Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
låter som en bra idé alexandra_andersson@hotmail.com
Haha! trots ett kilo snor i näsan och en mensuppsvälld mage visade vågen på minus 0,7kg denna vecka! Nu väger jag 77kg så jag skulle vilja tappa två kilo till tills 6 juni. Tror dock att det blir svårt då det är tioårs reunionfest från nian denna helg och examensfest veckan därpå. Men om jag fortsätter vara sjuk och bara får i mig flytande föda så kanske jag kan tappa nåt extra kilo;)
MiaFina: Har du också hoppat över till den mörka pulversidan?? Man vänjer sig.... vi brukar pigga upp middagen med en sallad för att få något "riktigt" att äta. Vad äter du för pulver/bars??
Själv känner jag att det funkar bättre på vardagarna då man ändå knappt har tid att äta/laga mat... sen har ju jag bara en månad kvar till bröllopet med så man känner ju lite pressen. Bara 3,6kg kvar till min absoluta dröm-målvikt nu och ett BMI på 22,8.
Millan - ja det fick bli så nu, i någon vecka, om jag överlever =)
Känner för min egen skull att jag verkligen vill lyckas gå ner tills nästa gång jag träffar mor på brors student... 9 juni och sedan dopet 17 juni....
Vet inte varför, men det känns viktigt... Och eftersom jag känner mig i den där mittenfacket när det gäller motivation.. dvs "rycka på axlarna" måste jag göra ngt drastiskt... Så jag skall se om jag överlever 2 veckor...
Gått ner 0,7 kilo sedan igår iaf.... Det säger ju inte så mkt.. men det är ju neråt iaf...=)
Men om jag lyckas hålla mig till det jag skall, så skall jag försöka att inte väga mig förrns på måndag... men det lyckas jag nog inte med, så blir antagligen torsdag....
Tror för min del att det bästa är att hålla mig sysselsatt, jag blir så ätasugen när jag inte har ngt att göära... eller bara "dräller"...
Blev nutrilett denna gång.... Tycker dem barsen är godare än andra som jag bara mår illa av.. och tja det var de pulver dem hadde just nu som var billigast... Och snål måste man ju tyvärr vara ibland...
Funderar på om jag skall träna eller inte.... hmm ?!
Nu skall jag äta ett frukost iaf.... tänkte blanda halva drinken kaffe som det föreslogs.. får jag i mig mitt kaffe "snyggt" också =)
Fel av mig... Barsen är naturdiet...
Jag var också i det där rycka-på-axlarna-läget innan jag började med naturdiet, men nu känner jag mig superladdad så det fyllde ju sitt syfte.
Jag är sådär hopplös så jag väger mig varje dag, men har inte gått upp en dag sedan jag började, bara gått ner el stått stilla. Dag 9 idag...
Intressant att blanda drycken med kaffe, det har jag inte tänkt på....
Vad gäller naturdiet så är mina favoriter hasselnöt bar, caffe-latte och vanilj ready-to-drink och sen kompletterar jag med chokladpulver som smakar sådär...
Karamell bars funkar för mig... de andra fick mig att... ja få upp det hela igen - det som jag kunde få ner...
Choklad var det enda pulver de hade just nu, så fick bli det även om jag var tveksam.. men det funkade.. var varken av eller till typ... men blir intressant att blanda med kaffe så får man se hur det smakar....
Men just angående smakerna så kan jag nog få i mig det hela i ett par veckor, är väl trissessen och gubben väldoftande mat som är svårt..... Jag ville nästan grina igår över hans mackor och stekta fläsk... Det senare är jag inte ens förtjust i i vanliga fall.. Och en torr barkis.. vad är det att sukta efter liksom.... Men blir väl så när man inte ätit sånt på länge......
MEn det skall gå... intalar jag mig.... Även om jag kommer vara gnällig =)
Stackare!!! Jag har det ju bättre där då eftersom min sambo också dietar.
Häromdan tyckte jag t o m att en bild av en big mac såg jättegod ut, trots att jag inte ätit kött på 6 år och tycker att kött är jätteäckligt....
Ja jag försöker ju få min gubbe att dieta UPP sig som har nämnts tidigare, så jag kan väl egentligen inte klaga då =)
*suck vad man blir less på folk... tycks som en del är ute efter att provocera.. blir såå lee på det*
Inte ni alltså =)
Fast man måste ju få beklaga sig nånstans...
Nån här på BT eller menar du i största allmänhet? Ignorera dem så kanske de försvinner....