning. De veckorna jag sköter mig händer ingenting på vågen eller centimetrarna, medans den veckan jag äter lite mer varje dag går jag upp jättemckt.
    Ex: 4veckor m VV. Åt mina points, inte en enda point för mycket på 4v. Motionerade flitigt. Jättebra tyckte jag och sambon (+svärmor).! Vägning varje vecka.. INGET hände!
    Tappade sugen åt 24-25points om dagen istället för 21 points. (jag ska kunna äta 3-4 points mer om dagen sen för att hålla vikten).. Jag hade gått upp 1,4kg!!!

Är det inte skumt så säg....

• Miafina

Fru Abramsson - Nej jag är inte heller bekväm i varken bikini eller shorts ännu.. kan sträcka mig till vadlång kjol i nuläget... (så det är tur att det regnar;))

Jag vet absolut hur absurt det känns....

Förrförra veckan valde jag ju att inte rapportera.. Jag hade slarvat med maten 2 dagar under veckan... och trots att man slog ut det så handlade det om typ 800 kcal om dagen under den veckan... som jag åt totalt alltså (inkl slarvet)... och jag gick upp 3 kilo av det.

Alltså gick jag upp 3 kilo under en vecka av att äta 800 kcal om dagen... Är inte det skumt så säg.

Jag har också skrivit tidigare att min kropp verkar kräva allt eller inget... Jag har försökt gå ner på ett "sunt och försiktigt/hälsosamt sätt typ äta lite mindre, röra mig mer, inte äta ditt och datt - typ GI,VV - och det händer absolut inget....

Så min kropp tycks vara sådan att den "rasar" eller lägger på sig.. inga mellanting. Jag har för mig att av dem veckorna som jag har gått ner i vikt, har jag gått ner som MINST 1,8-1,9 kilo... Och som mest 4... Men sedan så har jag gått upp ett antal veckor också.. och då "fått går ner samma kilon igen"...

Människokroppen är bra underlig.

• Fru Abramsson

Miafina:
    Du kanske åt för lite kalorier?
    Ibland blir det så att när man får i sig för lite kalorier så minskar ämnesomsättningen och går på sparlåga. Om man får i sig för lite fett, vatten etc så börjar kroppen lagra och det kan göra att man går upp.
    Jo, människokroppen är bra lustig..

Har just fixat lite lunch.. Kost soppa på fänkål och morot+ 1 tärning hönsbuljong. Inte så tokigt och lite kcal dessutom ca 60kcal allt som allt...

• Fru Abramsson

6dl vatten med såklart!

• Miafina

JO det är ju möjligt, men det är ju delvis därför som jag tillåter mig att äta lite mer vissa dagar.. för att "hissa upp" ämnesomsättningen igen...
    MEn tycker inte jag borde gå upp så lolossalt iaf, med tanke på att den basala metabolismen påverkas inte såå mkt.

men men...

Skall troligen åka i em och kika på en av kyrkorna vi funderar på.. om jag kan få gubben att gå med på det.... får muta honom med pizzalunch eller ngt =) (till honom alltså)

• Fru Abramsson

Pizza!!!
    Jösses vad gott!
    Ska faktiskt göra egen pizza imorgonkväll.
    Jag, min M2B, min son, mina föräldrar o hans föräldrar ska åka och fiska i helgen. Ska passa på och mysa en del. Nu ons kväll - söndag morgon blir det uppehåll med naturdieten, men på söndag....... DÅ! blir det andra bullar igen ska ni se...

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden