Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Gomorron, gomorron!
Nu steker jag bacon och gör äggröra. Det går förvånansvärt bra motivationsmässigt. Nu har jag inte vägt mig sedan måndag morgon och jag vill göra det snart så jag vet om atkins verkligen funkar för mig. Viktminskningen gick ju rätt trögt förra veckan.
Idag jobbar sambon så då blir det ingen motion före frukosten. Skall ge mig ut på en runda ikväll.
Va kul att din pappa uppmärksammade din viktminskning. Min pappa är också helt underbar. Han sa till mig när jag var deppig och beklagade mig att blir inte jag smal till bröllopet så ställer jag in det."Men du vet väl att du är lika fin ändå oavsett hur mycket du väger!" Man blir glad även fast man vet att ens föräldrar alltid tycker att man är finast i världen.
Ett motivationstips till dig Miafina är att ge dig ut på stan! Ställ dig i provhytten så skall du allt se att du blir motiverad!
Brukar funka för mig...
Godmorgon på er!
Hoppas ni mår bra och får en fin dag.
Här i Ronneby strålar solen på för fullt just nu.
lebrah:
Visst tusan känner jag mig stressad ibland. Särskilt med tanke på vikten. Förra sommaren vägde jag "bara" 73kg....
Klänningen hänger hemma hos mor &far. Den köptes i Januari redan, hittade en jättefin klänning på rean, så den tog vi.
Fast sen jag köpte den har jag gått upp 4 kg!! Så de kilona MÅSTE bort innan bröllopet, helst då några veckor före, måste sy upp klänningen, den är för lång.
Ska provas med rätt underkläder med.
Miafina:
Jo, nu känns det lite lättare och man blir gladare för varje hekto istället för att bli sur om man inte gått ner kilon istället.
Gud vad skönt det ska bli och tala om detta på Viktväktarna imorgon när jag väger mig där igen... Ska slänga det i ansiktet på konsulenten som inte gett några tips alls. Hon har sagt att jag förmodligen byggt muskler istället om jag motionerat mycket. Sen säger hon: Ät dina motions points oxå.. Ja, just det!!
Förmodligen inte blivit hjälpt av att proppa i mig mer mat... (dock haft points till det)
Mat är mumsfilibabba!
Grönsakssoppan blev ganska god, men min M2B och sonen åt laxpytt som såg betydligt aptitligare ut.. Jag fixar deras mat med, så man får ju stå i doften ändå, TUNGT!!!
På fredag avslutar jag mina studier: läst logistik i 2 år nu. Blir arbetslös 12 juni, men förhoppningsvis får jag arbete innan augusti är slut.
Kanske måste opereras för höfet och då blir jag sjukskriven istället, minst 6månader...
Jagg blir ju bra sen!
JO det där med provhytt är både bra och dåligt... Jag förknippar per automatik provhytt med något negativt, eftersom man haft sådana prb. med att hitta fina kläder och att de passar... Kanske går bättre nu när man faktiskt kan jaga bland vanliga kläder...
Men fortfarande så har jag lite "fobi".... är nervös..... Men jag har kommit fram till att jag troligen behöver en ny topp till dopet nästa vecka... Så troligen blir det att jag får ta en sväng på stan då och leta.
Atkins är trevligt på så sätt att man får äta sådana saker som ofta är "förbjudna".... Problemet som jag ser det är att man ofta kan gå upp lite i början... eftersom man proppar i sig just dem sakerna.... Sedan funkar det ju... Men frågan är också hur länge....
Iaf jag är sådan att jag kan "gå ut hårt".. dvs begränsa hur mkt jag äter osv... men allt eftersom tiden går så äter man lite mer hela tiden... och tillslut äter man inte "nog lite" för att faktsikt gå ner, utan att jag istället sitter och proppar i mig massa proteiner och fett i omåttliga mängder.... Helt emot "tankegången"....
Nu närmar sig det magiska 90.... att få väga ngt på 80 istället känns onekligen som en trevlig tanke =)
och efter 90, kommer 87 och -30 kg... Så just närmaste tiden har jag saker som bör vara bra motivation..... Sedan vette tusan.... från 87 till 80 känns steget stort.... Men efter 87 är det väl "bara" att försöka tänka 70 ngt istället... fortsätta på....
OM ngn tycker att jag "upprepar mig", så är det för att jag måste försöka få in min nya vikt, samt mina delmål mer "verkligt" än bara tänka... Att själv läsa, det gör det hela "mer sant" =)
Vädret var ju inte lika upphetsande idag tyvärr, men vi skall ut och handla idag så promenad får vi ju iaf =)
Hoppas det går bra för er alla... Och nu är jag också nyfis på hur Drakdals dag blev =)
Fru A - Skönt att vara fördigpluggad =)
Jag är nästan tvärt om där, med mat alltså... Om jag lagar maten åt gubben så får jag dofterna och "känsla" av maten... och då njuter jag av det....
Om han lagar sin egen mat däremot, och "bara dyker upp" med en tallrik mat.... Ja då måste jag dit och provsmaka/sno lite....
Vet inte varför det är så... men det gäller väl mest att se till att det är jag som lagar all mat..... Just det, sådant som jag lagat och fryst in, och han tinar och äter, det får han ha ifred också.... Så jag gör ofta "storkok"... får jag både laga och inte bli frestad av det frysta....
Alla sätt är bra utom dem dåliga ;)
Idag skall jag göra en grej för att bättra på mitt utseende. Tror det är bra att lägga ner energi på andra saker änn bara vikten. Har man en snygg frisyr och shysst smink ser man ju fräshare ut.
Idag skall jag alltså göra ngt. som jag tänkt på i några år. Jag har faktiskt fina tänder förutom att de är gula. Det skall jag fixa till. Klockan 11 skall jag infinna mig hos tandläkaren för att göra avtryck. Känns bra att jag unnar mig det. Man kan ju unna sig annat änn mat...
Eftersom jag aldrig rökt vill jag inte se ut som en rökare. Jag älskar att titta på kort på mig själv när jag var smal(63 kg) och det enda jag stör mig på när jag ser de korten är att mina bissar är gula. Det skall alltså åtgärdas.
lebrah - precis.... Jag kom ju fram till igår att jag faktiskt har en ansiktsform - mer än rund.. och att jag har kindben och allt sånt.... Men det är så trist när man sminkar sig fin och så.... och sedan trycker ett par "ganska strikta" glasögon på näsan.... Det "fina" liksom försvinner.....
Jag tycker om mina ögon - gröna - så jag vill gärna att dem syns.. men det är svårt med glasögonen... Och helt ärligt så är det inget kul att vara "festdfin" och sedan dem (glasögonen) på...
Så jag har beslutat mig för att när jag nått till 80 kilo, då skall jag skaffa endagslinser... Kommer fortfarande att oftast ha glasögon... Men just när man vill vara lite fin, eller det helt enkelt är bekvämare att vara utan - ha linser istället =)
Kan tillägga att jag "bara" haft glasögon sedan jag var 15 (tror jag) så det är inte så att "glasögon är jag"..... Känner mig finare utan, just pga att "syns" mer då =)
Känns som en vettig belöning =)
Och tänder.. oja, vora väldigt trevligt att kunna fixa till - det gör ju så mkt för utseendet =)
Idag är det bara 10 dagar kvar till dagen D....
Börjar känna mig stressad över allt som ska hinnas innan. Jag har ju en del att göra på jobbet och nu har vi bokat bröllopsresan vilket betyder att jag måste ha ytterligare en vecka semester i sommar. Får jobba som en tok så de godkänner det...
Sen har vi fortfarande en del småsaker att fixa inför bröllopet, vi har inte övat på valsen ännu och skorna kan jag knappt gå i....
Vikten ligger fortfarande på 64,8 vilket är bra för då passar klänningen. Just nu är det bäst att fokusera på att inte gå upp ist för att försöka gå ner. Vill ju att magen ska vara bra på bröllopet med...
Jag har haft ordentlig mensvärk ett par dagar nu men ingen mens i sikte... lite orolig för att det ska krocka med bröllopet...
Naturdiet till frukost idag. Sallad i matsalen till lunch och nåt nyttigt hemma till middag. Cykling 2*7,5 km samt löpning 6,5km....
Kämpa på tjejer!!!
Hallå brudar
Här går det bra ser jag
Drakdal - nu är det ju redan "över" men jag hoppas innerligt att din dag blev superlyckad! Och grattis till målet Verkligen jätteglad för din skull
Jag har "fallit ihop" i helgen och ätit massor känns det som! F*****n! Får man säga så? Känns som att om man fuskar en helg, så blir det värre och värre för varje helg som går! Jag tappar liksom motivation för varje gång jag fuskar - rackarns knäppskalle kan man säga då
Varför det började var för att sonen blev inlagd på sjukhuset natten till torsdag - han blev riktigt riktigt sjuk - och vi låg inne ända till söndagkväll. Vad ska man göra när man inte kan lämna honom ensam på rummet? Om jag hade vetat att vi skulle läggas in hade jag ju kunnat handla men det tänkte ingen av oss på.
Jaja, det är bara att bita i det sura äpplet och börja om igen
Jag har ätit dom där ready to drink till frukost och lunch, sen har jag med mig en som jag kanske tar på em.
Jag ska äta riktig middag, för även om jag vill gå ner snabbt så inser jag dock att då går jag upp lika snabbt ändå. Jag är bara så himla glad att slippa bacon och ägg till frukost så ni anar inte
Jordgubb, vanilj och choklad gillar jag som tusan - men inte barsen, alldeles för "godisiga" hahaha, förstår ni?
Jag har oxå hört om OT, att man kör minst 30 min och sen styrke.
Jag gillar inte heller viltkött så du är inte alls konstig Mia
Jag hann med mycket, men nu är ni väl less på att läsa så jag får återkomma på några minuter då
Så nu är avtrycken till tandblekningsskenorna gjorda så nu är det bara att vänta en v tills jag får em.
Känner mig så svullen i magen. Som om det är jag och en mage som sitter fast på min kropp.
Jessie76: Hur gick det med sonen då? Antar att han är bra nu.... jag skulle nog inte heller fokusera på så mycket annat om mitt barn blev sjukt och behöde läggas in.