Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Haha... Menig Jessie76 ber att få anmäla viktnedgång:
-3kg sen förra onsdagen (men då hade jag gått upp på en vecka för sjukhusbesök så...)
-0,5 cm i midjan.
Alla mått hade gått ner om ytterst lite, men man är glad för det lilla
Jag har totalt sedan jag började med Naturdiet gått ner 2,3 kg - shit vad lite det kändes
Jag hamnar oxå i fällor konstant nuförtiden känns det som!! Usch man kämpar som tusan just nu Inge kul alls
Nu ska jag slurpa den där j***a shaken igen
Simma lugnt
Det var ju strålande Jessie =)
Tycks som att man lättare faller i fällor nu när det är sommar och dant..... Hmm man får väl hoppas att det motverkas av mer tid ute och motion ellerså....
Jag både får ångest över tanken att vara borta nu någon vecka om ett tag, och inte själv "kunna" påverka maten..... Vill ju inte heller slurpa nutrilett inför barnen - eftersom jag tror att barn är lättpåverkade.. Utan det blir att försöka ha lite urskiljning bland det som serveras......
Samtidigt så känns det på ngt sätt också skönt att "släppa kontrollen".... INte att proppa i sig allt, men att faktiskt "inse" att man "har semester"... och för min del blir det väl "viktsemester" ellerså....
Så jag vet helt enkelt inte om jag fasar eller längtar
Godmorgon på er!
Måste bara berätta en sak..
Igår var jag på stan med min son och bliv svärmor. Hon ville bjuda på glass i stadens glasskiosk.
Eftersom svärmor är ganska nyopererad i knät erbjöd jag mig köa. Sagt och gjort. Svärmor skulle ha en våffla med 2 kulor och min son ville ha mjukglass med strössel. Sedan gick de och satte sig vid ett bord.
Vet ni... Jag tog INGEN glass alls. Tog för givet att sonen inte skulle äta sin, inte så förtjust i glass, då skulle jag ta hans rester. Dumt att först äta en egen och sen mumsa i sig hans oxå. Eller hur?
Tji fick jag! Han åt upp allt och jag fick ta min medhavda banan istället....
*stolt*
Igår gick allt jättebra.
Hittat halsband och underkläder till bröllopet nu. Fick låna hem underkläderna och prova med klänningen.. Jättesnällt!
Expediten vet ju inte vem jag är.. Visst hon tog telenr, men jag kan ju lämna fel..
Fick 1v på mig så jag var säker på att det var de jag ville ha..
Idag ska jag baka lite matmuffins ska ha det i helen för det är drakbåtsfestival i Karlskrona och min M2B ska paddla med jobbet..
Ha en bra dag allihop!
Duktigt Fru =)
Helt OT, men jag var och klippte mig idag... har inte varit hos frissan på 1½ år =(
Min mor klippte lite rakt av förra sommaren, men inget ordentligt, så det behövdes...
Pga mitt jobbiga hår har jag inte haft ngn frisyr utan bara rakt upp och ner så långt som möjligt... Jag bestämde mig idag för att jag skulle skaffa mig en frisyr iaf.... Blev en sådan där miniliten lugg på ena sidan... bara nga strån sådär.. och i övrigt ganska kraftigt uppklippt, och etapper i luggen i övrigt....
Det var skitkul =)
Känner mig helt annorlunda.... Fick mer form (smalare) i ansiktet, än bara mina hemska bulliga kinder och bulldogfejs... Fick lite kindben, och ögonen blev mer "markerade".....
Som sagt helt OT, men tänkte iaf skriva att jag blev glad över ngt som hade med utseende att göra... I övrigt är det inte mkt att hurra för.. har gått upp lite =/
Men men, får väl få folk att kolla på min nya frilla istället för på magen ;)
Hejsan!
Ny här på forumet och jag behöver verkligen peppning för att få igång motivationen igen. Jag behöver gå ner i vikt (ca 17 kg). Tränandet har jag inga problem med, det är just det att jag äter för mycket. Kan vara duktig i några dagar och sedan unnar jag mig lite som blir mycket och detta pågår i några dagar innan jag lyckas bryta det. Jag har under en period gått ner 30 kilo men nu har jag gått upp 13 kilo av dom igen och vill gå ner dessa plus några kilo till. Som sagt problemet ligger i att jag inte lyckas hålla mig borta från onyttigt en längre tid och lite blir alltid mycket. Mina måltider består av nyttig mat och jag vet vad jag ska äta men det är när jag faller tillbaka som allt går fel. Vet inte hur jag ska lyckas hålla motivationen uppe en längre tid. Jag har köpt en jeanskjol som jag vill komma i och detta gör jag nog om ca 10-15 kilo. Men att det ska vara så himla svårt att inte falla tillbaka. Hoppas denna tråd ska hjälpa mig lite, alltid skönt att veta att det finns fler i min situation. Förut när jag har gått ner i vikt så har det alltid funnit en orsak om det har varit att man blivit dumpad av någon eller om man har träffat en ny. Men nu har jag ingen orsak utan jag vill bara gå ner så jag kan få bra självförtroende och börja "leva" igen. Tror inte att det är meningen att man ska vara 24 år och inte vilja gå ut och träffa en massa nya människor för att man känner sig ful och ovärdig.
Oj det blev en massa, hoppas någon orkar läsa detta.
Mvh Amelia
Amelia - Välkommen..
Ville mest säga att det där låter precis som mig........ tyvärr... Förutom att jag hade/har långt mkt mer att gå ner... Men i övrigt... ålder, att inte vilja träffa folk, känna sig ful och som du säger "ovärdig"....
Vi hoppas det går bra för dig här =)
Välkommen! Kul med nya människor, inte kul med ditt problem dock...
Klart det ska gå bra, det här är första dagen på resten av ditt liv!
JA visst är det som du säger Jessie - kul med nytt folk och blod... LÄttare ju fler man är, kunna utbyta erfarenheter osv.. Men samtidigt väldigt trist att det finns (vi är) så många som lider av det.. eller behöver den hjälpen...
usch vad jag känner att jag inte kan uttrycka mig vettigt =/
Nu skall jag på stan en sväng, sedan bör det av till huvudstaden... bör vara tillbaka på söndag igen, troligen flera kilo tyngre =/... Men skall göra mitt bästa för att vara duktig =)
Trevlig helg på er tjejor =)
Tack detsamma! Jag är kvar i lillstan, så jag tittar in här titt som tätt.
Tips Amelia - börja skriva upp vad och när du äter. Det funkar för mig...
Nu går mina tankar till Millan... Hoppas och ber att hennes/deras dag blir underbar
Tack för välkomnandet tjejer!
Jag brukar skriva upp vad jag äter och räkna ut vad det blir rent kalorimässigt men när jag får dessa "återfall" så skäms jag så och slutar skriva och sedan börjar jag den dagen jag blir "duktig" igen. Jag har planerat att ge min viknedgång 12 veckor och då har jag räknat ut att jag ska gå ner 1,4 kg i veckan. Kanske är lite mycket men jag återkommer på måndag för att se hur det har gått första veckan...har ju fuskat lite =( Men det är skönt att ha ett mål att sträva efter och om jag inte går ner i den takten som jag har planerat så får jag bara justera det.
Håller tummarna för er och önskar er en trevlig helg!