• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • andlin

I morgon är det bara en månad kvar... huh, jag får lite lätt panik. Det känns som det är så många saker kvar att fixa och försöka få koll på.

Klänningen är iallafall slutprovad och hänger hemma hos mamma och pappa och det är väl tur att den är där. Annars hade jag nog gått och tittat på den hela tiden

Satt med bordsplaceringen igår kväll. Det är inte lätt, men jag tror att jag fick till den rätt bra.

Annars är det stora projektet just nu, förrutom att vi försöker lära oss att dansa vals, att göra ett tidsschema för dagen och att komma på alla saker som ska göras dagarna innan och på lördagen.

• andlin

rosafågel:

Låter som du hade en jätte kul möhippa. Har själv inte haft någon än, men den kommer nog snart.

• aug 06

Hur kommer erat tidschema se ut jag har gjort en men är så osäker på hur allt så kan ni komma visa hur ni har gjort erat så skulle jag bli jätte glad. Det känns som om jag har missat en hel del av all planering men jag vet inte vad mer jag kan göra, det som är kvar på listan av planeringen är det som ska göras dagen innan eller veckan innan så det är väl bara att vänta in det hela det är ju bara 1 månad kvar i morgon pirrigt värre.

• andlin

aug 06: Ännu så länge är vårt tidsschema väldigt ofärdigt, men jag har iallafall gjort en tabell där jag har rubrikerna tid/vad händer/ansvarig.
    Har även gjort en lista där jag har skrivit de olika sakerna som kommer ske dagarna innan och under själva bröllopsdagen och sedan skriver jag upp minsta lilla sak som ska göras och som jag kan komma på. Allt från att fylla på toapapper på toaletten i festlokalen till att duka och att hämta blombuketterna innan fotograferingen.

• aug 06

andlin

Ok tack så myket jag ska nog ta och kolla upp lite av det jag har skrivit hade inte tänkt på det där med vem ska fylla på toapapper vem som ska dekorera lokalen har jag nog aldeles för många av men det går nog bra det oxå för vi får inte göra nått i logen förrän efter kl 17 på fredag så jag behöver nog all hjälp jag kan få.

När ska ni hämta tårtan och så? Jag kommer att hämta den dan innan är det bra eller dåligt? Tårtor brukar vara godare dagen efter.

• idolf

Jag funderar just nu på hur lång tid vigseln kan ta? just för att kunna göra ett tidsschema. Vi ska ha 2 psalmer och 2 solosånger.
    Ska föresten ev hämta klänningen den här veckan istället, är ledig denna så det blir lite enklare.
    Köpte trosor idag, blå som det står "I want to be your princess!" på rumpan. Så nu har jag "något blått" fixat också
    Transporten från kyrkan är också klar, min kusin kör oss i sin raggarbil, men från festen är det lite värre. Äsch det löser sig, hem kommer man alltid

• Smurfina

köpt skor idag...och trosor som inte ska synas under klänningen ...hmmmm....

Kan inte bestämma utgångs musik...grrr....gaaaah.....!

• mjukisb

nu har man varit i tyskland och handlat all dricka.
    Så nu är den saken avklarad.

• Ybrud

mjukisb
    Skönt!
    Vi får ett antal liter hemlevererat på torsdag

• Cristine

mjukisb

Var handlade du och hur tog ni er dit? Fanns det bra utbud av vin och champagne också?

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...