• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Fru Abramsson

Miafina:
    Tro mig, jag har försökt många ggr att vara ståndaktig och även lyckats många ggr med att tacka nej och inte ta nån tårta, men det är lättare att tacka nej pga allergi.
    Jag ska definitivt INTE ha tårta på lödag den saken är klar. MAt, ja det är en annan sak, men inte tårta...
    Icke sa nicke!

• Miafina

Ja det klart att folk är mer förstående ang allergi.....

Många är ju väldigt snälla och "förstår" att visst är det bra att man går ner i vikt lite, men det gör ju ingenting att ta "EN bit tårta", eller "EN kaka"... bara "då".....

Eller så är man som min mormor - när hon såg mig i påskas - då hade jag ju gått ner snudd på 20 kilo, så jag avrundade till 20 när ngn frågade.... Men då drog jag strl 46 på snälla kläder.... Och hon i all välmening utbrister att "Ja men nu behöver du ju inte gå ner mer, så du försvinner helt"
    JO självklart... jag försvinner nog om jag går ner mer än till strax under 100

Jag behöver ingen karaktär för att motstå tårta, eftersom det inte handlar om att jag inte äter för att vara duktig, utan tårta är helt enkelt bland det värsta jag kan tänka mig =)

Det kan folk oftast inte förstå, men så är det, och då tänker jag ju absolut inte tvinga i mig det för att vara snäll =)

• Fru Abramsson

Nä, man ska inte tvinga i sig tårta bara för sakens skull, det håller jag med om fullständigt.
    Jag tillhör dock den skaran av folk som är svag för just kakor, bakelser och tårtor, men ocså annat gott som godis och choklad.. Synd!
    Jag skulle verkligen vlja bli av med den lasten jag har....
    Har börjat mer och mer att tacka nej till bakverk. Det är bra..

Du kan vara glad att du inte har den lasten.

Håller också med om att folk har svårt att förstå. Min farmor sa nåt liknade som din mormor sa till dig..
    Vet du vad min mormor sa till mig en gång?
    Jo.. Hon slog mig på rumpan en gång och sa: Jag tycker om att slå på stort...
    Hon trodde ju hon va rolig. Det tyckte ju inte jag precis..

• Miafina

Fru Abramsson - Nej men fy... det var elakt ju =(

Sötsaker (godis) är jag också svag för... och pepparkakor, mjuk pepparkaka, chokladbollar och sockerkaka... men inget med grädde eller "slisk" på... Och det är jag väldigt tacksam för..

inser att det skulle bli ännu jobbigare annars... Speciellt då min sambo är väldigt förtjust i gräddiga sliskiga saker... och det vore nog svårt att motstå om jag var svag för det.

Gubben har åkt iväg för att äta McD mat nu... också ett jobb, men visst om han är nöjd, får betald mat samt 50-60 spänn för det så skall inte jag hindra honom =)

Jag kom på att det var bättre att vänta med träningen... Bättre behålla så mkt energi som möjligt till blodcentralen... Kan träna sedan om jag känner att jag har energi =)

• Fru Abramsson

Mmm.
    Jag ska äta lite lunch nu. Ska till skolan om en stund. Möte med läraren ang ett betyg som vår grupp anser vara felaktigt.. Trist!

Kollar en vända lite senare.
    Ha det bra!

• Miafina

Så.. nu är jag tappad... bidde en promenad hem runt affären och second hand också.... Så nu är jag ganska urlakad... (tog ingen vila efter tappningen, eller äta/dricka, drack bara under tiden)....

Så kan konstatera att det inte blir ngn träning för mig idag, utan jag får sikta på att orka imorgon istället... Då bör man ju vara återhämtat... Var "duktig" och bokade ny tid också... brukar inte göra det eftersom man sällan har sån koll, men bäst göra det nu så man inte glömmer av det =)

Mm nu vill jag lägga mig ner och bara lyssna på musik eller nått... men det får nog bara bli en kortis, skall försöka städa också.... =/

• Millan28

Eftermiddagsrapport.....
    Jag är hemma från jobbet idag eftersom dagis har stängt för planering. Så lillan och jag har varit och shoppat lite underkläder till mig, det blev en vit push-up-bh med en massa spetsar och vita spetstrosor av boxermodell. Köpte även en ny vit top som jag provat tidigare men då satt den lite för tajt över magen, nu satt den bra
    Sen så fikade vi, latte till mig, festis till lillan och så delade vi en kladdkaka. Sen gick vi hem, lillan sover och jag passade på att jobba lite samt äta en mumsig pastasallad (fetaost, oliver och keso *mums*). Nu när lillan vaknar så ska vi till simhallen och bada lite...

• Miafina

Låter som en trevlig dag Millan =)

Jag längtar så tills den dagen jag känner att jag törs visa mig i badhuset.. vattendjur som jag är... =/
    Dröjer nog tyvärr dock....

Men oavsett, kul när kläderna passar, och lät som väldigt god mat =)

• Fru Abramsson

Godmorgon på er!

Ställde mig på vågen imorse..
    Minus 2hg sen igår morse. Jippiiiiii!
    Var på maxi igår och köpte 2 bars, hasselnöt+choklad ska prova 1 till lunch idag. Köpte oxå ready to drink vanilj, prova den till frukost imorgon tänkte jag. Måste variera lite...
    De färdigblandade är dyra, men är de goda kan man ju ta en då o då. Tex när man står i affären och är sugen kan man ta en på vägen hem i bilen istället för godis eller nåt annat onyttigt..
    Hur har ni andra det idag?

• Millan28

Tråkigt att du känner så MiaFina. För mig har alltid fördelarna med att få bada (också ett vattendjur) uppvägt nackdelarna med bikini, men jag undviker nog klassiska "visa-upp-sig-badstränder" med. I simhallen hos oss är det ändå mest barn, föräldrar och pensionärer så där känner man sig inte så udda....

Lite morgonrapport:
    Vikten låg kvar på 65 imorse men börjar svaja lite mot 64,8.. på väg åt rätt håll m a o. Ska nog försöka att få bort ett kilo till innan bröllopet.
    Idag blir det naturdiet till frukost och lunch (tidsträngd) och nåt lagom mysigt till middag, kanske lite vin om nån av oss ids gå till bolaget.
    Cykling till och från jobbet, 2 ggr 7,5 km (25 minuter). Löpning på lunchen 6,5 km, antagligen i hyffsat lugnt tempo (36-37 minuter)

Resten av helgen hoppas jag bjuder på nåt träningspass, funderar på aerobics, och lite lagom nyttig mat.

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden