Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
hej brudar!!
Jag har kört aktins i 3 veckor och har gått ner 1 kg i veckan. någon mer som gör det? på helgen syndar jag haha. men det har gått bra ändå. tränar varannan dag. hemma (video) springer i snåret eller promenerar.
börjar kännas trögt så jag behöver lite peppning...
jessie76..
tackar för tipset för ditt tankesätt. kände mig träffad haha. ska pröva ditt timme efetr timme...
Kom på att jag inte visat några bilder från bröllopet men här kommer några om ni vill se. lagring.storegate.se/user/share.aspx
Ohh så fin du var Drakdal =)
Jessie - haha, jag som ätit allt i helgen ;)
Så uppenbarligen.. jag är tillbaka =)
Tjusigt Drakdal!! Jättefint verkligen - du är ju smal!!!
Jag har bilder nu, men hur f-n lägger man ut dom??! Jag skulle vilja ha en sida..
Jag har nån sån där msn-space, men ryms det så många där?
Jag har inte alls gått upp mycket i helgen, så nu på onsdag hoppas hoppas jag att jag har minskat liiite mer än förut
Hur går det för er andra?
*mutter*
Som jag skrev igår så har jag ätit allt... Men jag tycker ändock att jag ätit ganksa nyttigt, och inte übermycket - "bara" mkt... men jag har gått upp....... -0,8 totalt senaste veckan..... Så betyder att jag har kvar 0,9 av "semestern att gå ner" istället för +-0 som jag hoppades på =(
Men idag börjar jag på ny kula... och nu skall jag inte se hela veckan eller flera veckor... Nu tiden fram till i augisti skall jag ta dag för dag..... Träna hårt, äta "hårt" och vara en riktig tjurskalle... Därmed basta !!!
Hoppas vägningen visar på lite extra bra då Jessie =)
Hej alla!
Usch, just nu behöver jag all peppning jag kan få...behöver gå ner 4-5 kilo, men det går inte
Låter kanske inte mycket, men det gör en väldig skillnad på mig.
Jag har världens bullmage, det är verkligen inte roligt eller snyggt.
Och hur lätt är det att hitta tiden till att röra på sig?
Just nu har jag tid eftersom den lilla dottern (4 år) är hos sin pappa på sommarlov, så nu ska jag göra ett ryck, ja båda två ska göra det. Vi var ute och gick igår, och jag ska ta en promenad senare idag också.
Men annars har vi fullt upp med hus och barn, matlagning, jobb och allt sånt. Vi har 4 barn tillsammans, så det är en del att fixa med.
Sambon jobbar dessutom 3-skift, så vi går om varandra här hemma.
Jag försöker byta ut viss mat mot en proteindrink ibland, framför allt är det smidigt att ta en sån till frukost.
Men det verkar lögn i hel-ete att bli av med den här kulmagen
Och det är mindre än 8 veckor kvar till vårt bröllop! Panik!!
Hej alla!
Kan man haka på här fast ni alla verkat varit igång rätt länge tilsammans?
Min story:
Startade för tre v sen (efter 1 mån semester som lade på 2kg till på min övervikt... då fick det vara nog!), och har nu gått ner tre kg sedan dess.
Blev jättemotiverad i morse då jag för första gången sen typ nyår kunde se 7:an på vågen - har spräckt den där magiska 80-gränsen! Nu har jag ca 7 kg intensiv-nedgång (-1kg/v motto) kvar innan jag tänkte sakta ner, börja "plana ut" och sluta runt 70-72 kg.
Nonika
Jag startade faktiskt för att min kille kommenterade att jag började få lite mage. (Är annars rätt proportionerlig med mesta övervikten på rumpa och bröst.) Jag har börjat göra minst 100 sit-ups varje kväll. Det är schysst för redan efter en v känner man att det går "lättare". Går ju inte att punktträna, men det känns bra mentalt, och även om man inte hinner träna någon dag så har man åtminstone gjort nåt. Dessutom känner jag motivation av kunna hålla en rutin oavsett allt annat (om man ätit onyttigt, festat, har tidsbrist eller faktiskt varit duktig med maten, tränat etc).
Aroree - alla som vill får vara med här så =)
Och vissa har ju varit här längre än andra.. vissa "Kommer och går", vissa är snart i mål och vissa har lång tid kvar...
Själv tillhör jag ju den senare kategorin...
Men bra jobbat och välkommen =)
Hej! Jo, jag hoppas oxå att vågen väger min väg på onsdag - trots att jag IDAG trillade dit och åt lite för fet mat känner jag
Välkomna alla nya! Det är bara jätteroligt att vi blir fler. Jag tycker det låter som att du Nonika verkar ha rätt inställning, så det går nog vägen ska du se! Jag fick dock tipset för ett tag sedan att träna upp flåset (typ gå raskt minst en halvtimme) och sen köra styrketräning - i ditt fall då kanske rygg och mage. För om du inte tränar kondis före så bygger du muskler under "fettet" och då blir magen bara större. Sen är ju det allra bästa att göra detta innan frukost. Jag klarar det inte varje dag - är hemskt morgontrött av mig Men dom gånger jag gör det klappar jag mig på axeln och så skippar jag ångesten dom gånger jag inte orkar. Man måste som jag sagt tidigare se minut för minut och timme för timme osv...
Aroree - du har ju redan gjort ett jättejobb! Grattis till den fina prestationen hittils Avis på dig som passerat 80
Själv har jag en bit kvar tyvärr men har redan jättebra resultat, även om det går riktigt riktigt sakta
Ett tips till som jag har till alla är - hur tråkigt det än är - mät er istället för väga, jag lovar det känns bättre. Eller gör både och. Jag väger och mäter mig varje onsdagmorgon. Då känns det rätt bra om vågen visar +1 kg t ex och måtten inte ökar - kanske till och med minskar.
Lycka till!