• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Jessie76

Oj, jag skrev en novell Hoppas ni orkar läsa

Mia, skit i det - kör på så ska du se att det visar sig i slutet. Kom ihåg hur det var när du kom hit! Kämpa nu, vi SKAA klara detta tillsammans.
    Mitt mål är inte bröllopet mera, det är att jag ska ha ett drägligt liv - jag har varit FÖR tjock FÖR länge. Kom igen nu!
    Kram

• Miafina

Jessie - en bra novell var det ;)

Japps jag skiter i det... jag borrar ner huvudet och drar vidare =)

Var gräl här idag så jag trodde nästan att det inte skulle bli ngt bröllop.... Så idag har jag mått urdåligt... varit helt urlakad och nere.... Men nu får man snart gå och sova och förhoppningsvis vakna till en ny och bättre dag imorgon =)

*gäsp*

• Jessie76

Natti natti. Hörs imorrn kanske?

• Millan28

Drakdal: Vad fin du var!! Grattis än en gång!

Nonika: Kämpa på!! På 8 veckor kan man nå långt, 4-8 kg är lagom takt och det gör en hel del på kroppen.

Aroree: Välkommen!! Som du säger så går det ju inte att punkträna bort fett (tyvärr), men fortsätter du med sit-upsen så bygger du ju muskler som i sin tur bränner fett, även i vila, vilket inte är helt fel Dessutom får du snyggare hållning och ser på så sätt smalare ut. Glöm inte att träna rygg bara, annars kommer du till slut att gå lite lätt framåtböjd om du får mycker mer muskler på magen än på ryggen.

Miafina: Du är jätteduktig!! Du kommer att fixa det här även om det tar lite längre tid än du hoppas..

Själv har jag fortfarande inte vågat ställa mig på vågen. Jag har haft jätteont i ryggen hela helgen, det tog nämligen om igen. Så idag var jag till läkaren och fick festliga piller med en röd triangel på asken... mår jättebra nu .... nästan iaf, nästan allt det onda är borta och jag kan sova utan att vakna av att det gör ont hela tiden. Underbart!!
    Jag har inte ätit så bra nu när jag haft ont, småätit en massa onyttigt men inte så mycket bra mat. Ingen träning heller naturligtvis.

Idag var jag iaf och shoppadeupp mina födelsedagspengar. Reafyndade ett par ny brallor i stl 36 !!!!!!!!! Jag har inte haft ett plagg i stl 36 nånsin sen jag blev vuxen... så sååå mycket kan jag inte ha gått upp. Kanske vågar mig upp på vågen imorgon.
    Imorgon ska iaf jag och en kompis på Skansen och titta på allsången, även det första gången.

Jessie: Jag kan också skriva långa inlägg verkar det som....

• Miafina

Millan - Det låter jätteskönt ju.... Alltihop.. slippa ont, nya brallor i liten storlek, och så allsång på det ;)

Men det du sa där var ju något att tänka på... om man går ner så kan man önska sig klädpengar =)
    För om jag går ner lär jag behöva det =)
    *drömmer lite om att vara lite smalare*

Just det.. var ju på Liseberg i helgen.... Åkte Balder, och det blev ett rätt roligt kort med både mig, gubben, min systerdotter och svåger, så vi köpte det..... Men fy var jag fortfarande tycker att spegel och kort inte stämmer...... Jag tycker jag ser lika fet ut som tidigare på kortet, och det måste ju vara helt omöjligt att jag är..... =(
    Dem sakerna som jag ser i spegeln syns inte alls på kortet.... Jag ser fortfarande ut som en knubbig bulldog i kroppen =(

Ett glädjeämne på Liseberg var dock att min syster var kalasfin.... Hon hade på sig ett par jeans som jag skickade ner, som blivit för stora.... Hon var skitfin i dem, och så hade hon en blus/tunika - precis sådan som jag vill ha =)

Så nu hoppas jag att även detta inlägg platsar bland era noveller ;)

• Millan28

Miafina: Jag känner igen det där. Jag har också alltid hatat bilder på mig själv.... men det blir bättre. Tyvärr så verkar det som om man bränner fettet sist där man mest vill få bort det.

Ställde mig på vågen idag. Jag hade gått upp ett kilo till, så nu ligger jag på 67.... Jag som aldrig mer skulle passera 65.... MEN det är ju inte så konstigt, man kan ju inte vräka i sig onyttigheter hur länge som hellst utan att det märks, så nu blir det nya hårda tag för om 40 dagar åker jag till Rhodos på bröllopsresa och då ska jag vara smal och snygg i bikini..

• Miafina

=)
    Jag tycker redan du är smal och snygg Millan.... Men jag förstår vad du menar.... Andra "ser" ju inte det där man själv ser..... Eller känner kanske mer....

Jag var helt säker på tidigare att jag skulle dö den dagen jag gick över 70 kilo... för då skulle jag vara så jävla fet och ful att det inte var värt leva längre.... Hmmm det gick i ett kick att komma över det, så man fick tänka om en stor aning =)

Jag vill slippa att känna mig som den där bulldogen som sagt när jag fyller år.... Vill se någon bild där jag faktiskt börjar se normal ut, och inte behöver tänka på att jag ser så fet och bastant ut...... Så just nu är inte vågen eller måttbandet "mitt mål" egentligen, utan kameran..... Även om den är lite svårare att kontrollera... det är ju inte samma sak att stå och sträcka på sig som att "Bli fångad på bild".....

Nej posetivit tänkt nu...... *morrar på mig*

• Jessie76

Oj, jag är likadan - som nu när jag provat klänningen tycker jag faktist att jag är jättefin, men jag kan inte sluta fundera på "kanske jag skulle be någon smalare ställa sig bredvid och se om jag ser värre ut då?" - heeeeeelt sjukt!
    Jag kommer inte kunna slappna av förrän allt är gjort - hoppas bara att jag kan slappna av ändå...

Har ni digitalkamera Mia? Man kan ju fota sig typ månad för månad... Jag tror man ser resultat då? Jag vet inte, en idé bara

• Miafina

JO vi har kamera... så man får väl göra så antar jag....

Fick en chock idag... känner mig som en zombie... hemskt när det blir så.....

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden