• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Fru Abramsson

Hej hej!
    Gud va mycket det hänt här.
    Har varit borta några dager och det har visat sig på vågen oxå..

Har äntligen fått tid hos ortoped igen, 6juli. Ska dit och prata om operation. Förmodligen måste jag gå ner en del till innan op blir aktuellt, men då kommer jag be om hjälp från läkaren.

Väntar fortfarande på svar på proverna fr förra veckan, mina ämnesomsättningshormoner. Senast fredag 16/6 sa dem iallafall.
    Hade tänkt åka till min farmor idag, men det är för varm o kasa i bilen 20mil tor, min AC har gått sönder. Typiskt!! Varför händer inte sånt på vintern??

I veckan ska jag försöka kolla på lite underkläder och se vad som utbjudes i vår lilla stad.
    Såg i nya bröllopsmagasinet att det finns en rätt bra butik i Ronneby. Värt att kolla upp iallafall.

Hoppas ni andra har det bra....

• Miafina

Tack =)

MIllan - jo jag har fått psykologhjälp i omgångar, ätit medicin osv..... Medicin vill jag aldrig mer ha, eftersom hela livet bara blev som en trång gång.... oki, man var inte ledsen, men man var ju heller aldrig glad... Då står jag hellre ut med mina svängningar...

Jag försöker få samtalshjälp nu igen, men det är ju helt löjligt besvärligt att få det när man liksom inte "är akut"... dvs farlig för sig själv eller omgivningen

Inga speciella utlösande faktorer, det kommer och går som genom en öppen dörr "när det har lust".... Eller klart det finns faktorer, men inget "regelbundet" eller speciellt som man kan sätta fingret på.

Men just nu ligger ju "kraften på" att få bort så mkt av övervikten som möjligt... Det får bli ett första steg så att säga.... Och som jag ser det betydelsefullt... Blir lite lättare att "stå emot" spökena från förr som påminner mig om hur ful jag är... Oki ful kan jag väl fortfarande vara, men då har jag iaf reducerat fulheten genom att inte vara tjock ;)

Nejdå, jag skall gaska upp mig, inget blir bättre eller lättare genom att deppa ihop över sånt... Det är att behålla fokus som gäller..... Och jag borrar fortfarande ner huvudet och "siktar" på de 30 tills dopet, även om jag vet att det är omöjligt =)

Måste kännas härligt Millan, att det är så snart =)

Häng i tuffingar =)

• lebrah

YES! Jag väger nu under 80 kg!!!

Jag vägde mig idag igen, kunde inte hålla mig. Då visade vågen på 79,8kg. Känns jätte bra.

Nu skall jag förbereda lunch och middag för jag och plutten skall in till stan sedan och träffa två av mina tärnor och kolla på tärnklänningar.

Fortsätt kämpa!

Miafina: Hoppas du mår bättre idag

Millan28: Herregud, nervöst eller? Om en vecka är du fru! 4 hg är ju ingenting, det fixar du!!

• Miafina

lebrah - Måste kännas skönt... jag längtar som en blådåre tills jag kan säga detsamma =)

NJa... Jag undlåter svara på den frågan ;)
    Skall ut och sätta oss i solen lite nu innan den blir allt för stark =)

• Jessie76

Hej igen tjejjor!
    Lycka till Millan - gud så spännande! Känns som att alla börjar närma sig nu, jättekul
    Fast jag är nervös som tusan redan nu, och jag har ju svinlänge kvar känns det som

Miafina, jag säger inget - skickar en *bamsekram* till dig, hoppas du inte blir kvar så länge i den dåliga tiden...

Jag har inte vägt mig ännu, så jag kan inte peppa med några resultat. Förra onsdagen hade jag gått upp typ 3,5 kg, men eftersom jag hade uteslutande ätit naturdiet vägningen innan så gissar jag att uppgången berodde på vätska (och så givetvis det man proppade i sig under helgen då ) för måttbandet visade ingen ökning - skönt att man både väger och mäter en sån gång...
    Så vi får se imorrn på morgonen. Nu äter jag c:a 3 mål naturdiet/dag - frukost, mellanmål och lunch. Sen äter jag middag med familjen. Spännande å se hur det resulterar (konstigt ord, finns det alls?)
    GI-mat fortfarande, det jag äter alltså.

Jag har inte badat ännu, har ni? Jag undrar om det är för tidigt kanske... Jaja, vi får se om man törs doppa tån nån dag.

Önskar jag hade vart ledig någon dag så man fick sola bort sina vita ränder (Från förra sommarn!!!) från bikini och linnen. Eftersom jag ska ha axelbandslöst så vore det rätt bra

• Millan28

Jag har varit ute och jobbat på brännan nu. Fick med mig grabbarna ut på lunchen, vi köpte sallad och la oss i en park en stund sedan köpte vi mjukglass på vägen hem..

Idag har jag för övrigt ätit naturdiet till frukost och det blir grillad fisk med ris och grönsaker till middag, ev ett glas vitt vin till.

Vi var på stranden en del i helgen. Vi hade inte badkläder med oss så vi kunde inte doppa oss men min dotter sprang omkring naken i vattnet, inte så passande att två 30-åringar gör det...

Hade jag haft badkläder hade jag nog doppat mig, men det var ju inte så överdrivet varmt i vattnet...

• Miafina

Tack Jessie, jag hoppas också att det blir bättre snart =)

Låter störtskönt Millan =)

Jag har inte badat ännu, Vänern är så kall ju =)

Skall upp till Gräsmark nästa vecka dock, så det blir nog ett lagom midsommardopp kan jag tro =)

Så skönt ute nu ju =)
    Försöker att sola bort de värsta ränderna från fredagen... det går sådär dock.... Försöker skaffa lite färg på benen också, om man skall ha kjol på lördag kan det ju vara snyggt att inte ha helvita ben... Men mina ben tycks inte mottagliga för färg, så jag får väl vara en polkagris med röda axlar och vita ben ;)

• Millan28

Miafina: Jag visar helt ogenerat upp mina vita ben i kort kjol på jobbet, men då är ju alla här ingenjörer och vi är ju inte direkt kända för vår solbränna heller....

• Miafina

Hihi... Får bli ngt sånt för min del också =)

Min fasa är ju att hamna på kort.... dels eftersom jag alltid fasar för det eftersom jag tar upp så stor del av bilden, men också att jag alltid tycks så blek =)

Får bli strumbyxor om jag itne hinner få ngn färg, och om det inte är för varmt.. så löser sig det.... Eller nnu hellre tunna långbrallor, så kan jag dölja mina hemska är och svullna ankel också

• Miafina

Hemska ärr skall det givetvis stå.. och inga andra stavfel heller ;)

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden