• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Miafina

*mums* ost och kex... *slickar runt munnen*

• Millan28

Vad varmt det är ute. Sprang en 6,5km-runda på lunchen och jag svettas fortfarande. Riktigt jobbigt idag med då kondisen dalade något under semesteruppehållet.

I helgen var vi på Vildmarksweekend på Kolmården med en annan barnfamilj. Riktigt mysigt och jätteskönt iom att det var såpass barnvänligt. Det blev väl inte så nyttig mat så vikten ligger fortfarande på 66 (dippen på 65 varade bara en dag). Nu ska jag däremot ta tag i både mat och träning så att jag är fit och snygg till bröllopsresan.

• Jessie76

Ja jag vet. Där är mitt enorma bekymmer - det största iallafall, ost.... Som jag sagt 80000000 gånger och VEEEEET att jag inte ska äta men i h**********e! (Ursäkta avreagerandet... )

Men då har jag resonerat så, att en gång på helgen och inte en smula annars! Och så ser jag till att inte äta allt för många kex. Jag har valt såna där fullkorns-rån. Inte för att jag vet om dom är så himla mycket bättre men det känns då så

• Miafina

Hihi..det är bra Jessie =)
    Ja ost är ju löjligt gott =)

Nu har jag fått hem boken GI i praktiken, så nu skall jag läsa den =)
    (Så får vi se vad det blir av det sedan, men läsa kan man ju göra)

• Drakdal

hej Allihopa!!

äntligen har vi flyttat alla grejer och håller på att plocka upp och rensa bland allt skräp vi har samlat på oss.

Angående vikten och bröllopsresan så klarade jag mig riktigt bra! Men det ska jag nog tacka magsjukan för... första veckan i egypten och buffe tre gånger per dag, gick jag säkert upp två-tre kilo! Men sen åkte jag på en endagars magsjuka och efter det var jag inte så sugen på mat och när jag kom hem stod vågen på 75kg så jag är verkligen nöjd! Har säkert gått upp ett kilo denna vecka då jag har haft den med onyttig och glass glass glass, vitt bröd mm.

hur har det gått för er andra då? Har ni lyckats hålla vikten nu under första sommarmånaden eller har ni rent av gått ner?

• Jessie76

Våra barn har sommarlov och är hos min pappa i stugan, tillsammans med hunden. Detta resulterar i att jag och min m2b är alldeles allena i hushållet! Supernajs

Imorse började han klockan 6 och jag klockan 8, så när jag klev upp var jag heeelt ensam Då ställde jag mig på OT:n i en kvart - undrar om det är nån idé eller om man måste stå mer än en halvtimme?
    - Jaja, whatever, jag stod iaf i en kvart, sen tränade jag mage och armar i en kvart. Åt min Naturdiet, in i duschen och till jobbet - jisses vad pigg jag känner mig! Man skulle idas detta varje dag - perfekt, om det gick

Naturdiet till lunch och jag vet inte middag för vi är i båten och slipar hela nätterna känns det som
    Blir kanske Naturdiet då oxå.

Jag har inte gått upp. Jag pendlar rätt mycket, och jag vet inte om det beror på vätska som kommer och går eller om det verkligen är kilon?

• Miafina

Skönt Drakdal =)

Låter som en bra morgon Jeesie... man önskar ju att man alltid hann/orkade det =)

Skall fortsätta idag och försöka vara duktig... gick sådär igår.... =/
    Men jag lär väl gå ner idag iaf eftersom de skall tappa ur över en halvliter på BC så... får man räkna det? ;)

• Millan28

Jessie76:
    Det beror lite på hur länge du ätit naturdieten hur du går ner. För VLCD-dieter gäller följande:

Först gör kroppen slut på sina reserver av kolhydrater som finns lagrade i form av glykogen i muskler och lever. Då försvinner också stora mängder vatten som är bundet till glykogenet. Först därefter börjar kroppen bryta ner fettreserverna. De första dagarna kan vara riktigt jobbiga. När kroppen sen börjar bränna fett får man en euforisk känsla som gör att man orkar hålla ut i flera veckor.

Det är m a o viktigt att komma förbi de där första jobbiga dagarna om dieten ska ha någon effekt, annars är det bara vatten och glykogen som kommer och går...

• Millan28

Tråkigt med magsjukan Drakdal, men det låter som om bröllopsresan var bar i övrigt?

Själv så har jag 1,5 månad kvar till min bröllopsresa så det gäller att hålla formen över sommaren. Igår var vi och köpte en cykelsits till min cykel så att jag kan cykla med lillan när jag har semester. Vill ju inte tappa formen bara för att jag är ledig.
    Idag har jag träningsvärk i benen efter löpningen, och jag får aldrig det annars. Ett tecken på att det var ett tag sedan jag sprang sist.

Eftersom vi var och handlade igår efter jobbet så blev det sen middag vilket resulterande i en massa småätande. Löpning + cykling gjorde mig dessutom hungrig... Idag blir det nyttigare. 2 ostmackor + kaffe till frukost, WW-låda, veg. moussaka, till lunch, sedan bjuder chefen på glass & jordgubbar i gröngräset utanför till eftermiddagsfikat och till middag blir det pasta med veg(kött)bullar tror jag...
    Ingen träning idag förutom cykling till och från jobbet (2 x 7,5km) samt ev en liten cykeltur med lillan där bak ikväll....

Miafina: Alla sätt är bra....

• Millan28

Drakdal: det skulle vara bra inte bar.... fast det kanske funkar det med???

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden