• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Millan28

lebrah: Om du inte haft mens på länge så är det inte säkert att du är så regelbunden. Jag hade mens två ggr i höstas och sen försvann den och kom inte tillbaka förrän i april när jag slutade amma helt.
    Om den inte kommit inom 4-5 veckor så kanske du ska göra ett grav.test??

• lebrah

Jag får helt enkelt avvakta och se. Vill inte vara gravid nu. Skulle nog inte klara att göra en abort nu även fast jag inte är redo för "nummer två" ännu.

• Millan28

lebrah: Samma här... hur gammal är "ettan"???

• lebrah

Millan28:

Han är 13 månader idag faktiskt :)

Helt otroligt vad fort tiden går och snart måste vi lämna honom på dagis :(
    Men först skall vi njuta av sommaren och hoppas att vi får in drömvinsten på lotto så att vi slipper lämna honom till dagis ;)

Själv då?

• Millan28

Min dotter är 21 månader. Hon har gått på dagis sedan hon var 14 månader och stortrivs, vi har ett jättabra dagis med toppenpersonal. I måndags så sprang hon till dagis efter att ha varit ledig i flera dagar. Hon blir lätt rastlös annars också och behöver aktiveras varje dag och dagis är ju bra på det. Men jag hade också grym seperationsångest när jag skulle lämna henne där från början, det är ju inte samma sak som att lämna henne hemma med pappa.....

• Millan28

Man blir alldeles varm i hjärtat när man lämnar på dagis på morgonen och hennes kompis som är 2 år kommer och kramar henne..

Nu ska jag sluta avvika från ämnet... Hade gått upp nästan ett kilo imorse och fortfarande ingen mens i sikte. Kanske därför...
    Idag blir det bara naturdiet och löpning på lunchen. Ska på födelsedagskalas ikväll så vi hinner inte äta middag, därav naturdieten.

• Civodruk

Miafina

nä jag heller med dig du har nog rätt, d e ba o ändra mat vanor o kanske promenera lite då o då, tack tack o hej :)

• lebrah

Hej!

Igår hade jag en träningsfridag (förutom att jag rullade vagn 7 km men det räknar jag inte som min motion). Det lutade åt att bli en slö dag idag med. Hade ingen lust eller ork alls! Men då så sa min underbare blivande att han skulle ställa i ordning OT (orbitrek) och ta på mig träningskläder för att se till att jag tränade. Precis så vill jag att han skall göra. Det var motigt först men nu har jag gått på den i 30 min. och känner mig mycket bättre till mods.

I morgon får han nog köra iväg mig på en joggingrunda...

• Drakdal

Hej hej, hoppas det går bra för er alla! Ja då var man gift då!! Här kommer en liten redogörelse för dagen med stort D!

Dagen började med att jag gick upp 8.00 fast klockan stod på 08.30, men efter att ha legat vaken sen 06.15 bestämde jag mig för att gå upp lite tidigare. Tio gick bilen mot frissan och vi hämtade upp min tärna på vägen. Väl framme hos frissan var allt unerbart. Vi fick champagne och färsk frukt jättegott!

När håret var fixat (blev superbra!! Rekomenderar verkligen UNIK) så åt vi sallad från waynes för att därefter bli sminkad av frissan. Det hade regnat lite under tiden jag blev tillfixad med när vi var klara lös solen så vi tog en promenad till stadshotellet där vi skulle klä på oss. Där uppe fanns champagne, färsk frukt och choklad. Jag fick hjälp på med min underbara klänning och därefter gick vi ner mot kyrkan. Vi tänkte att om vi går 15.15 så borde inte någon ha hunnit komma så det skulle vara lugnt. Ack vad vi bedrog oss! Utanför stod min man och femton till så min brudtärna fick ringa honom och säga att de var tvugna att gå runt hörnet. Sagt och gjort, och vi kom till kyrkan utan att någon såg oss. Strax därefter kom min mamma in med min underbara brudbukett!! Tack blomsterdraken, den kunde inte ha varit finare!! Sen blev det en stunds väntan.

Min pappa gick in med mig, men att gå nedför altargången i domkyrkan full av folk var en minnesvärd stund! Att se alla som var där för våran skull!! Helt otroligt. Vigseln gick hur bra som helst även om jag grät lite grann när en av solisterna sjöng!!

Efter vigseln fotades vi i kyrkbacken i solen som strålade. Det var en annorlunda men härlig känsla. efter det kom limon som tog oss till brunnby gård där alla våra nära och kära väntade. 106 personer på festen plus de som serverade. Festen var även den helt underbar och maten som min pappa och hans familj gjort kunde inte ha varit bättre!! Buffe med helstekt gris, fetaost, grillad paprika, pitta(en fetaostpaj) fetaostinbakat bröd, skinkknyten, rostbiff mm mm.

Under och efter middagen var det många härliga tal och en underbar kladdkaka som var täckt av en vit god glasyr från USA.

runt halv tre tog vi taxi tillbaka till stadshotellet för att bubbla lite och ha lite mys i sängen. Somnade runt fyra någon gång. En helt underbar DAG!

Så på tisdag morgon går flyget till Egypten och El Gouna. Ha det bra så länge och lycka till med alla dieter.

• lebrah

Drakdal:

Det låter helt underbart! Sitter här med gråten i halsen. Man lever sig så in i andras berättelser och känner med både längtan och nervositet hur ens egen dag närmar sig med stormsteg!

Grattis till giftermålet och ha en underbar bröllopsresa!!!

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden