Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Hej tänkte bara berätta att jag gått upp 2 kg sedan i löradgs.
Bllev möhippad så det massor med god mat och mängder med alkohol. Nu måste jag verkligen ta tag i saken på allvar
Usch, jag undrar - man läser ju överallt att dessa morgonpromenader är så bra för förbränningen. Jag tycker jag är supermotiverad (stundvis alltså...)varför får jag inte upp kroppen på morgonen då???!! Alltså, med tanke på att man sakta men säkert klarar lite lite nedgång varje vecka - ska det vara så svårt att komma upp och stappla ut några steg varje morgon - så går det ju bättre gissar jag?!
Svårt irriterande känner jag....
Men nä, man ska ta 1 timme på sig att göra sig iordning istället............ suck...
Jaja, imorrn är det vägdag och jag gissar att jag som vanligt har lyckats gå ner det jag gick upp under helgen och sen är det samma visa igen...... Motiverad var det va?
Jessie - jag har alltid (även som tonåring) varit morgonpigg och dant... Numer så sover jag typ hela förmiddagarna.... Jag fattar inte varför, sover länge även när jag lägger mig tidigt...
eller så vaknar jag kl 5, men inser att det är för tidigt att gå upp, så somnar jag om vid 6-7 och sover till 10-11 istället =(
Så om man bara kommer upp är promenaderna sköna, men jag tycks vara en mumie numer....
Ja - dito!
Jag var och simmade igår på morgonen.
Sonen sov hos sin mormor och morfar och min M2B var på jobbet. Var ju ändå vaken. Simmade sammanlagt 1km, tog ca 30 min.
Om bliv svärmor kan vara bv en stund im fm så ska jag nog simma då oxå...
Simma är ju så skönt =)
Var ju inte så dåligt gjort med 1000 m =)
(beror väl på hur van man är, men jag känner många som tror att de skall dö efter 200-500 meter) =)
Miafina:
När det gäller simning kan jag hålla på hur länge som helst.
Anledningen att jag slutade efter 1km igår var att det började göra ont i min dåliga höft..
Jag började simma redan när jag var 4-5 år. Då var jag med i en simklubb i Lund.
Igår var jag på Ronneby Brunn och simmade i deras 50m bassäng, utomhus. Jätteskönt!
Fru - Ja visst kan man ligga och kajka hur länge som helst, håller med =)
JAg tycker det är så facinerande att en del tycker att just simma är så jobbigt.... Jag menar, jag är uppvuxen på västkusten och "alla" (iaf när jag växte upp) kunde/kan simma, men storknar efter nga hundra meter...
Vi hade triatlon på högstadiet... 1 mil löpning, 3 mil cykel, och sedan 1000 m simning... Och folk pustade över hur jobbigt det skulle bli att simma ???!!!
Jag trodde jag skulle dö av bara tanken på att kuta 1 mil..... cykla är ju inga probs liksom.. och simma, ja man bärs ju fram... och även om man inte är "bra" på simma så tar det ju inte 1 timme som det tar för de flesta att kuta 1 mil....
Första och enda gången jag har sprungit 1 mil för övrigt...... Eller längre än 5 km för den delen =)
Nåväl, nu skall jag inte "göra mig lustig" över att folk föredrar annat framför simning, men i min hjärna agår det inte ihop... men jag är väl partisk då mina pass brukade vara ca 1½-2 timmar dvs 4-7000 m =)
*får ågren över att jag inte tränar så duktigt längre... fy på mig*
Jag hatar att springa å cykla. Kan gå hur långt som helst i princip och simma är ju både kul och inte så tungt (förrän man kommer upp då ur vattnet... )sen får man ju inte ont nånstans av att simma.
Jag glömde ju fråga Uller: hur var det?! Jättenyfiken! Orkar du berätta så får du gärna Gud va kul med en hippa! Jag är väldigt spänd på när jag får min/OM jag får min.....
Vägdagen idag var väl ok, minus 0,2 och efter en festhelg och ostar på söndag, får man vara nöjd. Däremot har jag minskat i cm, inte runt midjan men rumpa och lår har gått ner en del. Detta kan väl inte bero på vätska för Naturdieten?
Sen har jag kommit på - efter fruktansvärda svordomar pga att allt pulver åker utanför när man ska ha i det i flaskan! Så jag har köpt dom färdiga dryckerna istället för att det är enklare, dyrare! - man kan sätta både pulver och vatten och köra i en mixer istället så blir det godare.
Nå, får jag höra rapport. Hur går det för alla? Kom igen nu, inte slöa ihop - nu är vi nära....
Det är rätta takterna Jessie =)
JO jag instämmer, hur går det för er, som nu är nära???
*bara för jag är så seg och har en hel evighet med både kilon och tid kvar ;)*