Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Japps Jessie, vi har redan börjat att "riskera".... ;)
Som läget är nu är väl rent teoretiskt inte bästa läget att skaffa barn, men frågan är om det inte alltid finns orsaker att inte.... Och man vet ju inte om man kan (eller rättare sagt VI vet inte om VI) få heller.... Och det är väl inte troligt att det tar sig direkt heller... Och om det gör det, tänker jag vara lika glad för det... Andra saker ordnar sig alltid på ett eller annat sätt....
Så man kan väl kanske säga att OM ngt händer så är det inte "planerat" direkt, men absolut välkommet.... Kan man uttrycka sig så? =)
Och begriper ngt hur jag menar framför allt =)
Jag kan ju tänka mig att det kan bli svårt OM ngt händer och förklara för föräldrar (som tror att vi fortfarande är barn ofta) varför man utsätter sig för risken när man inte har jobb.... vilket kanske är en bra fråga..... MEn ngn gång skall man väl för tusan kunna få ngt jobb..... OCh vi ställs ju inte på bar backe.... OM verkligen allt/alla möjligheter skulle skita sig så får man väl sälja bostadsrätten, och flytta in i hyresrätt... Kan man bo och leva i 2-3 år utan att lyfta ett finger..... Absolut ingen bra grej, men det måste ju finnas folk som "har det värre" som klarat av det... menar jag =)
Så jo, vi "planerar" inte, men är öppna för möjligheten =)
Hua, tänk vad lätt det blir långt och OT... Men man behöver ju inte läsa om man inte vill ;)
Så nu har det blivit en handlingspromenad också... oki kanske inte ngt jättetempo men försökte hålla det uppe lite iaf =)
Och om inte annat så har vi fått 2 sköna timmar ute, samt provsuttit och drömt om fina soffor och matbord och liknande =)
Aroree: Du låter som min man gjorde när vi precis blivit sambos och jag fått honom att både börja äta vegetariskt och att källsortera, han sa att han var tvungen att slå ner en pensionär el nåt för att kompensera....
Jessie & Miafina: Hoppas att det går vägen för er! Oavsett timingen så är det fina med att skaffa barn att man aldrig ångrar sig. Livet blir så mycket roligare!!
Idag har jag gått ner ytterligare 2 hg. Ingen motion el nåt idag dock men storstädning och muffinsbakning inför festen. Det kanske bränner en kalori el två det med.
Trevlig helg tjejer!!
Millan28 - Haha.. helylle alltså =)
Jo det är så jag tror också.. att oavsett om det blir tufft i perioder pga olika saker, så tror jag att man får såå mkt mer "nöje" än "slit" med barn..... Jag fullkomligt avgudar mina systerdöttrar till döds, och kan ju inte tänka mig att jag skulle älska mina egna barn mindre =)
Sedär, du ligger på rulle Millan, måste vara skönt att det går på =)
Millan28: jag håller med det där med att mäta
Hade vägning idag morses..
förra fredagen stod vågen på 83,3
och idag 79,9
wow!! blev så glad. =0) har kört aktins! äntligen något som fungerar. tycker inte det är speciellt jobbigt heller.
ikväll är min syndar kväll. men när jag smaka på colan så var den inte god. den kändes äckligt sött. knäppt. har har vi en som drucjkit cola varje dag....
fick besked om höskola idag. stod på reserv 17... vet inte vad man ska tro eller så. får försöka kolla upp det. lite trist
female81 - jobbigt med beskedet....
Själv kom jag in på det jag sökte... Men jag söker ju i första hand jobb, så får väl se hur det bli... även om pedagogik kanske vore bra om man nu vill ha barn =)
Tyvärr så verkade det strula med gubbens besked.. han hade blivit struken från en kurs pga att han inte styrkt förkunskaper... Vilket vi inte fattar, för han läste "förledet" förra terminen utan missar.... Så vi får nog luska i det där... För om ingen av oss hittar ngt innan terminen börjar så får han nog läsa iaf.... (tror jag har svårt att övertyga csn om att ge mig pengar pga missade poäng)
SÅ det var en massa orelevant, men saker som bubblade till ytan..... Jag börjar bli nervig inför måndagens vägning.. jag vill ju så gärna att det skall gå bra.....
Inget vettigt alls, men idag har jag gått under 30 i BMI...... Så nu är jag äntligen bara överviktig och inte fet ;)
Jag antar att det vackra vädret är en bidragande orsak till inaktiviteten här på tråden denna helg =)
JAg har varit svinduktig tycker jag och inte fuskat sedan i tisdags.... måndags fuskade jag brutalt..... Men är lite orolig för hur det går... känns lite "trögt".... Vilket vore trist.... MEn jag är iaf hårdnackat bestämd....
Fast om vågen inte är snäll så blir det ju svårare att begripa varför man gör det...... Var så sugen på att äta ngt gott igår.... (såg god mat på Tv).... MEn jag har bestämt mig för att köra ner huvudet lite djupare... iaf tills de -30 är avklarade...... Sedan får jag se hur det känns.....
Nu har jag inte kunnat sova på typ 3 nätter heller.... har sovit mest inatt och då somnade jag vid 4 tiden i morse.... så typ 4½ timme... tidigare nätter 3-4 timmar på sin höjd, på morgonkvisten.....
Jg begriper inte alls vad det är, men störigt är det iaf... Skulle väldigt gärna sova bort lite tid att vara hungrig/sugen och tankar....
Nåväl.. jag håller tummarna iför ett gott resultat imorgon, och att ni har sköna varma dagar ;)
Håller tummarna idag för alla vägningar
Själv känner jag mig som en elefant, jag har fått månadens roliga för första gången på 5 år! Usch vad det är jäkligt synd om mig just nu
En fråga - går man upp i vikt när man har mens?
Jessie76: Jag brukar gå upp ca 1 kg precis i början av mensen iaf, då jag lägger på mig en del vatten i samband med mensen. Extrakilot försvinner efter några dagar.
Jag fick också mens i helgen. Första gången på evigheter jag har normallång period. Hoppas att det håller i sig då för nu är jag i riskzonen att få mens på bröllopsresan.
Dagens vägning visade iaf totalt 1,2kg ner sedan förra måndagen, trots mens och tårtkalas i helgen. Vi fick ju enorma mängder fika över så vi har jaft släktingar över på fika i omgångar igår för att bli av med allt, och då fikade vi själva med dem varje gång. Lite less på tårta nu. Vi hade en otroligt trevlig fest iaf. 25 personer på tårta på dagen och 8 av dem stannade sedan på middag och vin. Tur att så många tackade nej ändå för hade alla inbjudna kommit hade vi haft 40 personer på tårta....
Idag ska jag cykla in till stan med lillan och köpa en doppresent till min guddotter och fika/luncha i nån trevlig park. Sedan ska vi ev en tur till polisen för att fixa pass. Så det blir en rejäl cykeltur idag, 2-3 mil skulle jag gissa.