• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Fru Abramsson

lebrah:
    Hej! Vrit borta några dagar nu..
    Jag väger 83kg och till bröllopet önskar jag gå ner till 78kg iallafall. Sedan bli målet ca 65kg..

Har varit hos läkare och har fått reda på att jag har låg ämnesomsättning......
    Mina misstankar besannades. Därför jag inte gått ner de sista 6 månaderna..
    Har tagit ytterligare prover på sköldkörteln, får svar senast 16 juni..
    *suck*

Hoppas ni andra har det bra!

• Millan28

lerah: Jag förstår vad du menar, jag kännde likadant. Nu ska inte jag ha en traditionell brudklänning så jag hade det lite lättare.
    Jag har sett en massa trådar här om folk som köpt brudklänning i sista minuten så det går säkert. Sedan går det säkert att fynda på blocket eller BT:s köp och sälj med efter sommaren. Och en massa butiker har faktiskt klänningar i lager. Men som sagt, ha lite is i magen och fortsätt att prova så du vet vad du vill ha sedan.

• Miafina

lebrah - Ja, min styvbror tar studenten nu på fredag och min sambos systerson skall döpas nästa helg.... Och då blir första gången på 1 år som vi träffar min sambos bror med familj, samt första gången sedan jag började att gå ner i vikt som vi träffar sambons syster.... Jag har fått ganska dåligt med reaktioner på att jag har gått ner i vikt... Mina föräldrar har kommenterat det, och min sambos föräldrar har kommenterat det... Ingen av mina vänner har sagt ett pip och det hela typ...

Det betyder att eftersom det inte är ngn som sett mig (av dem) sedan jag började gå ner, så hoppas jag på en reaktion tillslut.... Och 30 kilo om jag når dit borde ju verkligen synas/kommenteras tycker jag.... OCh då är ju just 30 en så jämn och bra siffra =)

Dessutom så lär man väl hamnapå bild eller så.. och eftersom jag avskyr det, så vill jag ha gått ner så mkt som möjligt, så jag inte ser likia grotesk ut som jag gjort tidigare.... Eftersom det inte finns nga vettiga bilder efter jag började gå ner, så vore det ju kul och det faktiskt syntes skillnad mellan julkorten och sommarkorten.... Samt att man såklart inte vill se ut som en valross på kort som hamnar i släktalbumet ju...

Ren och skär "prestations bekräftelse" alltså....
    Men utan sådant skulle man ju inte få någon direkt motivation.. och motivation behöver jag massor av numer.....

Ja underbart väder.... Var och promenerade på stan med en kompis, och drack kaffe... Satt på en parkbänk och njöt av solen... Härligt =)

• lebrah

Fru Abramsson: Va trist med din ämnesomsättning fast kanske ändå skönt att få reda på varför det går så trögt med din viktminskning? När är din stora dag?

Millan28: Tack för tipset. Min sambo har faktiskt kollar upp blocket och dyl och det finns en hel del klänningar på marknaden. Det borde lösa sig iaf. Skönt med ngn som bacar upp på ens resonemang så man inte är helt ute och cyklar. Är ju fjärde paret ut av dem vi känner och de andra brudarna köpte sina klänningar för typ ett halv år sedan(!).

Miafina: 30 kg är en OTROLIG prestation att lyckas gå ner! Kommenterar ingen det så tycker jag att det är hänsynslöst och taskigt. De kanske bara är avundsjuka? Eller tror de att du skulle ta illa upp? En del verkar ju inte gilla kommentarer om sin kropp trots att de är positiva kommentarer. Själv älskar jag att få dem men en del har väldikt svårt för det där med komplimanger...

• Miafina

Tråkigt Fru A att det är så.. fast kanske skönt ändå att ha en förklaring?!

lebrah - JO jag funderar på om det är av hänsynsfullhet som folk inte säger ngt.... Och jag är sådan att jag har svårt för komplimanger, men jag menar, det är väl skillnad på ett smörigt utlägg och en kommentar om... "vad söt du är", eller "oj du har lyckats gå ner ordentligt mycket"... Det skulle ju uppskattas... jag menar föräldrar "måste" ju säga bra saker liksom....

Och med tanke på att mina vänner vet att jag länge försökt utan att lyckats, samt att vi många gånger diskuterat det....

Men om det inte kommenteras med samband med dopet är det väl för att alla har ögon bara för den söta killen =)
    Sedan broderns familj har ju inte sett mig på 1 år, så de kanske "inte minns" hur man såg ut tidigare....

Men oavsett så är det ju de korta målen som får en att härda ut... Att känna att "jag är kanske klar vid årets slut".. är en rätt dålig sporre vecka för vecka =)

Gud så härligt ute.. satt ute i solen på gården och hade bröllopsprat med gubben... Fick riktigt mkt ur honom =)

• Fru Abramsson

lebrah:
    Jag gifter mig den 5aug. Så ännu har jag lite tid på mig att gå ner. Idag har jag varit jätteduktig. Bytt ut alla målen mot naturdiet.
    Dock kompletterat lunchen med sallad och middag med grönsakssoppa.
    Måste ha lite "mat".
    Ska köra så fram tills fredag frukost, sen har jag skolavslutning. Skolan bjuder på lunch och sen har vi gäster på kvällen. Ska baka en rabarberpaj till dess.
    Måste smaka lite iallafall.

• Fru Abramsson

Miafina:
    Visst är det tråkigt, men jag har trots allt fått en hel del svar på varför jag mått som jag gjort...

• Miafina

Fru A.. jo precis.. skönt att veta att det "är något" att det inte är en själv som är "för lat/odiciplinerad" eller ngt i den stilen... Kanske är lättare att acceptera om det finns en "verklig orsak" till att det går långsamt....

Sallad och grönsaksoppa är ju inte onyttigt på något sätt, så det låter väldigt gott att komplettera med... för visst är mat gott =)

Provat lite mer kläder idag... (mina alltså).... Och samma som förrut, men vad som för ett tag sen (nga veckor) var sprängvarning på är nu rätt lagom... Drar mer åt 44 är 46 nu =)

Hade till och med, vita brallor på mig idag utan att se ut som en marchmallow... tror jag iaf =)
    WWWWEEEEEEEEEEEEEEE =)

• lebrah

Hej igen!

Fru A: Ja, då har du lite tid kvar. känner du dig stressad för det är ju inte jätte långt kvar. hur har du gjort med klänning. har du redan fixat det? eller skall du också ha is i magen och vänta in i det sista?

• Miafina

Fick uppmuntran av min far idag.. Han var imponerad över vad jag hade lyckats gå ner =)

Skönt att få lite "överdådiga" eller kanske "rättfärdiga" kommentarer... Inte för att han såg mig då, men han tyckte kilona talade för sig själva =)

Usch.. motivationen tryter.. jag måste komma på ngt sätt att uppmuntra mig själv... *gagaga*

Måste nog sova iaf.... Har tvättid kl 7 imorgon bitti.. hurra, eller inte....

Nattis!!!

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden