• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Millan28

Tillbaka från löpningen. Kände mig lite trött då jag inte sprungit på en vecka och inte cyklat sen i onsdags. Foten ok efter stukningen dock. Släppte grabbarna och sprang själv idag i lugnt medetativt tempo, 7,5km på 42 minuter (km-tid 5,60). Helt ok ändå!!

Naturdiet-bar till lunch. Jobbar sent idag så det blir nog en varma koppen + frukt till mellis och nån lättare middag när jag kommer hem.

• Inda

Öhh... jag hade gått upp igen vid gårdagens mätning... 8 hg...
    Håller mig iaf under -10 kg men det händer inte så mycket nu känns det som...

Det är mindre än 2 v kvar tills bröllopet och dessutom har klänningen fastnat i Örebro...(tull, tull...)

Eftersom jag inte vet hur klänningen sitter så vet jag inte om jag ska köra en rivstart till eller bara försöka hålla igen... Har fuskat lite under förra veckan med glass och rabarberpaj... och nachos... Har förresten oxå påbörjat lingonveckan...
    (I och för sig bra för då borde det ju vara avklarat innan bröllopsnatten... )

• Uller

Haft en period nu som jag inte har kunnat sköta mig utan ätit massor av gott som jag vet att ja inte borde äta. Men nu är det nya tag. Känns bara lite svårare då jag jobbar 2 veckor natt och då sover jag ju halva dagarna så att hinna med maten blir ett pyssel men det får gå.

Min klänning har kommit nu, men jag vill vänta med att prova ut den så att jag hinner gå ner lite till

• Millan28

Jag fick min torselette (tror det heter så iaf) igår. Provade den och den satt jättebra, fick verkligen midja i den. Tyvärr så plattar den till brösten så det försvinner. De har ju blivit mindre sen jag gick ner i vikt men nu försvann de helt..... Funderar på om jag ska ha en bh under med eller hoppa över torseletten, klänningen sitter ju bra även utan.... Vilka jätteproblem jag har nu..
    Det blev fil, musli och ostmackor till middag igår. Kanske inte det bästa ur näringssynpunkt men gott.
    Idag blev det bilen till jobbet eftersom jag ska till fotografen med dottern i eftermiddag (50-årspresent till mormor), och ingen träning på lunchen.
    Ostmackor och kaffe till frukost, naturdiet till lunch och middag ej bestämt ännu.
    Ytterligare 2 hg ner idag!! Nu ligger jag på exakt 65 kg, målvikt 62 och 18 dagar kvar......

• Miafina

Inda - taskigt, men kanske beror på lingonen =/

Millan - det är ju dumt om brösten också försvinner eftersom dem hjälper till att skapa illusion av smalare midje... Får hoppas du kommer på den bästa lösningen =)
    Jag är lite ledsen över att det tar så mkt på brösten.. eftersom de blir "sladdrigare".. och det är väl inte riktigt vad jag vill iaf.

Uller - Kan inte vara lätt, får göra det bästa av situationen.....

Blir hårdkörning nu.. fast jag syndade redan igår lite *mutter*.. men men... nada att göra åt, bara ta nya tag.

• Jessie76

Tjeena brudar!
    Andra dagen med Naturdiet. Fortfarande på ett överraskande bra humör och inte så hungrig. Jag har dock två frågor till er andra "proffs" :
    Måste man äta alla 5 påsarna? Jag orkar inte! Däremot dricker jag ju som sagt kaffe och thé och tuggar tuggummi.
    Kan man träna likadant när man går på denna kur? Känns inte riktigt rätt men jag vet inte... Alltså, jag promenerar fortfarande och så vidare men jag tänkte på OT:n...

Förstår er med eran byst att det är tråkigt, jag har dock motsatt problem. Har alltid haft det och hoppades väl att den skulle minska lite när jag går ner i vikt men icke sa nicke Det är väldigt jobbigt faktist.

• Miafina

Minska får den gärna göra - så man kan få vettigare storlek.... Men dem får gärna minska på vettigt sätt och inte bara "påsa ihop sig", så de hänger nere på magen ju....

Känns mindre roligt att inte ens fyllt 25 år och se ut som man ammat minst 8 ungar... men men, man kan inte få allt.. Fast det är lite trist när man han mer häng än mormor som är över 80 bast, 5 barn och också rejält storbystad...

men iofs om storleken minskar så finns ju fenomenet Push up - som inte finns vid stora storlekar i samma utstäkning ;)

Måste äta alla 5 påsar... Man BÖR nog gör det, eftersom det blir så himla få kalorier annars, men jag orkar typ äta 3 + 1 bar.. så då blir det ju samma som 5 påsar =)

• Jessie76

Ok - tack, då vet jag.

Hur många kalorier "måste" man äta varje dag? Tänkte på att du sa "bör"....
    Om man klarar sig på 3 påsar menar jag...
    Eller blir det en bamsechock för kroppen åsså går man upp 150 kilo när man börjar äta igen?

• Miafina

Jag vet iofs inte vad man bör äta... men tyckte en fågel viskade ;) att en VLCD ligger mellan ca 500-900 kcal något... Eftersom som vi räknade ut lite tidigare, 5 påsar ger ca 550 kcal och 4 bars ger ca 850 kcal.. och det är vad man rekommenderas äta minst.

Det är troligen det som är risken - att man lägger på sig direkt när man äter igen... Sedan är väl frågan om hur kroppen mår om man petar i sig 300 kcal enbart.... Det går, det går i flera veckor - jag har gjort det... Men i längden orkar man nog inte med det..... Och jag tror inte att det är direkt bra heller.... Även om det känns frestande på vissa plan.

KOmpromissa kanske... Käka 3 påsar och en sallad kanske... OM det nu är för att påsar är trista= inte manar till aptit...

Men gud vad jag svamlar =)
    Jag bara påpekar här att jag har ingen aning vad man bör eller inte bör ur alla synvinklar - jag spånar bara utifrån mig själv och den lilla info jag själv har.. Så ingen tror annat ;)

• Silverringen

Hejsan!
    Jag tror att alla är sin egen profet då det gäller bantning. jag tror att det viktiga är att man själv och ingen annan kommer till insikt att man måste ta bort några kilo. Har man kommit dit så får man fundera på vilken metod som passar en själv. Lycka till ni som försöker (liksom jag)

hem.bredband.net/rydker/index.html

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden