Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Jag håller med dig Jessie till stor del....
Jag funderar på en kur nu på 1-2 veckor bara för att försöka komma ur det omotiverade stadiet... Känner att jag ligger precis emellan .. inte längre stor nog att det är katastrof, men inte heller slank nog att det är motiverande....
Är ju passerat att gå i strl 46... och långt kvar till mina fina fina kläder i strl 38..... Så jag svajar.. Men å andra sidan så tvivlar jag på att jag skulle palla pulver... har fått för mig att det smakar pyton.. Men den som lever får se =)
Men nej långsiktigt tror jag att de flesta på denna tråd tycker att mat och motion är den bästa metoden på längre sikt... Fast erkänner oss samtidigt svaga för snabba "lösningar" ibland... iaf jag =)
Vägningen i morse gick äntlien bra, 2 kg ner denna vecka. Får skärpa mig lite med motionen bara, lite slö.....
Ja, jag har ju själv tänkt mig en 1-2 veckors kur när det börjar närma sig mer (Fast inte för nära, jag inbillar mig att man blir lite svag av sån "mat"?) OM jag inte lyckas med fler kilon vill säga...
Bra jobbat Teds brud !
JO men några kilon till tar du nog Jessie... Men absolut att det är en tillfällig lösning, och att man inte behöver hata sig om man väljer den... Det är väl värre när det börjar gå till överdrift och man börjar hålla på med det månad ut och månad in.. Det tror jag inte är en bra lösning (men det är ju bara vad jag tycker/tror)
Men det låter väl som en smart idè att inte ta det helt tätt inpå... Man är nog inte riktigt i normal form.. Vore ju dumt om magen fick spel på bröllopet eller så pga att man inte ätit mat på nga veckor eller så =/
Sur på mig själv att jag inte var tålmodig nog att träna mer idag.... Blev ynka 15 minuter... Men jag har betämt mig för att det är bättre att ta 15 minuter varje dag - och då visa dagar att det blir längre.. än att göra typ 30 minuter mer sällan.... Kroppen kommer ju igång på morgonen iaf av det, får upp pulsen lite =)
Blivit promenad också, om än inte så lång... men men... får ta mig i kragen =)
äntligen tillbaka efter en lång helg i västerås och sedan ner till tyskland och shoppa alkohol och sedan tillbaka till västerås för att prata med prästen och sedan upp till Falun igen phu... Dessutom lyckades jag dra på mig en förjä*lig förkylning med en hosta som tar kål på mig!! Hatar verkligen att vara sjuk!
Ni verkar i alla fall ha jobbat på ordentligt bra och kul med så många nya!
själv hoppas jag bara att jag lyckas bli frisk snart så att jag hinner med allt som skall fixas så här före bröllopet. gifter mig 6 juni.
tror dock att även denna vecka gått dåligt då vi ätit ute under hela resan plus att jag har mens och känner mig som en uppblåst säl. för övrigt så har jag väl ca 1kg snor i näsan.
Det sista kilot är avdragsgillt iaf Drakdal ;)
Krya på dig
haha ja det har du rätt i :D
känner mig lite duktig idag. har precis kommit hem från ett spinning pass. förstår inte varför jag har fuskat så med det. hade vell glömt hur kul det var haha..
men har lite ångest för en jätt potion köttfärsås o spagetti jag åt intdag. känns inte bra alls
81, om du slår ut maten du åt med spinningpaset så är det väl inte så farligt, det är bara att ta nya tag och kämpa vidare.
Det enda positiva med att vara förkyld är att jag tappar matlusten. Har idag ätit lite ägg till frukost sedan en svampsoppa till lunch och lite hemgjord blåbärs och jordgubbssoppa till middag. Fortsätter jag i den stilen så kanske jag går ner nåt kilo till nästa vecka i alla fall ;), sen säger ju några att grönt te ska hjälpa viktminskningen neråt och då lär jag verkligen gå ner för jag gör ingen annat än dricker te just nu :D
Om du tappar matlusten ännu mer Drakdal så kan jag äta upp maten åt dig.. lät gott ju ;)
Av någon märklig anledning så mår jag illa av grönt te numer... fattar inte varför, har aldrig varit så tidigare... och vanligt te är ju rätt trist... men det enda vi har hemma nu som jag dricker... gubben håller på med så mkt lustiga smaker som jordgubb och sånt... Jag gillar jordgubbar, men inte i te =)
Usch.. jag är hungrig... =(
Fattar inte... trots att jag försöker dra maten till senare på dagarna - utan att det blir för sent - så är jag alltid hungrig på kvällarna... *mutter*