• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Millan28

Fru Abramsson: Jag har i princip bara ätit bars och färdigblandade drycker. Vaniljdrycken smakar smält vaniljglass, Caffe-latte är också god. Hasselnötsbaren är sådär lite seg och innehåller mycket nötter, lite åt muslibarshållet. *mums* (jag är lite förstörd)
    Kom ihåg att du bara får äta 4 st om dagen om du äter dessa bara......

• Fru Abramsson

Millan28:
    Ska inte äta bara bars.
    Min dag ser ut såhär idag:
    Frukost naturdiet caffelatte
    Mellis: naturdiet choklad
    Lunch: 1 bar + sallad utan dressing och vatten till det
    Mellis: 1 banan
    Middag: idag blir det grillat vildsvin på spett och rostade rotfrukter till det , nån potatishalva åker med in i ugnen.
    (min M2B är jägare, därav vildsvin)

• Miafina

Fru Abramsson - Slurp.... har ingen aning om huruvida jag skulle gilla vildsvin, men det låter gott =)

Millan - JO det är jättedumt att det är så med badet.... Man blir väl förstörd när man umgås i kretsar tror jag.... Eftersom jag var simmare/simlärare när jag var yngre, och då var tränad så gick det an, även om man då var "fet" jämnfört med dem andra som var üderslimmade... Fast man inte var fet, utan helt normal... Men jag tror det är sånt som fortfarande sitter i - att man "jämför" med dem som man befann sig med i badhuset med..... trots massa år och mil bort.

Jag får jobba på det helt enkelt, eftersom förutom dans så är simma det absolut enda träningsform som jag uppskattar... Det är ju sååå härligt att skvalpa om kring, fram och tillbaka i typ 2 timmar oavbrutet... *mmmm*
    Nej jag får ta tag i det hela helt enkelt..... Lite fler kilon bort, lite mer träning för spänsen, och så en massa peptalk för hjärnan så kanske det går så småningom =)

Jag är helt hopplös... Om vi har bars hemma då äter jag upp dem... Ok det kanske man ska, men tanken är att jag skall äta 1.. för att tugga lite, och att det är gott.... Så blir det inte.... utan nu mosar jag i mig 3 st+ pulver....
    Jag får helt enkelt sluta upp med att ha dem hemma.... För jag klarar av att äta bara pulver - om jag inte har bars.....

Godisråtta =(

• Fru Abramsson

Miafina:
    Det finns att köpa vildsvin på maxi, men det är svindyrt (haha, inget försök att va rolig)
    Kostar typ 179:-/kg.
    Värt att prova.
    Marinera då i Rödvin, glögg, vitlök, matolja och honung! Timjan är ett måste.

Jo, lite av godisgris är jag med.. Provade ready to drink ni istället, ganska god.

Simning gillar jag med, fast blivit lite dåligt med det sista 2 månaderna. Vi har flyttat så jag måste till en ny simhall och det vet vi nog alla hur svårt det kan vara.............. *suck*
    Tidigare simmade jag 1-2ggr/vecka då simmade jag 2km varje gång.

• Miafina

Nä jag har sett att de har en massa skumt på Maxi... orm och dant... ser läskigt ut =)

Hur smakar vildsvin?
    Personligen äter jag inte kött av vilt - älg, rådjur och sånt... så man är inte så benägen att testa nytt =)

• Fru Abramsson

På maxi här har jag aldrig sett orm. Bor i en liten stad, Ronneby.

Vildsvin smakar lite som ett mellan ting till nöt och tamgris. Beror ju på kryddorna mycket. Vitlök är nästan ett måste..
    Varför äter du inte vilt?
    Helt ostressat kött och exremt magert..
    Lasagne på rådjursfärs är underbart gott!!!

• Miafina

Det har inte med etiska skäl eller så.. jag vet att det är vilt som man borde äta.... Men jag kan verkligen inte med smaken... Mår pyton när jag äter det... Samma med lamm tex.

Min svärfar är "viltfanatiker" och han försökte lura mig... genom att inte tala om vad det var för kött.... Jag misstänkte från början att han gjorde det.. men jag testade iaf.. fick ner två tuggor, sedan så kroppen blankt nej.

Testade även lamm förra veckan för att "känna" att jag inte bara inbillade mig.. men det smakade usch och få... höll på att få upp det igen.

Jag försöker att "lära mig" att äta det, i den mån att man iaf inte behöver spy om man blir bjuden på det... Men det är svårt när jag mår taskigt av det.

Men imorgon när det är middag här så skall det bjudas på älg - så det är som sagt inget etiskt i det... (men jag kommer givetvis inte att äta det)

Maxi här har orm, struts, vildsvin och en del annat "skumt" som jag inte kommer på i dagsläget... Mkt spännande, men ormen får mig att vilja springa därifrån för jag tycker det ser så otrevligt ut =)

Men jag har lite märklig smak rent allmänt.. finns mkt saker som folk tycker att man "bör" äta, som jag inte kan med.... Och jag tror inte det är mentalt eftersom jag flera gånger blivit bjuden på "okänt", men pga smaken inte fått ner det.

Men men, mer vilt åt er andra =)
    Och om det inte vore för att det känns mer problematiskt i umgänge med andra så skulle jag inte ha ngt emot att sluta äta kött helt igen =)
    Fast fisk offrar jag aldrig, det är för gott =)

• Millan28

MiaFina: Det är inga problem att inte äta kött, man få lite kommentarer i början men efter folk vant sig så går det bra. Skulle man sluta med fisk med så blir iaf min familj väldigt förvirrade "vad ska man äta då??" typ....

• Fru Abramsson

Ja, fisk är mumsfilibabba!
    I helgen som gick (kristi himmelfärd) var vi, jag min M2B, hans föräldrar, mina föräldrar och min son ute och fiskade hela helgen.. Lite fiskelycka hade vi på torsdagen. Lax bidde det.
    Detta tillagade vi i lördags, serverade med nypotatis, sherrysås och kokta morötter... Helt suveränt gott!!!

Kan man inte äta vissa saker så kan man inte.. Då ska man såklart inte tvinga sig och ingen annan heller. (alltså andra tvinga i dig det). Tycker det är fult att luras vad det är för kött man får..

Orm skulle jag heller aldrig få för mig att äta.

Finns väl inget man BÖR äta.. Jo, vitaminer och mineraler förståss.

Jag åt också lamm för lite sen, och just de biffarna jag åt var vidriga.. Jag äter det lamm jag själv eller mamma tillagat, men inte om nån annan gör det.. FY!

• Fru Abramsson

Just ätit lunch.
    Liten sallad, i frukostskål fr ikea, och en naturdiet bar choklad&nougat. Vatten 3 glas.
    GUD VA MÄTT JAG BLEV!!!!

Positivt överraskad. Trodde inte man blev så mätt på en bar.

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden