Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Millan - Jag tror det har med lite allt möjligt att göra... lider ju som tidigare sagt av det, och nu har det riktigt "blommat ut" tyvärr......
OM det skulle vara så att vi skulle bli gravida (eller jag iaf) närmaste tiden... typ månaderna, så lär vi nog skjuta på det ja... Jag har ju alltid sagt att jag skall vara världens vackraste när jag gifter mig, och det lär jag inte vara när man är nyförlöst =)
Så om det händer ngt under sommaren/hösten så blir det väl så.... Men vi slutar nog att "försöka" eller utsätta för risk eller hur man ser det, om det inte hänt ngt före vintern.... Då börjar ju bröllop att närma sig såpass att det blir "svårare att hejda"... Isf blir det att vänta till nästa sommar att försöka igen... så att det om det händer ngt då är så nytt att det inte syns...
Men sånt ligger i Guds händer (eller vem man nu tror på) så det är bara att vänta och se =)
Men det känns väldigt skönt att gubben känner sig redo nu iaf, även om han är vettskrämd.. men vem är inte det =)
Ang före och efterbilder så vägrade jag ju vara med på kort tidigare, så finns få som visar bra.. jag ser bara ut som en boll (försök att göra mig liten och inte synas.....) Tror inte heller jag har några nya bilder.... har nog efter 10 kilo och liknande, men inte nu... Men jag kan försöka fixa ett nytt kort till helgen eller så (när jag fått bort semesterjäset) om det är intressant.... Och får ju se om jag får ordning på msn-sidan då....
Så Jessie - hur gjorde du?? =)
*vettskrämd av tanken, med tanke på hur fina ni är, men inser att det kanske är sporrande.....*
Jessie - hur lång är du?
För jag tycker inte du såg speciellt stor ut helt ärligt... Så du borde vara lång =)
Ang få mig att må bättre.. det är en hård nöt att knäcka, men om ni är ett bra stöd här (vilket ni är) så jag kan gå ner mer, så blir en del lättare iaf =)
Var inte rädd Mia, det är uppiggande faktist - man ser alltid värst ut i sina egna ögon!
Jag gick in på mina inställningar, tillstånd och sen tog jag offentlig (att alla får komma in å kolla på mina bilder)
Jag är 1,66 - 1,67 lång. Och tycker jag är en valross.. Fruktansvärt att se mig själv på kort - jag hatar mig själv. Fast nu börjar det kännas bättre faktist... Det var som att jag gick förbi en fantastisk gräns nu - jag tycker jag börjar bli snygg
Kämpa på Mia, du har väl inte så långt kvar? Du kan ju - det vet du! Och jag tror det andra "må bra" kommer naturligt när du känner att du kämpar för en bra sak - eller? För mig började allt när jag fick fast jobb och regelbundna tider. Och sen givetvis när jag fick svart på vitt från läkaren att jag hade för låg ämnesomsättning så klart.
Jag tycker då inte du såg ut som en valross.... utan mulligt-gullig sådär... Har väl med proportioner att göra.... Och om man har någon brevid sig att jämför med kanske =)
Inte så långt kvar... hua... nä 30 kilo är inte långt ;)
Jo precis så tror jag att det är.. jag sa det till gubben idag.. Att vad jag vill är inte en skimrande rosendröm eller sånt, utan bara "helt normalt"... Regelbundna tiden, folk man träffar, något givande (läs någotsånär) jobb att göra, och en ekonomi som inte går på knäna och ropar på allmosor..... samt att kunna se något bra i vad folk säger, och inte per aoutomatik höra det som får mig att känna mig som urursel och dålig, och noll värd....
Summasumarum - helt normalt alltså =)
Jag inser när jag skriver att jag måste låta/vara väldigt patetiskt... får nog försöka ta mig ur det... Tror tillvaron blir lättare då... *försöker*
Jag är ledsen om jag skriver mkt som inte hör hit.... På något sätt så får jag ur mig en massa känslor när jag skriver, så det känns lättare.... Så är inte för medlidande eller annat, eller för att tråka ut er =)
Nej nu hör jag att städningen ropar högt efter mig igen... jippie... Nä men skönt få gjort =)
Tack ska du ha - ja, mycket ligger ju i brösten Säkert har man en 10 pannor bara i dom? Jag vet inte, men tungt är det
Jag tror kanske målet är bra, men som du hade tidigare - små mål. Jag menade att du har väl inte så långt kvar du heller till 90-strecket? Kämpa över det åsså tar du det från det... Det var så jag menade....
Nä det är väl 3 kilo drygt kvar till 90....
Så det är ju inom räckhåll hoppas jag =)
Jag är trögtänkt ibland tror jag =)
Nä, det var nog jag som inte uttryckte mig nog klart
Jag märkte att allt gick lite lättare då jag började "nöja" mig... Nu låter det konstigt men jag vill som sagt tidigare inte vara nån modellsmall dam, jag gillar att vara lite mullig - som du sa. Eftersom jag insåg att några 70-80 kg kommer jag inte att väga på min bröllopsdag, samt att min klänning vart klar - så om jag går ner 10 kg till t ex, efter klänningsstoppet så att säga, då får hon ju sy om hela sk***en.
Därför började jag "nöja" mig - för bröllopets skull, och då blev det inte lika bråttom. Då går det helt plötsligt mycket bättre! Konstigt...
Mina mått om nån är intresserad:
3 september 05
Överarm: 38 cm
Midja: 114,3 cm
Lår (där dom är som tjockast): 72,5 cm
Rumpa: 120,2 cm
Vikt: 104 kg
5 Juli 06
Överarm: 37 cm
Midja: 97,2 cm
Lår: 63 cm
Rumpa: 108,5 cm
Vikt: 89,5 kg
Tänkte riktigt hänga ut mig så jag blir sporrad att hålla ut!
Dessutom har jag börjat mäta runt bröstkorgen, men det har jag nyss gjort, så det har inte hänt nåt.
En fördel med att mäta på flera ställen är att hur det än går med vikt/midje mått så är det alltid nåt mått som ändras. Perfekt!
Strongt gjort Jessie =)
Jag mätte bara midja och höft/mage/rumpa när jag började..... Men mina mått är som sist...
Men jag jämförde mina mått nu = ungefär med dina.... och kom fram till att du nog är mer proportionerlig än mig =)
Skall göra en ordentlig mätning på måndag när det är officiell vägning, men jag har smalare armar och midja, men mer lår och rumpa... så jag ser väl ut som en sådan där colaflaska eller så =)
Städat en del nu... så nu har jag hoppat till att laga mat åt min gubbe istället.. så har får i sig mat innan han skall iväg till polarn och spela något (i mitt tycke) fånigt spel hela kvällen =)
Händer det inget för någon??