Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Öhmm.. oki det här är ju bara min personliga åsikt, men om du väger 70 kilo till 176 cm - behöver du ens gå ner i vikt då??
Och om du nu skall gå ner, absolut inte 10 kilo... då kan det inte bli mycket kvar av dig....
MEn som sagt, det är ju ditt val, men det låter ju inte som du behöver gå ner, och om du skall det så satsa på de där "små sakerna" som kan göra skillnad.... Röra sig lite mer, äta mer fullkorn/grövre etc etc...
JAg försvinner som sagt imorgon, kommer hem igen på lördag, men då hoppas jag att det kommit många trevliga meddelanden här att läsa =)
Be well girls =)
GI innebär att man tar bort allt med vete i typ. Jag tycker inte du bör köra stenhårt (typ Rivstart), utan kör på fullkornspasta och grovt bröd men inte "för" mycket. Ät mycket fisk och kyckling och massa grönt till. Rör på dig, helst före frukost minst en halvtimme per dag. Det är väl dom tipsen jag kan ge. Ät 5 - 6 mål/dag. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och ev kvällsmål. Det är viktigt att äta ofta och lite - regelbundet. Det är det jag har problem med, jag äter för stora portioner (och för många...:-P)
Jag har samma dilemma som du Miafina, brösten minskar inte heller i takt med resten - dom e precis lika stora som förr tyvärr....
Har jag fel? Ni får gärna rätta mig
Och drick citronvatten - jättegott.
Hej på dig själv förresten Fru A
Jag fick några tabletter som heter Levaxin (har jag för mig). Som sagt så vet jag inte om det funkar - men finnar utav bara piiiiiiip som sagt
Däremot läste jag på Naturdietpulvret att man inte ska äta det om man har rubbningar i ämnesomsättningen - undrar om jag är så mycket rubbad eller bara lite
Miafina
mm jag vet inte jag e ju inte överviktig igentligen, men ibland känner jag mig stor ändå tex att magen putar ut el att jag känner att mina lår nuddar varandra när jag går o ibland tror jag att jag har en dubbelhaka jag vet inte om jag inbildar mig bara men vill ändå gå ner minst 5 kg iaf, fast jag kanske bara borde börja träna el nåt
Jessie76
det låter som en intressant metod... jag har alltid bara ätit när jag vart hungrig, o frukost brukar jag ite äta, jag äter alltid några timmar efter att jag har vaknat o ibland äter jag ite förrens vid kvällen, o när jag väl äter så äter jag tills jag mår illa jag vet alldrig när jag har fått i mig nog, mycket äta på natten blir d oxå eftersom jag har sömn problem, men nåt jag vet jag får sluta äta är godis o allt med socker tror jag, d skulle jag tappa lite vikt på tror jag...
jag måste ba säga, jag sa nyss att jag skulle lägga ner godis, men fan nu kom mamma med godis o jag kan ite säga nej till godis ju... allt e mammas fel ;p
Civodruk - Jag tror fortfarande inte det är lämpligt att du går ner MER än 5 kilo....
MEn gör som Jessie sa... byt ut lite mat, skaffa regelbundna matvanor, träna lite mer... Om det är en putande mage eller "lår", så kan dem påverkas av magen eller matvanorna... utan att du egentligen behöver gå ner i vikt... OCh att vikten i sig itne är ett "problem för dig", eftersom du inte är överviktig.. då gäller det mer välmåendet och "punkter".... Och dem åtgärdas i regel bättre genom att bli allmänt "hälsosammare, inte av bantning.....
Man tappar ju oftas nga kilon på att bli hälsosammare också..... Eller så blir man mer trimmad, och ser då ändå smalare ut, oavsett vad vikten säger...
Men det är upp till dig, jag skall inte starta ngn "motkampanj" eller så.... Tycker bara att du skall skippa tanken på att banta, och istället bli just hälsosammare... För det skadar ju aldrig, oavsett vikt.....
Snart drar jag.. trevlig dag på er =)
Hel, jag har en tjej fråga, så härlyder den:
Hur räknar man ut när mensen skall komma?
Vet att jag borde veta det men jag har som inte behövt räkna ut det sedan inan jag blev gravid för två år sedn och mitt minne är inte vad det borde vara...
Är det 28 dagar från senaste mensens första dag eller räknar man från senaste mensens sista dag?
Försöker komma på VARFÖR min viktminskning är i det närmaste obefintlig.
Godmorgon!
Idag har jag min sista dag i skolan..
I eftermiddag är jag fullfjädrad logistiker..
Jessie76:
Visst är det Levaxin det heter. Konstgjorda ämnesomsättningshormoner.
Kommer troligtvis att få det jag med. Har oxå läst på naturdiet att om man har ämnesomsfel ska man ej äta utan läkares rekommendation, men jag mår bättre när jag äter det. Hyn blir finare och magen håller sig i trim..
lebrah:
Jag har 28 dagar från 1:a dag till 1:a dag. Ex om jag får mens idag, så räknar jag fram 28 dagar och då kommer nästa mens.
Ha en bra dag allihop. Är borta jag med ett par dagar.
Kram på er!
Tack för infon. Då borde jag få den när som helst. Är lite orolig dock. En kådis sprack för ett par veckor sedan:(. Men det var innan han kom men man vet ju aldrig...