• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Buslinna

Miafina,

Du ser ju jättefin ut! Markerad midja och fina kurvor. :) Och det låter som att du jobbar på riktigt, riktigt bra. Hur lyckades du gå ner fyra kilo på en vecka? :) Du har ju inte extremt mycket att gå ner heller, menar jag - för då kan det ju gå fort. :) Superbra jobbat!!

• Meddelande borttaget
  • Miafina

Buslinna - Ihärdighet... tränat hårt och ätit strikt =)
    Men jo jag har mkt att gå ner... Hittills fått bort ca 27 kilo.... Har ca 25 kilo kvar.
    Tack =)

Oms - Tack *rodnar*... som ovan ca 25 kvar att gå ner... Och jo jag är väl ganska lång... 174,5 cm =)

Bilden i vitt - är jag.... Spelade ängel i musikalen Jesus christ... Det är många år sedan nu... men då var jag tränad ut i fingerspetsarna och vägde runt 65 kilo... som är mitt mål nu med att nå...
    Jag inser dock att proportionerna nog har förändrats en del... man blir ju sladdrigare när man nu varit stor... Men iaf.. den vikten som jag hade då vill jag ha igen.. även om det blir mer fett och inte lika mkt muskler =)

Och för övrigt, jag måste säga att jag själv blev glatt överraskad av bilderna, för nu såg även jag skillnad... ÄNTLIGEN =)

• Buslinna

Fyra kilo på en vecka om man närmar sig 90-strecket och är så lång som du är riktigt, riktigt bra. :)

Äter du fett- eller kolhydratssnålt? Räknar kalorier, antar jag, såvida du inte är GI-are? Eller hur gör just du?

Och vad tränar du? :)

Försöker själv äta strikt och träna, men inte katten får jag SÅN fart på viktminskningen. :) *imponerad*

• Miafina

Just denna vecka så har jag ätit ren kur nutrilett 5 dagar, och "atkins" 2 dagar....

Tränar på orbitreken och promenader =)

• Millan28

Miafina: Waow... du behöver inte skämmas. Du är ju jättefin. Och att fortsätta gå ner i den takt du gör nu är ju jättebra!! Är du så lång så kanske du inte behöver gå ner så jättemycket till heller, vad har du för mål?
    Du kommer iaf bära upp en brudklänning jättebra med den figuren.

• Miafina

Tack Millan =)

Tyvärr sitter väl mkt i det mentala... det var först idag när jag såg dem bilderna, och när jag var ute och såg min spegelbild i fönstrena, som det faktiskt gick upp för mig att jag inte är fet längre.. utan bara överviktig =)

Mitt mål är ca 65, eftersom det är en vikt som jag trivdes med....

Men man får väl se hur bra det går....
    Men nu i första stöten, som inte har med bröllopet att göra så vill jag iaf gå ner till 75, för då får jag BMI under 25.... Vilket känns "viktigt" ur hälsoperspektiv - och även för att underlätta möjligheten att få barn =)

Om jag når 75, så kan jag ju ägna resten av tiden tills det är bröllopsdags att "slipa" bort så mkt som möjligt av de återstående 10 kilona...

Känns vettigt från min synpunkt - först "hälsan" sedan estestiken =)

Haha, förövrigt så har jag en tendens när jag har den figur som jag har (och inte är fet) att jag ser smått vulgo ut det mesta jag tar på mig... Även i heltäckande polo eftersom man då ser ut att ha världens siliconbröst, eftersom polon förstorar....

Men det är inga probs än så länge... Nu skall jag bara njuta av att äntligen se den där skillnaden själv... även om det tog 27 kilo för mig att se den =)

• Miafina

Så... nu har jag målat lite i arbetsrummet =)
    Sånt gör väl av med nga kalorier också... liksom städningen tidigare idag... Smygträning =)

• Millan28

Cykelturen igår hade tydligen effekt, och konstigt vore det annars för jag var helt matt när jag kom hem. Fick ju även lite överkroppsträning eftersom det blev mycket bärande på en nästan 2-åring á 13 kg. Så idag hade jag gått ner ytterligare 4hg.... även om man nu inte ska räkna mellanvägningarna.....

Imorgon bitti åker jag och lillan (mannen måste tyvärr jobba och blir kvar hemma ) upp och hälsar på mina föräldrar några dagar för att senare vidare till Östersund på barndop. Det brukar ju inte gå så bra med kosthållningen när man är där.... får se hur det går den här gången. Jag ska iaf packa ner löparskorna så jag kan springa några av mina gamla löparrundor... nostalgilöpning....

• Jessie76

Tumme upp stumpan!! Rackarns, om man fick se ut som du

Är fortfarande hemma och sjuk
    Fick Rinexin utskrivet, och Nasonex - nåt nässprej. Jag vill ha bort detta NU, så det inte blir värre... Fast det är ju rätt långt kvar så jag hinner nog bli frisk tills dess.
    Vägning imorrn, men jag vet inte hur allvarligt man ska ta den vägningen om man e både sjuk och "under omständigheter ", vad tror ni?

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden