• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Miafina

Så nu är jag här och rotar iden... blev såklart vågen idag igen *morr på mig*... Men nu har allt jag åt upp mig under 2 veckors "semester" försvunnit förutom 1 ynka hekto, och det kan jag överleva.... så 19/6-3/7 = +1,7 kg.... 3/7-7/7 = -1,6 kg.... Himla skönt att det gick.. och "relativt" lätt, då jag har slarvat lite med maten.... Men man svettas väl bort en massa nu istället kanske =)

SÅ helgen projekt/mål är att helst gå ner det där sista hektot, eller iaf inte gå upp igen, utan stå kvar..... Bör väl inte vara en orimlig önskan hoppas jag =)
    Får passa på att ta fina kustpromenader också.. så man rör bort maten man äter....

Nej nu blir det frukost här... skall dra vid 11-tiden, och måste packa och lite sånt innan också =)

Jag hoppas någon hinner in här och skriva innan jag åker, så man får lite roligt med sig på färden... dvs att det gått bra för er, ni är på gott humör och annat ;)

• Bröllopstokiig

Vad tråkigt med af Mia, men bra jobbat på MacD och med allt annat!!

Själv var jag och badade med lillan efter jobbet i förrgår. Det var riktigt varmt både i luften och i vattnet men blåste lite och det räckte för att min rygg skulle paja. Jag är känslig för drag men det är ju löjligt att man inte ska kunna vara på stranden i blöta badkläder en timme utan att få ont.
    Har legat och kvidit i ordentliga ryggsmärtor på värmedynan (lite svettigt) ett dygn men är på bättringsvägen och på jobbet idag. Det blev naturligtvis ingen löpning eller cykling igår och ingen cykling idag heller. troligtvis blir det lugnt på träningsfronten ett par dagar nu med tills jag är säker på att ryggen håller igen.... dumma ryggen.....

Igår såg jag "Du är vad du äter" (+ allt annat som gick på tv och tre dvd-filmer). Inatt så drömde jag om att jag blivit jättefet på bara några veckor efter bröllopet och hade tre dubbelhakor och såg inte alls ut som jag gjorde på mina bröllopsbilder längre.
    Riktigt så illa är det inte men nu måste jag verkligen skärpa mig med maten....
    Jag går på semester idag och ska vara hemma själv med dottern i två veckor så då ska det bli ordning på både mat och motion...

Orkade ni läsa ända hit???

• Millan28

Stavningen..... grattis skulle det vara...

• Miafina

Ohh såg inte att du skrivit Jessie... Gud så bra =)
    Att du väger mindre än du gjort menar jag ;)
    Det måste ju kännas strålande... eller jag tror jag vet att det gör det.. själv gick jag ju upp från 18-19 års ålder från 62/65 tills typ 80 drygt.. sedan bara smög sig det på tills 96, som det känns som att jag vägde i "evigheter"... 1 år eller 2 kanske kanske... och senaste 2 åren har resterande 20 kilon från 96 också smugit sig på... Så 96 är mitt "senaste vet vikt"... Så det blev ju löjligt skönt att komma under den =)
    Och att jag dessutom hållig mig under den nu känns också bra.... För det känns som jag vägt 96 eller mer "hela mitt vuxna liv"... Så det känns som att snart är jag lättare än vad jag varit på denna sida om 20 årsstrecket =)

Hihi, vad jag ville säga var inte allt det, utan att jag förstår din känsla Jessie =)

Börjar det närma sig snart för er?
    Millan är ju i hamn, men ni andra kanske börjar få nerver och se målet =)

• Miafina

Synd med ryggen Millan.... "skumt" att den kan pajja "så lätt".... låter otrevligt värre =(

• Jessie76

Tack så mycket - jo, det känns som att kommer man bara förbi sitt "magiska" mål eller vad man ska kalla det så klarar man vad som helst

Sweet Saint har gift sig redan. Jag ska uppför gången den 29:e Juli, så ja, jag sover riktigt dåligt och mardrömmer varje natt. Nervös som en tok!

• Buslinna

Hej!

Grattis till alla framgångar! :)

Att man väger mindre på fredagar kan bero på att det, åtminstone för mig, är lättare att skärpa sig och äta bra etc på vardagar. Under helgen är det ju liksom lite mer fest. :) Många rekommenderar just därför att ha fredagar som vägdag - då får man ett bra resultat och dessutom lite extra motivation för att ha en hälsosam helg också. :)

För lite extra peppning, när ni så behöver, kan det vara kul att läsa lite om Oprahs tränings- och matrutiner. Hon om någon har ju kämpat upp och ner. :) På www.oprah.com finns dels tränings- och matråd men också texter som hon själv skrivit om sina vikterfarenheter. Kanske finns det någon skön och upplyftande tankeställare där. :)

Lycka till allihop!

• Miafina

Det närmar sig då Jessie... härligt =)
    Och trevligt för Sweet =)

Buslinna - man får kika på det ngn gång då =

NEj nu är det sista ihoppackat här.. dags att dra... Återkommer efter helgen.. och hoppas på att det sista lilla semesterhektot gett med sig då =)

Trevlig helg i värmen =)

• Jessie76

Håll ut Mia! Jag hejjar på dig, åsså tänker jag på det i helgen när jag är på väg att fuska - "Mia skulle inte ätit detta" - ska jag tänka Och definitivt inte Millan

Buslinna - tack för tipset! Ska genast gå in där och kolla om jag hittar nån upplyftande historia

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden