Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Pfff...... Jag har precis fyllt 31.....
Tillbaka på jobbet efter bröllop, semester och 50-årsfirande. Behöver jag säga att jag inte ätit så nyttigt.... ?
Någon motion har det inte heller blivit på nästan 2 veckor, undrar just vilken löparkondis jag har nu....
Vågen visade inte så farligt dock, 66 kg, och jag tror jag var uppe på 65 innan bröllopet.
Men nu är det nya friska tag. Degmagen och 4 kg skall bort innan bröllopsresan i augusti.
Jessie - Nej det är säkert inte gammalt direkt... Men för mig så hänger åldern ihop med "vad man har gjort".....
OK man ska inte jämföra sig med andra, men det är ju svårt ibland.... Min syster fick ju barn när hon var 21.. min mor gifte sig när hon var 21, fick min syster vid 22½... var vid den tiden färdigutbildad sjuksköterska... blablabla....
Jag vet att det är rena dravlet men det KÄNNS som att många (läs alla) i "min ålder" har hunnit åstakomma så mkt.. färdighutbildade, bra jobb, pluggat utomlands, skaffat barn, köpt hus mm mm mm..... Jag har ju gjort saker som andra inte gjort, men ändå.... Det känns som att dem sakerna inte "räknas".... Jag vet, jag är knäpp.. men känns som att tiden "rinner iväg och inget händer".....
Men men, nu skall jag tillbaka till skogen.. återkommer om nga dagar.... efter helgen om vädret är fint, så man vill stanna länge...
Och jo visst tänker jag också så.. "Jag har redan fallit och ätit x, så då kvittar det ju om jag äter y och z också" =(
NÅväl.. trevlig fortsättning på veckan mina kära damer =)
Ha en supermysig helg och vecka då Mia!
Jag menade inte att låta sur, jag skojjade lite med dig bara....
Jo, jag fick oxå barn (1:a) när jag var 21, och andra när jag var 23. Icke planerat men ändå underbart! Fast det är nog värt att vänta på oxå
När åker ni Millan? Och vart? Ska ni andra åka på någon bröllopsresa?
Miafina: Det går inte att jämföra sådär. Min mamma hade 4 barn vid samma ålder som jag var när jag blev med barn första gången. Men hon har å andra sidan ingen utbildning heller och åkte på sin första utlandsresa vid 49 års ålder. Och jag tror varken hon eller jag ångrar våra val ändå...
Jag och min man är bland de yngsta i vår bekantskapskrets och jämför ibland löner etc med de andra men när man tänker på att de är mycket äldre än oss och då jobbat mycket längre så inser man att det inte går att jämföra.
Jessie76: Vi åker den 20 augusti till Rhodos och ska bo på Hilton Rhodes Resort. Riktigt härligt femstjärningt hotell med egen strand stort poolområde och flera berömda restauranger. Vi kommer ju ha vår dotter som är nästan 2 år då med oss och då är det skönt om det är lite bekvämt.
Lite dött här idag....
Imorse pekade vågen på 65 kg... tjoho... Det innebär att jag klarat svullandet rätt bra.
Jag vill inte jobba nu, måste jobba 1,5 vecka till och alla mina projekt måste vara färdiga när jag går på semester vilket innebär att jag måste jobba järnet och jag är gräsligt omotiverad.
Hej! Nu skall jag ut i solen med min son ( känns bra att höra när man sitter och måste jobba va?;) )
Ni som kört pulver diet länge, hur blir resultaten och hur har ni lagt upp det?
Jessie och Millan - Oj, nä jag menade absolut inte att jag blev sur =) jag förstod skojet... eller att jag tycker att det "är rätt" att jämföra sådär.. man är ju så olika... Vad jag menade var att jag hade noja pga det, men jag vet att jag är knäpp ibland... eftersom jag dessutom blir sur över att sambons föräldrar tycks tro att vi är småbarn ;)
Inte hjälper det med nojan heller, så man borde ju strunta i den =)
Men men... jag fyller lämpligt på en måndag, så man kan ändå inte fira nått väldeliga, så man kan låsas inte fylla alls =)
Ätit ätit och ätit... Så jag har säkert gått upp ett antal kilon, men det var det värt... får ju som sagt bli nya tag igen =)
*suck*
Rapport...... har senaste veckan gått upp 1,2 kilo... total 1,7 de senaste 2 veckorna... MEN med tanke på hur mkt och vad jag har ätit de senaste veckorna så är det helt ok, även om jag inte tycker om att ha gått upp....
Hade kroppen funkat som förr, och man inte hade motat mat med motion så hade jag nog gått upp 10 kilo istället..... Så - tills fredag mitt på dagen skall jag köra pulver, rensa ut allt skräp ur kroppen, sedan skall jag försöka tänka på vad jag äter i helgen.... sedan... måndag, då skall träningen komma igång mer och jag skall försöka köra hårt....
Så då kommer jag behöva all peppning som finns att uppbåda =)
Hang in there...
Jag kör på med pulver frukost lunch och äter som vanligt (GI) middag.
Det funkar ypperligt för mig och jag mår framförallt förvånansvärt bra av det!
Men tyvärr så under helgen blir det lite si och så med det strikta, det blir gärna lite ost och kex osv....
Men vad tusan, jag köper det bara jag fortsätter gå ner - om än liiiite för lite - varje vecka