Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Hej tjejer, har svårt att hänga här dagtid nu när jag börjat jobba igen efter mammaledigheten. Har så mycket att göra på jobbet.
Imorgonbitti är det vägning, kört stenhårt en veckan nu, vill se resultat!! Det enda jag ´"syndade" i helgen var 1 dl torrostade jordnötter men de har ganska lite kolhydrater i sig de med. Tänk 1 vecka utan pasta och bröd.... otroligt!
SUCK!!
Jag hade inget för min positiva inställning igår..
Jag har gått upp nästan 1 kg sedan förra veckan...
Måtten är dock samma. Det kan ju påverka lite att jag har mensen oxå...
Upp med hakan Inda! Det kanske kommer i efterhand...
Ok Princess, då förstår jag att du redan kunde det där med midje-minskning. Förresten så har jag hört att simning är svinbra för midjan Och jag har vart med om samma med testet, så jag förstår hur du menar.
Jordnötter är väl inte så dåligt? Jag äter då nötter varje dag nästan, fast jag hatar jordnötter så jag äter pistage, och cashew nötter. Jättegott som mellis fast man får inte äta så mycket.
Idag är jag hemma med sjukt barn och solen skiner som besatt! Underbart (får man säga så?), fast det känns konstit å va hemma från jobbet.... Sen kan jag tycka att man inte är så bra på rutiner när man är hemma - typ helger å så, känner ni samma? Hur är det med dig Miafina? Visst e du hemma å pluggar? Jag är jättedålig på att hålla mattider, eller ännu värre jag äter ju nästan aldrig lunch när jag är hemma. Det är ju inte bra att skippa sånt.. Dumt
Tjoho!!
Löpningen i helgen gick faktiskt riktigt bra. Det var betydligt mer terräng än jag trodde, smala stigar, rötter, lera och väldigt kuperat. Så jag nådde inte målet på att springa under 30 minuter, men godkännt ändå när jag avverkade 6km på 32:40. Placering 47 av 421 löpare. Så nu har jag fått blodad tand och satsar redan på nästa lopp den 17/5!!
Igår hade vi tårtkalas för sambon som fyllt år och i lördags var det grillning så det blev en ganska onyttig helg. Vägde ett kilo mer imorse igen...
Idag påbörjar jag och sambon en VLCD-kur på 2 veckor. Kommer att byta ut de flesta måltiderna på Naturdiet. Får se hur det ska gå nu då.... 6 veckor kvar till bröllopet nu!!
Jag mätte min fettprocent i lördags efter loppet. Skoj att höra att man är helt normal (har ju varit rätt överviktig) med en fettprocent på 26% och BMI på 24.
Jessie - JO jag är student, så det blir ju inte så mkt tid i skolan, utan mer hemma (eftersom jag har svårt att plugga i biblan pga massa folk och orgelbundna ljud)....
Nu har jag dock tagit ett studieuppehåll pga utbrändhet/depp..... Så nu är jag hemma jämt.. känns skönt att inte ha skolpressen hängades över sig, men visst är det svårt med att få rutin.. Det är det både nu och var förr.. Man kan liksom gå upp när man vill, äta när man blir hungrig, inte när man får tid osv...
Personligen så försöker jag tillämpa viss rutin ändå, som att komma upp på morgonen, och äta kanske inte på samma tid jämt, men regelbundet osv... funkar sådär....
Idag har vi varit ute på en morgonpomenad i solen, typ 35 minuter.. inte mkt men ngt.. så nu blir det frukost... Är vägdag idag, så jag återkommer med resultaten lite senare =)
Teds brud - Bra jobbat... nu är du igång =)
Inda - trist, men säkert har det med den förbaskade mensen att göra... (har den själv just nu, så jag är också lee på den)
Millan - Jösses vilken hurtbulle man kan vara då =)
Bra jobbat helt klart!
Så... rapport... Som alla redan vet eftersom jag har gnällt så så kom ju min mens på oväntat och oönskat besök nu... så jar tror att den "pajar" lite.. men iaf... Måtten, ingen synbar skillnad... kanske ngn mm någonstans, men inget "synbart"...
Idag 94,2 kg = -2,8 kg denna vecka = - 22,8 kg totalt...
Och i fredags (glömde av att jag vägde mig i fredags för att kolla 3 månader exakt) var det:
3 månader = -21,7 kg
Så det blev trots allt en bra vecka.. trots allt vatten som jag går runt och skvalpar på =)
Har dock ännu inte träffat någon mer som komenterat det hela... *mutter*....
Får ta och bjuda hit ngn som är rättfram bara för att försöka få en reaktion.. Är ju liksom inget kul att behöva fråga liksom....
Nu är siktet inställt på 90 kg nästa =)
(och när jag nått det skall jag fira på något sätt, vet inte hur ännu, men det har jag bestämt mig för)
Jag hoppas verkligen att det flyter på bra nu... Ryggen är bättre/bra, så nu skall jag försöka att börja träna lite mer igen... iaf lura med gubben ut på morgonpromenader de dagar som han inte börjar skolan tidigt ;)
Häng i flickor =)
och vad spännande att det snart är dags för er =)
2,8 kilo på en vecka. Det är ju jättebra!!! det verkar ha kommit igång för dig igen Miafina.
Jo, jag kan nog vara lite hurtig ibland... Älskar att träna, har funderat på att utbilda mig till PT el gyminstruktör nån gång. Har inte riktigt tid el pengar just nu bara.
Millan - Jag bara måste säga att jag tycker det är enormt roligt att någon som är/varit överviktig - om än inte så mkt - är sådan friskis... Det tar liksom död på myten att alla stora är lata =)
(hjälper till iaf)
Min mor är också sådan... Hon började kuta - från att typ inte tränat ngt alls överhuvudtaget - när hon var 40 år.... Hon har avverkat en massa 5 km, 1 mil lopp och 5 eller 6 Göteborgsvarv under dessa år.. Det senaste när hon var över 50 år (54 nu)..
Det senaste, då var hon slank.. Men samtliga dessa år innan (hon gick ner 10-15 kilo när hon var 49 år) så kutade hon på bra också =)
Så det går att börja träna när man är äldre, och uppenbarligen att springa/jogga trots att man är tyngre =)
Inspirerande, forsätt så alltså =)
Jo jag känner att jag nog får vara rätt nöjd med veckans resultat... Det skulle kännas lite väl "bortskämt" att säga annat har jag insett..... Som vanligt så hoppas jag bara att det håller i sig.....
Hoppas att jag kan nå iaf nära 90 på närmaste 2 veckorna... Sedan vill jag ha bort 5 kilo till tills dopet.. så då blir det lite drygt 1 kilo per vecka... Får se hur det går.... Vill iaf ha nått 30 minus tills dopet = 7 kilo kvar =)
Jag skall nu sätta mig ner och göra en plan för de närmaste 6 veckorna innan dopet, för att försöka maximera nergången så mkt som möjligt, utan att må dåligt... Får se vad jag kan komma fram till.... Men känner att jag nästan måste ha ett nedskrivet schema eller så... för att inte slarva med att äta, eller tidsmässigt.
Hittade en fin linnekjol i mina gamla kläder som jag tänkte ha... men den är lagom nu.. så vi får väl se om 6 veckor om den fortfarande är lagom.... Men neråt i storlekar har jag ju en hel del kläder, så bör ju gå att rota fram ngnt annat annars =)
Skall sätta mig på balkongen i solen nu och planera =)
Njut av solen babes =)
Nu tror jag att jag har en plan för de närmaste 6 veckorna.. får se hur bra det går.. men skall försöka vara "hård" =)
Nu ser jag fram emot fler trevliga rapporter från er.. vill ju höra att det går bra för alla =)