• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Drakdal

Det är ett måste och eftersom vi är fyra som skriver ihop så är det bara att sitta då vi bestämt, går inte att smita undan då :D

• Inda

Idag är det 1 månad kvar till dagen D! (eller B kanske... )

Min klänning har ännu inte kommit men jag hoppas att den kommer "te vecka"... I allafall har de sagt att den ska vara klar typ idag... *hoppas hoppas*

Var in en sväng på blomsterhandeln oxå (medan mina barn satt kvar i bilen och bråkade) och pratade lite med floristen. Ska ta med mig några bilder och visa vad jag tror att jag vill ha...

Idag har jag dessutom varit med barnen på orientering/poängspring och avhandlat 1,5 km över stock och sten... Alltid nå't.

• Drakdal

Härligt Inda, visst känns det läskigt att juni snart är här! Dagarna bara flyger iväg.

• Miafina

Spännande Inda, att det är så lite tid kvar =)

Ja vi får verkligen hoppas klänningen kommer te vecka så vi får höra allt om den ;)

Fick inspiration idag att komma på en bra=billig lösning till inbjudningskorten =)
    Gubben muttrade mest lite trött, men jag har å andra sidan lovat att inte "besvära" honom med en massa planering som han inte är intresserad av.. iaf inte förrns beslut skall fattas... Så jag får tro att han köper det =)

Han ser fram emot att gifta sig, men vill ha så lite med planeringen att göra som möjligt.... Det är min karl det.. (tyvärr ibland) =)

• female81

här vill jag oxå vara med. vill gå ner under 70 strecken innan mitt bröllop i jul. gärna 65-68... önska kan man ju alltid..

• Miafina

81 - Har du lust att tala om hur mkt du vill gå ner då?

Absolut inget måste men lite lättare att "hänga med" då =)

• Millan28

Vad många vi börjar bli här nu!!

Inda: Du gifter dig bara en vecka före mig.

Drakdal: Ska du också gifta dig i juni? Har jag missat i så fall....

Idag går jag in på dag 4 med naturdiet och vågen visade idag 2 kg minus, sambon har gått ner ännu mer men då har inte han varit ute och druckit öl heller...
    På lördag ska vi däremot göra ett avsteg från dieten och äta grillade fiskspett, med ris, sås (10% fett) och vitt vin *mums*
    Man blir sååååå sugen på allt när man äter så här (utom choklad då) och vi gick och dreglade över allt möjligt konstigt när vi var och handlade igår...

• Jessie76

Heej! Och välkommen -81! Kul me nya "ansikten"!

Tack ska ni ha för uppmuntran! Den värmer jag lovar
    Jag vet inte hur det funkar med denna dåliga ämnesomsättning, men den som lever får se Problemet är att jag har blivit så himla varm! Har på senare år varit frusen å så, men det är tydligen ett tecken på dålig ämnesomsättning så nu när jag äter medicinen så är det enda jag märkt att jag är svettig och får finnar!!! (som jag ALDRIG haft - inte ens i tonåren) Men det är ju ett kärt problem om man får tappa michelindäcken runt magen

OT: Hur går det med bröllopsplanerna? Sammanfatta vad ni gjort och vad ni har kvar - snääääälla Jag känner mig lite stressad och min förbannade sömmerska ska jag strypa snart!!

• female81

Jag väger ca 79 kg (har ingen våg hemma) och trivs inte alls. 10 kg på ett 7 månader borde vell vara möjligt?
    har införskaffat ett gymkort. styrketränar 2 gånger i veckan och går på spinning 2-3 gånger per vecka. + morgon promenader.
    låter bli godis o slutat med socker i kaffet.. har halvbörjat förr. men i o med bröllpoet är man peppad.

ska gå till skolan idag. tar ca 1 timme. o ikväll blir det spinning.

tips på bra o god smalmat... vad ska man äta till fruckost??

• Miafina

Millan - öl verkar funka alltså ;)

Jessie - Mediciner brukar ju tyvärr ge bieffekter... Men förhoppningsvis är det bara inledningsvis, och att det "går över"

81 - Det bör absolut vara möjligt.. Och visst är bröllop en bra sporre... Jag kunde ju ta itu med det hela på allvar först när jag fick ett datum i handen.. då insåg jag att det var "allvar" och att jag måste sätta fart.
    Frukost beror ju på hur du vill äta, GI eller ngt annat... Men ägg brukar funka i de flesta lägen, så länge man inte äter för många och varje dag... Annars byta ut bröd mot grövre, ha på keso istället för ost osv.. blir "matigare"... Men beror som sagt på hur du tänkt äta =)

Men appropå frukost så gjorde jag kvällsmackor åt gubben en dag som iaf kändes väldigt nyttiga... Knäckebröd, och en röra av böner och linser+linfrön (påminde om hummus fast fler sorter i), keso och ruccola. Han gillade det och det var tydligen mättande värre =)

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden