Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Haha... Jag står väl still sen igårmorse, men jag kan ju kolla imorrn
Här ösregnar det och jag ska sluta till lunch så vi kan jobba med båten.
När har du officiell vägning då?
Hej alla! Hur går det?
Jag har total-frossat i två mini-semester-dagar nu... Grillning, picknickar osv... Dessutom kommer mina föräldrar på besök i helgen, med restaurangbesök och allt vad det innebär. farligt farligt
Gruvar mig för vågen på måndag... hoppas iaf att jag inte ska ha gått upp något...
Men det är helt sannt som någon (minns ej vem här det var...) sa, att det är så mycket trevligare att mäta sig än att väga sig!
Har alltid hört att -ett kg = -1cm runt magen, men på mina -3kg hade jag minskat 6cm runt midjan! Mkt mkt mkt trevligt!
Ska ha min officiella vägning/mätning på måndag - skriver in mina mått här då tänkte jag.
Kram på er!
Jessie - haha... nä du har ju rapporterat så bra att det funkar för dig, så du skall väl inte behöva tvingas upp på vågen igen om du inte vill =)
Tänkte att det varit lite tyst från nga ett tag... Vissa av kända skäl iofs =)
Min officiella är som alltid på måndag... Är lite nervig, för nu vill jag tangera och passera mitt "bottenresultat"... och väldans gärna 90 strecket också =)... skulle jag bli väldigt mkt gladare.
Aroree - ja minisemestrar kan vara förödande.. men ack så sköna =)
Fast det finns ju också nyttig(are) restaurangmat så du får luska i menyn =)
Här är det jättefint väder... Skall iväg och handla senare, och då ta en extra lång sväng för lite motion =)
Jag hade faktiskt gått ner 4 hg imorse, hoppas att det håller i sig för i helgen är det tårtkalas och fest med kompisarna som inte var inbjudna på bröllopet.
Idag har jag haft lite kvalitetstid med min dotter, cyklade in till stan med henne, ca 8-9km och åt lunch på Hermans trädgårdscafé. Ett helt underbart ställe med en jättegod vegetarisk buffé och Stockholms vackraste utsikt. Rekommenderas verkligen om ni har vägarna förbi Stockholm. Efter det var vi till chokladfabriken och köpte efterrätt (som vi inte ätit ännu eftersom lillan sover just nu). Tur att jag cyklade och inte hade plts för så mycket för annars hade jag kunnat köpa hela butiken....
Det blev m a o en rejäl cykeltur idag och minst en timmes cyklande igår med då vi tog en tur hem till en kompis och fikade. Bra så man inte blir helt förslappad under semestern.
Jag har inte riktigt förstått mig på det där med att mäta. Min mage är ju så där mjuk och fluffig så det beror ju på hur mycket jag håller in magen och hur mycket jag drar åt måttbandet....
Lite lättere på höft och bröst-mått dock, och det märks ju skillnad på kläderna med.
Millan - Jovisst blir det så med måtten... Mitt mått blir väldigt olika om ag mäter rakt upp och ner över magen eller om jag "lyfter upp allt sladder" (för stor skinn) =)
Men jo vissa kläder börjar komma närmare, eller sitta aningen bättre än tidigare =)
(provade igår...)
Så nu har det blivit promenad med handling iaf... lyckades att inte handla ngt onyttigt till mig iaf =)
Fluffig?! Hahahaha... Jag känner igen mig
Jag har oxå fluffig mage, men jag mäter iaf och har tagit sikte på ca 3 cm ovanför naveln, för jag har midjan högt högt upp Klart det är skillnad om man håller in eller inte men det känns ändå bra och efter ett tag (när det börjar blir mycket) så kan man ju ändå inte dra in flera cm? Eller? Jag vet faktist inte, nu blir jag osäker
Imorse stod jag på OT:n igen 15 min - situps (sneda har jag börjat med) och armarna. Sen varje kväll gör jag någon form av magövningar. Jag har träningsvärk varje dag i magen så det måste ju ge resultat? Jag har oxå hört läst i Amelia där Linda Haglund intervjuades att det finns en jättebra övning att göra för oss som inte måste ha rutor på magen....
Om man drar in andan så att magen "åker in" och håller fast där medan man räknar till tio. Gör detta 10 ggr/dag. Jag lovar, det känns!
Bara ett tips
Mia - håll ut, du klarar det Vi gör detta tillsammans nu
Aroree - jättekul, grattis och håller tummarna att det fortsätter ge resultat. Ha inte ångest för fusket, var glad för det du klarar!
Låååååååååååååååååååååååååååååååååångt igen
morgonpromenad! en timme, innan frukosten... Shit vad äckligt duktig jag känner mig.
Dessutom har jag slutat snusa, har hållit mig över 2 mån nu.
Men mitt i all denna hälsa, äta rätt, träna bla bla bla - så känner jag sjukt mycket för att få göra NÅGOT som är sådär lite förbjudet iallafall, typ supa till ordentligt, tjuvröka eller nåt. Känner mig lite som elin i f**king åmål när hon säger "jag vill knarka"... Är lite frustrerad över att måsta va så j**la perfekt...
Min kille är ju redan überhurtig - vi kanske skulle ta och bli ett sånt där äckligt par som drar ut och joggar på morgonen innan jobbet och vinkar glatt till grannen som står med morgonkaffet...
well well...
måste hitta nån dekadent ovana som jag kan ty mig till tror jag. Tips någon?
Aroree - HAHA, bli det =)
Jessie - långt är bra, det är kul att läsa =)
Idag var första gången på väldigt länge nu som jag stod på OTn.... JAg tog sikte på att orka stå i 30 minuter, så tog det väldigt lugnt... Efter 10 minuter så kändes det som att "det här är ju nada probs".. så jag speedade på lite... så efter 8 km som är min "vanliga mättid" (som ni som varit med länge vet vad det är... tog 23 minuter... så jag kapade 1 minut sedan 21 maj - trots en riktigt slö start..... Så om jag bara ger mig 17 på att jag skall ta dessa 8 km, så tror jag att jag kan fixa det på 20 min... Får väl träna lite först och sedan se ;)
Dessutom fortsatte jag efter 8 km målgången en stund till, och likas "varvade ner"... så det blev ytterligare 4 km... långsamt... tog 13 minuter... vilket skulle ge 8 km på 26, vilket är 1,5 minut snabbare än jag ursprungligen glorde på 8 km....
Så vad jag vill ha sagt är att även om mina tider inte är ngt översvallande så har jag absolut förbättrat mig avsevärt..... =)
Och nu när pulsen gått ner lite skall jag fortsätta med magen lite =)
Och det allra bästa är att jag är knappt trött.. *gör mig så glad*
=)
Lovely Miafina!! Duktig kicka
Jag är sååå trött och vill verkligen ha semester nuuuuuu Men jag har inte semester förrän efter Dagen D - två veckor
Då blir det kryssning en vecka i Medelhavet och sen en mysvecka med familjen
Jag har förresten eliminerat mitt preventivmedel, så nu kör vi på fler kidz - sugen att hänga på Mia?
OT men jag ville bara berätta - känns som att vi känner varandra rätt väl vid det här laget