Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Så var det måndag igen då......
I helgen bnörjade vi äta riktig mat så smått, varvat med naturdiet.
Räkmackor fredag middag & lördag lunch (vitlöksfrästa tigerräkor på toast utan smör, m sallad, tomat & gurka, 1-2 msk smaksatt creme fraiche 13% till).
Grillspett m sojakorv & grönsaker. Ris & creme fraiche-sås till på lördag kväll.
Fika hos syrran (äppelpaj m vaniljglass) på söndagen. Kantarellsoppa & 2 frasvåfflor med jordgubbar & sötningsmedel på söndag kväll.
Gick upp några hg men slutade på totalt 3 kg ner på de senaste 2 veckorna. Nu har jag 3,4 kg kvar till målvikt...
Idag blir det naturdiet till frukost & mellanmål. Viktväktarnas moussaka till lunch och spagetti med quornfärssås till middag. Cykling till & från jobbet (2 x 7,5km) och löpning med grabbarna på lunchen , ca 7-8 km skulle jag tro.....
Åhhhhh *dreglar över Millans mat*
Det lätt nästan för gott =)
Bra jobbat... Och jag fattar fortfarande inte hur man orkar vara ute och kuta i tid och otid ;)
Nej det var ju inte mkt kvar till det målet nej, måste vara väldigt skönt =)
Så min rapport..... Jag var lite dålig på att hålla diciplinen under 2 dagar i veckan, men vi kan ju låssas som att det ökade förbränningen eller nått, så kan vi vara glada ändå =)
Denna vecka - 3,5 kg... Så nu 93,5 kg....
Ner totalt sedan 5 februari 23,5 kg.
I midjan märks ingen direkt skillnad, men runt magen/höfterna/rumpan var det 4 cm mindre än senast jag mätte.. vilket var.... 23 april... dvs 1 månad sedan
Vilket nog är förklaringen till att alla byxor stramar mindre över magen =)
Så jag får vara nöjd med resultatet denna vecka trots lite halvdan insats =)
Denna vecka tänkte jag försöka vara ännu duktigare och inte falla för frestelser.. och se om jag kan nå ner till 90... *man kan ju hoppas*... Isf finns möjligheten att ha losat 30 kg tills studenten... vilket jag hoppas på.. Men den som lever får se =)
Be well girls =)
Ohh just det.. jag räknade på ngt som var nästan intressantare än cm och kilo om man ser "prestationonsmässigt"....
Jag har hittills sänkt mitt BMI med 7,67 enheter, och reducerat bort 20,1% av min kroppsvikt =)
Tycker det känns som att det ger en "bättre" bild av ens prestation än kilon.. eftersom det beror på hur många man hade från början =)
I samma skala så ligger "drömmålet" på -17,96 enheter från BMI, och 47% av kroppsvikten... Så en himlans massa kvar, men ändå.... Och det är troligen bara en dröm så =)
Bra jobbat MiaFina!! Du kommer säkert att nå din drömvikt, du har ju redan visat prov på en otrolig kämparanda!!
Tack Millan - Vi får se.... Men jag är glad för varje kilo som försvinner... Tror jag har börjat "acceptera" mig själv lite mer.... Naturligtvis så har jag ju fortfarande ett mål... Men jag börjar känna mig mindre besvärad i andrar närvaro nu så.. Vilket är den största vinsten av allt (synbara iaf, eftersom hälsan inte syns)
=)
Skall försöka inspirera min syster lite också..... Det skulle ju inte skada om hon tog bort lite också... (säger inte av elakhet utan min syster har mer formen som klassas som farligare, och eftersom hon har 2 barn så vill man ju att hon skall måbra och vara frisk)
Skall träna nu =)
Jag känner igen den känslan, den är det bästa av allt.
Bra om du inspirerar henne lite, det är alltid svårt sånt där när man ser att någon är farligt överviktig men inte vet hur man ska framföra det.
Hej allihopa!
Hoppas helgen varit bra... Vad duktiga ni har varit..
Jag var på maxi i fredags och inhandlade naturdiet. Chokladsmak, är allergisk mot skogsbären och jordgubbarna.. *synd*
Tog första "dosen" i söndags. Åt frukost som vanligt och middag. Nu i veckan byter jag ut allt utom middagen. Måste ha n¨ån mat...
Får se hur det går. Har ingen våg hemma. Slängde ut den då den kunde visa mckt olika resultat. Ibland om jag vägde mig på morgonen kunde den visa 77kg, sen kissade man och vägde sig igen, då visade vågen 83kg!!! Skumt det där.
Håll tummarna för mig. Har 20kg övervikt kvar.
Millan - Jag har ingen aning om ifall det skulle funka, men man kan ju hoppas.. eftersom då har både jag och mor lyckas göra ngt åt övervikt.. (även om mor inte alls hade "mkt"....)
Och det är ju inte så att vi diskuterar hur mkt vi väger... Men jag skulle kunna tänka mig att vi kanske vägde lika mkt.. fast hon är typ ½ dm kortare än jag.. och iom att hon är mer "jämt rund" så är det ju hopplöst att jämföra med mig själv....
Och jag har nog aldrig fattat hur stor jag har varit, eftersom jag inte kan känna igen mig själv på kort av mig själv som fet..
Men det lär väl visa sig om hon kan ha mina gamla kläder som jag skickar ner snart....
Varierade strl mellan 46-54.... Jag förväntar mig väl kanske inte att hon skall kunna ha 46... men det är rätt stora/stretch så man vet aldrig... (så glad att slippa dem själv)
Fru Abrahamsson - Det låter som min våg.. fast det flexar inte fullt lika mkt... "bara" 1 kilo typ... Men visst, det är väldigt skumt att man går på toa eller så, och så har man gått upp ½ kilo eller så av det... 2 minuter senare och inga övriga förutsättningar förändrade.
Min våg har även tendensen att ställa sig på den vikt som den "stod på sist", om det är inom samma 5-kilos intervall eller ngt....
Så innan jag gör mina vägningar, skickar jag alltid upp gubben på vågen först, eftersom han är typ 25 kilo lättare... Så vet jag att den iaf är "nollställd" efter honom jämt.. och inte att den ställer sig på det jag vägde sist. Helt absurt ju =)
vad duktiga ni har varit allihopa!! Själv började helgen i stockholm med lax och grönt, friterade mozzarellastavar och mjukglassbuffe till efterrätt :( men gott. sen till middag mongolisk buffe (bara grönsaker och fisk :) ) dock åt jag friterad banan med sirap och glass till efterrätt...
lördagen var mattetenta på förmiddagen med en chokladkaka sen var det klassträff 10års jubileum, mycket alkohol och knappt någon mat...
söndagen körde jag på som vanligt, men summan av kardemumman är säkerligen plus på vågen imorgon :(
ja, ja bara att ta nya tag. fast denna vecka blir nog svårare än då, examensmiddag på onsdagen och examen i kyrkan på lördag med alla släktingar hos oss efteråt och det avslutas med en fest på kvällen med alla kompisar.
får se det från den ljusa sidan att om jag inte hade kört hårt sen i januari så hade jag varit mycket större och inte nöjd någon stans med mig själv!