• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Miafina

Helt ok att vara fegis Millan =) (och tack)

Måste vara underbart Jessie =)
    Och jag tror också du är strålande vacker =)

Jag vill också prova klänningar =)
    Fast jag vill också gå ner mer innan =)

(Försöker övertyga mig om att jag har karaktär och KAN gå ner tills jag fyller år..... Att jag kan låta bli att fuska, och att jag ORKAR att träna hårt)

;)

• Jessie76

Tack tjejjor, när jag tagit en bild ska jag visa er - om jag törs

• Miafina

Jag har redan satt igång att försöka "elda upp mig" inför omstarten på måndag... Det går sådär.....

OM ni har era järrebra argument och peppningar på lager så lägg ut dem.... Jag behöver dem alla..... Blir trött på att det gick, och att jag "soffat till mig" igen.....

Kände ju skillnaden, trots att jag inte var nöjd, men nu känner jag mig nästan lika hopplöst fet som från början... trots att jag håller mig under 95... =(

Peppning tack alltså ;)
    Eller bästa motivationssnacket någonsin... =)

• Miafina

Hmm den 8 maj vägde jag vika mkt som idag..... Det betyder att sedan dess har jag "pendlat" fram och tillbaka..... -3 kilo och +3 kilo....

Känns lite surt att det gått 3 månader och man inte kommit längre.... Man får väl försöka se det som att jag iaf har lyckas hålla vikten ganska bra.... Är ju också bra att kunna.... Men som sagt, känns lite surt att det är +-0 på 2 månader... Får hoppas det sätter skruv på motivationen.... Har gjort träningsschema inför nästa vecka (måste börja med en vecka och se om det är rimligt/går att hålla ellerom jag dör)... Jag sicktar på att fixa så mkt/ofta som möjligt av träningen iaf, känns som det är den som är största "latheten" nu =/

Af igår, och likså idag.... Får se hur det går... hoppas de har ngt vettigt att säga, för jag fattade inte mkt alls igår.....

Livet på topp?

• Jessie76

Heej... Jo, jag förstår din känsla Mia, jag har/och har haft den själv många gånger. Speciellt eftersom jag går ner så lite/sakta.
    Det jag har lärt mig efter årsskiftet detta år, då min viktnedgång fram till nu har gått bättre än jag någonsin klarat förut (har försökt mååånga gånger) är att mina tankar är annorlunda nu. Dvs jag tänker jättekort framåt. Klara den här timmen, nästa timme och fram till kvällen då jag tänker - yes, nu får jag snart gå och sova och då behöver jag inte bry mig mera... Förut har jag tänkt, det är ju ingen idé att göra nåt idag, för imorrn ska jag ju äta bla bla bla - förstår ni/du?

Jag märker även att min vän som oxå försöker gå ner, tänker på lika sätt - jag kan inte börja nu för i helgen ska vi till stugan och då blir det äta.. Då kan jag lika gärna äta hela tiden.

Du klarar detta, bestäm dig! Du har ju klarat att hålla det du förlorat - det borde ju räknas Kom igen nu Mia, kämpa på!

• Miafina

Tack Jessie =)

JA det kanske är det där som jag har tappat lite.. det var ju det som funkade tidigare.. att bara se minut för inut, timme för timme och dag för dag..... F*n, det hade jag glömt bort =)
    JA så måste det ju vara..... om jag kan fokusera så igen så borde det ju iaf rent teoretiskt vara lättare =)

Hurra för Jessie, som fick mig att minnas vad jag glömt bort =)

• Jessie76

*rodnar*... Oj, inte så mycket - mitt huvve blir sååååååååå stort å då väger jag för mycket igen

Du inspirerar mig massor - så om vi andra kan få upp din vilja liiite liiite så är jag supernöjd

• Miafina

Stor huvud=mkt kloka tankar =)

Jo men faktiskt.... När jag tänker på det nu så är det ju så "självklart".. att det är det som har fattas på sista tiden. Det är ju inte lätt att gå ner oavsett, men lättare iaf om man "bara" behöver vara hungrig eller grinig dagen ut och inte i flera månader =)

Ja jag skall fösöka kicka på mig lite...... Skall ner till far i helgen, och eftersom både han och hans dam har kämpat lite med vikten så tror jag nog att det kan inspirera också... Och så får man ju alltid nyttig mat där... (om än lite onyttigt också)

Vägde mig i morse också.... min nygammla dumma vana, men har iaf gått ner 1 kilo sedan i måndags, utan att köra för fullt, så jag är nöjd =)

Så jag siktar på att komma tillbaka efter helgen fullproppad med god vilja och inspiration, och ta timme för timme, och ge gärnet... Och förhoppningsvis kunna återgälda er inspiration =)

Nu lunch, sedan promenad till stan, Af, och lite fönstershopping, och promenad hem =)

• Miafina

Så, nu har jag träffat en riktigt otrevlig människa på Af =(
    Får se hur det blir framöver...

Blev lunch på McD av alla ställen... hur dumt som helst... men jag drack vatten och åt en grilled chicken ceasar sallad utan krutonger och dressing... Så det bidde ändå bara 240 kcal =)
    Kände mig jätteduktig eftersom gubben satt mittemot och åt betydligt värre saker... Inte för att jag tycker McD är spciellt gott, men jag frestas ju även av sådant som jag inte tycker om numer så =)

Rejält med promenad blev det iaf.... 30 minuter i supervärmen mitt på dagen, och så 40 i nästan lika varma eftermiddagen =)

• Jessie76

Duktig kicka! Ser du - vi kan!
    Imorse vägde jag mig - konstigt jag väger alltid minst på fredagar, undrar varför? - å då vägde jag mindre än jag någonsin gjort i mitt vuxna liv! Coolt va? Nu har jag ju inte gått ner så mycket, men det här känns riktigt riktigt bra

Nästan 10 kg har jag kommit upp i.

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden