• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Miafina

Det låter ju faktiskt "onödigt stort" om du förlåter mig....
    Jag menar jag vet vad mina sliter/slitit på ryggen, så jag vill inte tänka mig större =)

Wee imorgon skall jag på arbetsintervju =)
    Iofs bara McDonalds, men skit samma, vi behöver jobb, vi tar vad som helst i nuläget... Tyvärr kan man ju inte leva utan pengar..... Skönt att jag fick min utseende kick nu då, så jag itne går dit och känner mig som värsta påsen... Även om de nu tycks föredra 17 åriga små petita flickor med för mycket smink.

Men iaf.. man kan ju hoppas man får det tillsvidare.. Det ger ju iaf en inkomst, och lättare söka andra jobb och vara lite kräsen när man faktiskt har den där inkomsten =)

• Jessie76

Hallå brudar!
    Sitter här med jackan på på jobbet - fan va dum man här som går hit fast man fortfarande är sjuk! Jaja, men det får lov att gå ändå

Drakdal - GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OJ VAD ROLIGT!!!

Ursäkta utbrottet

Mia - onödigt stort? Hahahaha... Jag har G oxå, men mina minskar inte! Bara måtten runt - nu har jag 80 tror jag
    Idag har jag vägt mig, jag väger 1,3 kg mindre än förra veckan!!! Ligger alltså nu på 88,2 Midjan minskade 1,3 cm, rumpan -2,3!!!!!! Sååå jäkla roligt!

Och nu gör man inte ens nåt! Man har väl börjat slappna av eller nåt?

• Jessie76

Tack för uppmuntran vid sjukdomen förresten

• Drakdal

Miafina, lycka till idag på din arbetsintervju!! Det kommer nog att gå superbra, för vem vill inte ha en snygging som du :D... förresten så blir du nog snart gravid du med det är jag helt övertygad om!

Tack alla, det känns riktigt roligt att vara gravid men man vågar liksom inte riktigt hoppas förrän efter v 12. Och ja jag har koll på att jag inte kan köra rivstarten nu när jag är gravid;) men det jobbigaste av allt är att jag måste sluta med alla mjölkprodukter. Jag var nämnligen laktosintolerant när jag föddes och kunde inte amma så de rekomenderar mig att inte äta laktos under graviditeten för att minska den risken för mitt barn.

Jessie, se till att krya på dig nu! Och ta det lite lugnt så kroppen hinner bli ordentligt frisk ;) men jag vet hur svårt det kan vara ibland.

Själv åker jag till skokloster idag för att jobba på skoklosterspelen, så kämpa på nu alla tappra

• Ms K

Godmorgon!

Hmmm....
    OK - Idag vågade jag - asså ställa mig på vågen efter helgens frosseri. Tog friska tag i början av veckan och har promenerat snabbt minst en timme varje dag. I morgon ska jag ta mig till gymmet, hade velat idag, men ska ordna med flytt osv.

mätte mig ordentligt också. Har inte några äldre värden annat än vikt och midja, men det här får väl bli "startskottet att utgå från ist då. OK- here it goes:
    centimetrar uppifrånåner, där allt är som bredast (midjan vid naveln)

överarm: 33
    bröst(i bygel-bh): 103
    midja: 90
    rumpa: 110
    lår: 63
    vad: 40

Jag är 169 cm lång,
    vikten i morse var på 79 kg blankt...

OK - inte världens vackraste syn, men iaf - nu blir det spännande att se hur det artar sig...

• Jessie76

Förlåt Mia, jag glömde säga - Lycka till!

• Buslinna

Onödigt stort eller inte så kan jag ju inte påverka saken så mycket, så det är bara att lära sig att tycka om sina tillgångar. :D Och spara pengar till dyra bh:ar ... Jag har dock tur att jag inte har några större problem med rygg etc. Pojkvännen brukar massera mina ömma axlar och skuldror, men det är ingen värk som jag egentligen lider av och massage är ju aldrig fel att få. :)

• Miafina

Tack =)

Nej det är ju huvudsaken att man inte har besvär med dem.... Jag tänkte mest för egen del, att jag märker skillnad i ryggen nu när de försvinner =)

ARbetsintervjun gick bra... han kunde inte lova ngt, men han tyckte det såg MKT bra ut, så jag kunde nog känna mig rätt lugn tyckte han.... Men besked kommer i början på Augusti, och jag hoppas inte för mkt.. blir man bara besviken.

För övrigt... hur gör man om man nu skulle vara/bli gravid?... jag menar, jag bör veta besked nästa vecka vid den här tiden... Skall man säga om man blir erbjuden då att "tack vad roligt, jag måste bara tala om att jag är gravid"... Eller säger man det efter den kritiska tiden, eller hur gör man?... OCh får de ångra sig och inte vilja ha en om man är gravid?

*ni ser jag vet inget om sånt* =)

• Buslinna

De får inte ångra sig, så säg det du när du själv vill. Personligen skulle jag nog vänta till att de första tre månaderna passerat, tror jag. :)

• Miafina

Ahh så bra... Ja för om det nu skulle blivit ngt denna månad så borde det väl inte synas först framigen mot okober kanske... och även att det kritiska tiden är över då.... Hinner man ju jobba lite innan också =)

Jag har inte kännt ngt speciellt i kroppen - kanske är för tidigt - så jag tror kanske inte det är ngt... men bäst att förbereda sig på hur man hanterar saker OM =)

Men för att vara på den säkra sidan så har jag bestämt mig för att ta det lite lugnt med nergången denna vecka.. fram tills jag vet besked.... Så man inte gör ngt som kan påverka negativt, eller utsätta fara.... *se redan paranoid*

Får jobba dubbelt upp nästa vecka istället om det inte är ngt...... Och nej inte så jag tänkte frossa mig igenom denna vecka heller, men ni förstår nog, ni är så kloka =)

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden