• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Jessie76

Hej alla bejjbz, vad ni är duktiga!

Jag vägde och mätte mig igår, men hade inte minskat i vikt alls... Och midjan vet jag fan inte om jag ids lita på längre för jag bara tror att jag håller in magen, för nu var det nästan 2 cm ihop (förra veckan var det plus i cm...)
    Däremot var jag till sömmerskan i tisdags och hon klagade lite för hon var tvungen att ta in klänningen nu igen Och det är en och en halv vecka sedan jag provade sist! Så jag litar på henne i det här fallet. Jag mäter ju ändå "bara" midjan, inte byst eller nåt annat, så...

Jag ställde mig på OT:n igår, jäklar vad bra det kändes!!! Nu vart det "bara" 30 minuter och så körde jag rätt hård styrketräning efteråt, nöjd som tusan

Jag är med i giviktkoll.se. Jag har även provat aftonbladet, och tyckte den var s**t tyvärr. Slösade pengar kändes det som. Däremot där jag är med nu tycker jag är riktigt riktigt bra.

Ha en bra dag! Kul med brallorna Mia!! Och grattis Millan till din minskning

• Miafina

Mkt kul Jessie =)

Och ännu roligare att höra från dig ;)

Vad alla är duktiga på att träna.. känns som att jag är den enda som är en riktig latmask =/
    Jag intalar mig själv att det blir lättare att träna sedan, när man är lättare... Och okey då.. klart det är lättare nu än för 20 kilo sedan.. Men inte fan är det lätt/kul nu heller....
    Är nog tur att vi får en jycke imorgon så man iaf blir tvingad att gå ut promenader med honom stup i ett.. Får man ordentligt med motion i iaf en veckas tid =)

*morrar på mig själv för att jag är träningslat*

• Fru Abramsson

Hej allihopa!
    Detta ver nog nåt för mig oxå.
    Min målvikt är ca 20kg bort, men jag vill ha gått ner 8kg till bröllopet. (5aug)
    Är med i VV sen 3år tillbaka, har gått ner 30kg sen dess, så en bit på vägen är jag allt...

Nån av er hade provat naturdiet... Funkar den? isåfall hur??
    Börjar bli desperat då inget hänt på jättelänge a´´fast jag håller mig till mina "points" (VV system)

• Millan28

Fru Abramsson: Jag är inne på dag 11 av naturdiet, se tidigare i tråden. Även MiaFina äter naturdiet.

• Fru Abramsson

Millan 28:
    Äter man inget annat än naturdiet då eller "riktig" mat oxå??

• Miafina

Fru Abramsson - Jag blandar =)
    Jag blandar bars och påsar... Och påsarna är nutrilett, och barsen naturdiet... Helt enkelt pga smaken som det är olika.. (fast jag har iofs inte testat naturdietpåsarna ännu =)

Jag började i måndag, så är på dag 4... Var ledsamt första 2 dagarna.. men nu "går det på rutin".. Och vikten den faller av.. ganska raskt =)

Det tycks som att min kropp lever på devisen allt eller inget... När jag är duktig så rasar jag, och om jag bara äter lite mer än rastakt, då går jag upp.. helmysko, men men =)

8 kilo bör gå att få bort även med mindre drastisk metod, men eftersom du inte tycker du kommer någon vart med VV nu så förstår jag absolut din tanke.. Annars vore jag ju en stor hycklare, och det vill jag inte =)

Lycka till om du bestämmer dig för naturdiet, och även om du bestämmer dig för ngt annat =)

Vad menade du förresten med hur det funkar?
    *känner mig aningen korkad men det bjussar jag på* =)

• Miafina

Man kan äta rent eller ngt mål mat om dagen.. valfritt.. men inverkar ju såklart på taken för nedgång... (beroende på vad man äter såklart)

• Fru Abramsson

Miafina:
    Tack så mckt.
    Jag menade hur det går till.
    Jag har redan tappat 30kg så jag vet att jag kan, men inte hänt ngt på ca 6mån med VV...

• Miafina

NEj jag förstod det.. att det inte hänt ngt.. och måste ju kännas trist.. Så har full förståelse för att det känns apa.

Hmm om jag inte missminner mig så sa Millan - som har naturdietpåsar - att 5 om dagen var det som gällde för ren kur.... bars 4 st....
    Alltså ngt av det, inte alltihop =)

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden