• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Miafina

Teds brud & Female - Det är aldrig roligt att gå upp eller att "bara gå ner lite"... ÄR väl att försöka ta nya tag dock...

själv har jag gått upp 2,5 kilo under denna halva vecka - när jag har varit lat och inte brytt mig om att tänka...
    Men nu blir det hårda tag igen (försöka)... Nu är det exakt 2 veckor till studenten, och så mkt som möjligt skall bort.. SÅ nu blir det hårdträning och nada fusk... Då blir jag arg på mig...

Be well

• Inda

female81

Mäter du dig oxå?

Det kan ju vara så att du fått mindre fett och mer muskler om du tränat mycket...

• Miafina

Mina fingrar har blivit smalare och smalare... Så nu tappar jag mina förlovningsringar lite när som.. Så kan inte ha dem längre... Men vill inte gå helt utan, så jag har numer min farmors förlovnings & vigselring (ihopsmälta) ring.

Känns ovant med en så maffig och tung ring, och saknar mina egna... Men det vore ju värre att tappa dem än att ha dem runt halsen eller så... (tror jag hänger dem i halsband så är de med iaf)

• female81

Inda-
    nej har inte mätt. kankse man borde...

börjar jobba på måndag. får hoppa in på mitt gamla jobb. hoppas på sommarjobb.. (studerar)
    så det hinns inte riktigt med lika mycket träning. Men ska äta regelbundet då (rasterna) och nyttig. på jobbet smakar allt mums mums. ska köra min egen vertion av gi. mycket fisk. mumma.

• Drakdal

Allt känns så himla bra!! Måste bara tacka er ALLA som stöttat och pratat på denna och den förra tråden! Utan er hade jag aldrig klarat att gå ner så mycket som jag gjort! Ni är guld värda!!! 16kg sen mitten av januari känns super och som sagt ni har stor del i det! Så GO GIRLS! jag kommer vara med här till på fredag sen bär det av mot västerås och all förberedelse. Därefter kanske jag tittar in en sväng den 9 juni tills den 12 men sen tar det nog ett bra tag innan jag är tillbaka. Jag ska ändå köra på och så och hoppas att jag gått ner ännu mer tills agusti då vi kommer att vara tillbaka till vardagen:D

• Millan28

Måndag igen.....

Jag vill inte jobba mer, vill ha semester nu... Tur att det inte är så långt kvar

Nu har jag lyckats hålla min nya vikt i en vecka efter avslutad naturdiet, väger t o m 2 hg mindre. Däremot så ballade magen ur lite i helgen efter att vi grillat, åt klyftpotatis med mycket olja på till, och sedan ätit chokladpraliner och druckit whiskey i badet.
    Skulle tippa på att det är kombinationen mycket fett (jag brukar vara känslig för det) och alkohol. Jag dricker nästan ingen alkohol alls, nåt enstaka glas vin bara och sprit ännu mera sällan. Så nu ska jag jag faktiskt köpa hem lite vin så att jag får träna magen innan bröllopet, lite tråkigt om jag skulle få ont i magen då...

Den här veckan blir det lite blandat naturdiet och vanlig mat, har ju fortfarande tre kilo som jag skulle vilja få bort.
    Träning blev det heller ingen alls i helgen, bara promenader & sånt. Idag blev det en trött cykeltur till jobbet och senare hem igen. Löpning med grabbarna på lunchen och då lär jag väl vakna till om inte annat. De brukar hålla en kilometertid på 5 minuter eller snabbare.

Miafina: Min ring sitter också löst. Jag har beställt vigselringen i en mindre storlek så den kommer att hålla fast förlovningsringen. Den är smalare och har stenar så den bör inte kunna snurra så lätt heller.

Grattis Drakdal. Hoppas att du får en härlig dag!!

• Miafina

Morning - Som jag skrev tidigare så blev denna vecka en vecka då jag åt, och åt, och åt..

Och jag fick förklaringen till det... Min kropp har bestämt sig för att eftersom jag tidigare haft lingonvecka var 5 vecka, så skall jag numer ha den var 3 vecka för att inte komma undan med färre gånger eller nått... helt idiotiskt, men iaf - det är visst mitt nya öde. Därmed försvan all vilja och motivation när hormonerna ställt sig på högkant och levt rövare.....

Har inte ställt mig på vågen idag, och vill inte göra det heller.... Jag har inte bestämmt mig för om jag skall köra för fullt denna vecka, eller om jag skall ge kroppen lite tid att "vänja sig" vid det nya lättare jag...... Båda sakerna känns vettiga på något sätt.... får se helt enkelt

Drack 1½ glas vin igår... oj vad gott det var... första gången sedan februari ngn gång tror jag....

Hurra Drakdal =)

häpp häpp spiken i botten - eller kistan

• Jessie76

Börjar med att säga - Tack Drakdal och dito på dig, du är lika ovärderlig du!
    Och lycka till!!!

Jag startar idag med att byta ut allt mot naturdiet. Jag måste få komma igång igen ordentligt, jag känner att motivationen tryter som tusan Så nu jädrar ska jag passera -10 kg - helst på en vecka. Jag går ju ner så förbaskat sakta - och ja jag vet att det är bättre men ändå

Jag kommer dock att hålla mina två laster - tugga tuggummi och dricka kaffe. Nån måtta får det vara med uppoffringar - eller hur?

Jag känner att mina planeringar för bröllopet har stagnerat totalt, så jag får återkomma med dom - hur går det för er andra?

• Miafina

Hmm vägde mig iaf.... +1,8 kilo... förvånansvärt lite upp faktiskt =)

Jag och gubben bestämde oss för att jag skall köra så hårt jag kan fram tills först studenten, och sedan veckan efter dopet.... Så målet tills nästa fredag med pulver blir att nå 90 jämt, och att veckan efter landa på -30... Samma mål som jag haft länge nu känns det som, men aldrig nått...

Är säkert utopimål denna gång också, men man måste ju satsa någonstans.... Och allt är bättre än inget...

Skall försöka uthärda dessa lingondagar som är kvar först... Så borde jag släppa en del vatten sedan också.....

Skall gå ut någon dag och försöka hitta något snyggt att ha på mig som motivation till dopet som får vara det primära målet nu... (studenten är en passage på vägen)... Skulle vilja ha en läcker klänning eller ngt, som visar kurvorna, men däljer magen.... låter som en omöjlighet iaf... men den som lever får se... Kanske skall ha annat än svart på mig iaf, om det är fint väder (hoppas)

Skall träna senare idag.... Brukar göra det före frukosten, men blev sovmorgon idag, och tja.. blev inte av.... Så får ta det senare istället....

Trevligt med fint väder idag iaf =)

• Miafina

Jessie - Ja kaffet kan inte jag offra iaf =)

Jag har kommit fram till att jag måste se till att dricka mest hela tiden, för att itne bli hungrig.... Så får se till att hålla ett glas fyllt hela tiden...

*hmm*

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden