• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Buslinna

Lycka till Miafina! :)

Ni som har Orbitrek-maskiner, är ni nöjda med dem? Ger de mjuka rörelser, går det att pinna på bra på dem, är det roligt osv? :) Och går de att stuva undan utom synhåll, eller är de alldeles för stora för att det ska gå smidigt?

Överväger att kanske, kanske skaffa en av den nya modellen. Vore ju lätt att köra en stund på morgonen och så då. :)

• Miafina

Tack tack =)

Jag tycker den är bra.. roligare än ute och kuta iaf.... Så kul vet jag inte om det är.. men jag brukar kolla på TV samtidigt så tänker man inte lika mkt på tiden..... =)

Ang stuva undan.. den är ju inte liten direkt.... MEn har man ngt mer "osynligt" hörn eller så så kan man väl ställa den där... Men jag drar inte fram och tillbaka den kan jag säga, mer än möjligen räta upp... den väger ju trots att närmare 30 kilo så det är ju inte gjort i en handväning direkt... Jag plockar bort den om jag vill göra fint hemma... dvs man får "speciellt besök" och så =)

• Buslinna

Hm, det är ju faktiskt ett stort minus om den inte bara är stor utan också svårflyttad. Bor i etta med öppen planlösning med min pojkvän - det skulle inte vara någon hit att ha en sådan stående framme för jämnan. Och är den alltför omständig att kånka fram så kommer det ju inte att bli någon träning av heller. :) Får fundera vidare ...

• Miafina

Vi bodde i en etta på 29 kvadrat innan vi flyttade hit... och i den lägenheten skulle jag aldrig pallat med att haft den.... Fanns ju knappt plats nog att röra sig själv ändå där =)

Nu när vi bor såhär "lagom" (3a 73 kvm) så begriper vi inte hur vi faktiskt lyckades, och framför allt VALDE att bo så smått =)

SÅ har du ingen stor etta på 45 kvm eller så rekommenderar jag den nog inte, och du inte vill ha den framme jämt och gå runt =)

• Millan28

MiaFina: Du är skyldig att upplysa din arbetsgivare om förestående föräldraledighet senast 2 månader innan du går på ledighet... och vid det laget lär det ju synas iallafall.

Som regel gäller att man kan leva som vanligt fram till utebliven mens, eftersom det lilla fröet inte får sin näring från mamman de första veckorna (dvs inget du äter/dricker kan påverka barnet då, om det inte är mediciner och sånt som lagras länge i kroppen).

En "fördel" du har om du inte vill berätta på en gång är ju att du varit överviktig, och då kanske folk inte misstänker graviditet om du plötsligt går upp i vikt när du tar anställning på MacDonalds.

Lycka till!!!

• Millan28

Idag har väl inte varit den nyttigaste av dagar. Jag är alltså uppe i Norrland hos mina föräldrar nu. Lyckades iaf att styra om middagen från fet pizzeria-pizza till makaroner och sojakorv. Alltid nåt... får se hur det går resten av veckan för mina föräldrar äter inte alltid den nyttigaste maten....
    Ytterligare 4 hg minus imorse så totalt 8 hg den här veckan och 2 kg (!!!) sedan förra måndagen.

• Miafina

Millan - Ja 2 månader innan lär det syas ja =)
    Tänk att jag som läst arbetsrätt inte har koll på sånt här... Fast vi läste inte dem bitarna, är väl förklaringen =)

Nä det är väl vettigast att inte berätta för fler än de närmaste innan den kritiska perioden är över =)

Men som sagt, tror inte det är ngt, så skall inte dra för stora växlar på det.. Men det känns ju ALLTID bra att veta vad som händer vid olika tillfällen =)

Ahh så då kan jag köra stenhårt veckan ut alltså ;)
    Får se hur det blir med det.. men då VET jag iaf =)

Tänk vad mkt ni lär mig =)

• Miafina

OKI... idag blev resultatet av OTn 21 minuter/8 km, gick hårt ut från början... (efter lite stillsam uppvärmning).... En total förbättring på 6 minuter och 20 sekunder sedan i mars... Men nu är jag trött också..... SKall köra lite mage också, sedan kan jag känna mig nöjd med mig själv =)

• amme76

hej:
    jag har en orbitrek och den funkar jätte bra. har gått ner 3 kilo på 3 veckor utan att gå upp de igen. kör 30 min varannan dag, antingen på morgonen eller sent på kvällen. den låter inte speciellt mycket, inget störande ljud. hade dock lite problem med monteringen men det ordnade upp sig till slut.har även lagt om kosten och äter fullkornsbröd - pasta, råris, mycket frukt och grönsaker. fast det blir en del godsaker på sommaren har jag ändå gått ner i vikt. men viktminskningen har jag märkt i kläderna, magen hänger inte lika illa längre ( har ett barn) och känner mig fastare i kroppen. första veckan körde jag 20 min /3 g v men nu kör jag 30 min varannan dag. är mycket njöd.

• Buslinna

Tack för svaren! :) Jag har en liten fråga till om de där maskinerna. :) Kan man justera motståndet?

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden