Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Inlägg kommer - fastnade i filter...
Jag trallar på med min naturdiet. Har bestämt mig för att köra "ren kur" nu.
Börjar med det på söndag.
Har skolavslutningsmiddag imorgon och fler gäster på lördag, blir enklast så för att slippa frågor.
Inte lätt att dricka pulver när andra smaskar mat o godsaker..
Hur går det för er andra?
Jag har slarvat en del till och från så jag står still just nu.
Jag känner mig fortfarande stressad. Äter min naturdiet till frukost men sen blir det mer vanlig mat. Behöver nåt att tugga på så att jag stressar av något...
Håller jag vikten nu så passar klänningen, så jag försöker äta nyttigt. Har ju 62 kg som målvikt men det känns inte så viktigt att nå den, hellre trimma kroppen så jag får bort mitt magfluff. Stl 38 sitter som klippt och skuren för mig just nu, och jag undrar fortfarande vem den där smala personen i spegeln är när jag råkar gå förbi en helfigursspegel... när vänjer man sig vid sånt??
Millan28:
Jag tror nog aldrig att man vänjer sig vid sin nya figur.
Mitt mål såsmåningom är att kunna komma i strl 38..
Just nu känns det enormt trögt...
När man kompletterar naturdiet med frukt- vilken frukt äter du då eller kan rekommendera,.
Jag brukar ta banan, men känns som om det är mycket kalorier i en banan.
Millan28: Vad startade du på? Hur mycket har du gått ner?
För 4 år sedan vägde jag runt 72. Bestämmde mig för att jag ville bli smal ngn gång så jag och min pojkvän började med vv. Han gick ner från 84 till 73 och jag från 72 till 63. Men jag kan ärligt säga att jag då fortfarande kände mig tjock och var inte helt nöjd. Sedan fick jag en depression och gick upp till 82 kg(!). Sedan blev jag gravid och tre veckor innan förlossningen vägde jag 103 (!!!). Sedan ställde jag mig inte på vågen förrän jag kom hem från BB för 13 månader sedan. Nu väger jag alltså 81,2 och borde vara lite nöjd men känner mig mest misslyckad. Skulle ju ha gått ner mer under det här året...
Känns som att man aldrig blir riktigt nöjd oavsett vad man väger och vad man presterar och det oroar mig. Man har nog hamnat i en fälla. Eller vad tror ni?
Hej igen
Fru A: Banan mättar ju men det är som du säger mkt kalorier i bananer. Enligt vv får man inte äta dem "gratis" utan måste "betala" med sina dyrbara point. Och enligt GI tror jag man skall undvika bananer också. Ett äpple kanske är att rekommendera?
lebrah:
Viktväktar points vet jag om, men försöker att tänka om nu.
Äpple börjar bli trist nu.
Idag väger jag 83kg, förra sommaren 73kg.
När jag blev gravid vägde jag 98kg och dagen före förlossning vägde jag 114kg. Gick ner till 102kg vilket jag vägde när jag skrev in mig på VV i augusti 2003.
Har fått besked på låg ämnesomsättning.
Kommer att fortsätta på vv, men bara gå dit varannan vecka istället för varje vecka. Just nu är mitt första delmål under 80kg, sen får vi se.
Slutmål= stlr 38.
Fru Abramsson: Jag försöker hålla mig till vv:s noll-points-lista med frukt och grönsaker dvs inte banan, vindruvor, mango, avocado, ärtor, bönor, majs etc men om jag tränat mycket och är hungrig så äter jag mer.
lebrah: Ungefär så här har min viktresa sett ut (den långa versionen ). När jag träffade sambon 2001 vägde jag 80 kg efter en period av intensivt festande och ätande men jag tränade också mycket den här perioden (annars hade jag nog vägt mer). Gick ner 9 kg mha VV men sen blev jag lite bekväm. Kilona smög sig på igen upp till ca 75 kg. Sen började vi försöka få barn, det tog ett halvår innan jag blev gravid och under den tiden "unnade" jag mig godsaker rätt friskt. På invägningen på MVC i v12 vägde jag 79 kg. Sedan la jag på mig mycket, både vatten och fett, under graviditeten och vägde 98kg sista gången jag vägde mig innan förlossningen. Ammade bort 17 kg på 2 månader och sedan tog det ytterligare 4 månader för de sista 6 kilona . I höstas började jag med viktklubben (vägde då 75 kg) samtidigt som jag började träna mer och gick ner 7-8 kg på ett halvår. Sedan har jag tagit 3-4kg till m h a naturdiet nu på slutet.
Det blev visst lite långt......
jag vill oxå gå ner i vikt... men hur? :(
Millan28: Jag hade inte den "turen" att snabbt bli av med graviditetskilona. Hade hört att "de kommer att rinna av dig när du ammar". Men naturligvis inte för mig... Jag ammade fullt i 7 månader och vägde 89 när jag slutade amma. Då hade jag ändå hållit på med VV under tiden.
Fru A: Det är inte långt kvar till delmålet, och när du får medicin mot ämnesomsättningen kanske du kommer rasa...
Välkommen Civodruk.
Här är vi några som kämpar på men vi har rätt olika sätt. Själv kör jag atkins och motion.