Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Så nu har våra gäster/goda vänner gått.... Jag lyckades att inte äta sååå jättemkt.... Åt mest sallad, men en del potatisgratäng också..... Och lite annat smått.....
Men det bidde mer än ett par glas vin... typ 4, och typ 4 ytterst svaga drinkar... alltså 1/3 12% blandat med 2/3 fruktsoda, i ganska litet glas.....
Maten var inga större problem med... men vinet var ju så gott =) (uppenbarligen)
En trevlig kväll blev det iaf tycker jag, och det är synd att min väninna skall åka "hem" och jobba hela sommaren... så man inte träffas ngt.... Sommaaren är ju perfekt för mysiga grillpartyn och avspända sommarkvällar med drink.... dvs sånt som jag skall hålla mig ifrån =)
Nej nu skall jag sova, och försöka glömma att jag troligen gått upp 2 kilo imorgon pga kvällen... Men jag får vara diciplinerad imorgon så kanske kanske vågen är lite snäll på måndag när jag skall upp på den... tvivlar, men man kan ju hoppas =)
Så, nu har jag varit ute och joggat och styrketränat igen. Det känns bättre och bättre för varje gång. Idag var jag nästan en halv(!) låt snabbare änn igår och nästan ingen kramp alls i fötterna. Nu skall jag hoppa i duschen. Hur går det för er alla?
Fru Abramsson, du och jag väger nästan lika mycket. Hur mkt planerar du att gå ner, på hur lång tid och när är din stora dag? Det står säkert längre bak i tråden men har inte tid att leta;)
Godmorgon!!!
Vilken härlig dag (iaf i Sthlm)
Idag är jag ledig och ska tillbringa dagen med min dotter, en kompis och hennes son. Vi ska till stranden och bygga sandslott och grilla korv
Vikten idan låg på 64,8 (2,8 kvar) men då har det fikats en del i helgen och det är mens på gång. Det viktigaste just nu är att hålla vikten så att klänningen passar om 12 dagar
Jag och sambon har börjat fundera på smekmånadsresa, blir nog det här i augusti: www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Rhodos/Ixia/Hotel/Hilton+Rhodes+Resort.htm
Ytterligare en anledning att hålla vikten hela sommaren, och köpa ny bikini
Ha en bra dag!!!!
lebrah - du verkar ha kommit igång bra =)
Oki.. så var det det här med rapport....
Det gick bra första delen av veckan.... Sedan har det blivit "den stora avvikningen" i helgen..... Vilket fick mig att gå upp rätt mkt igen... Men jag landade denna vecka på 93,3... dvs totalt -2 denna vecka.... Jag hade väl givetvis hoppats på bättre, men iom att jag gått upp 2 kilo under veckans gång, så är det ju fullt begripligt att det inte är mer..
Det posetiva är dock att efter helgen avvikelser är jag taggad för att fortsätta köra hårt... Så jag behåller målet 90 tills fredag... Och fortsätter hoppas på det bästa =)
Hoppas det går bra för er där ute, nu när det börjar närma sig för nga av er =)
Vad duktig du är Miafina! Jag har för mig att du låg på runt 100 förra omgången jag var inne och chattade mycket.
Idag har jag vägt mig och mätt mig. Blir alltid besviken för jag vill ju fullkomligt rasa i vikt och det så snabbt som möjligt! Sviktar dock inte i motivationen men däremot börjar jag ställa mig frågor som "Funkar den här metoden verkligen?" och "Tänk om jag verkligen följer den till punkt och pricka och ändå inte går ner, vad f#n skall jag göra då?"
Vågen stog på 81,9 idagockså, samma som igår. Nu skall min sambo ta ur batterierna och gömma dem tills nästa måndåg. Annars går jag och väger mig varje dag.
Mitt närmsta delmål är att väga 75 tills på midsommar. Det känns onekligen lite ouppnåligt...
lebrah - exakt min tankegång... Man är "skitduktig", så man tycker att man borde gå ner mer, lättare eller vad fasen som helst.. och då börjar man tvivla och hattifnatta runt....
störigt......
Just det.. kom på också att idag är det exakt 4 månader.... 4 månader = -23,7 kg
så första månaden = -11,7
andra månaden = - 3,8
tredje månaden = - 6,2
fjärde månaden = -2
Summa summarum - 23,7 kg
Då har jag under samma period gått upp 16 kilo.... Så jag har gått ner ca 40 kilon, och gått upp 16 av dem igen.... "utspritt"
Kan man prata om svajig väg... Men men... neråt är det iaf.... =)
Och mer skall det bli..... Så bara är det *tar på mig tjurskallen*
Millan - låter som en skön dag... Och det är jättehärligt här med.. skall ut och ta mig en långpromis senare tänkte jag =)
Live happy =)
Händer det inget för ngn annan eller..... Alla kanske är ute när det är så fint väder.....?!
Nu börjar verkligheten (tillfällena) närma sig... så det är viktigt att hålla ut... Men det känns trögt... Är mentalt jobbigt.... Måste hålla ut dessa 1½ vecka till.. måste... vill....
Idag smäller det! och vågen visad på 74,9!! Jag fixade med andra ord målet för det med!! Nu är jag lite nervös måste jag erkänna men det går nog bra! Ha det bra på er alla så ska jag rapportera om ett par dagar. KRAM
Grattis på nationaldagen!
Vilken härlig dag det är, åtminstone här i gbg. Blå himmel, inte ett moln i sikte och inte mycket till vind heller. Skall försöka va ute mkt idag och jobba upp lite färg.
Har varit ute och joggat idag också + styrketräning. Igår hade jag en träningsfri dag men försökte vara lite aktiv ändå. Va ute och cyklade med min sambo och son och så va vi inne i stan och gick.
Vet ni va jag gjorde igår? Nä naturligtvis inte. Men jag var och provade brudklänning!
Blev både glad och ledsen. Det fanns faktiskt några klänningar jag fick på mig och som jag inte såg allt för fet ut i. Men nu till problemet. I affären sa de att jag borde absolut boka klänning redan nu, helst denna vecka!
Men jag vill ju gå ner i vikt ju! Går jag ner 10 kg vill jag hellre ha en annan modell och alltså vill jag ju vänta in i det längsta med att boka en klänning!
Jag skall försöka hålla mig kall. Hellre gå ner 10kg oh gifta mig i en vitHM klänning änn väga 82 och ha en lyxbrudklänning. Jag menar det måste väll ordna sig, eller?
Jag skall INTE väga mig föränn till måndag och då MÅSTE det vara under 80 iaf.
Drakdal: Hur mycket var din startvikt?
Miafina: Är det ngt. speciellt om 1 1/2 vecka efterom du kall nå ett delmål just då?
Kämpa på nu alla!
Drakdal: Lycka till idag!:)