• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Paddan

Jag solar med en tubtopp hela tiden nu för att undvika ränder till min axelbandslösa klänning.

Mannen har semester och sitter och fixar som en tok idag... skönt!

• rosafågel

NU har jag blivit hippad

Jag var ju nästan 100% på att de skulle komma i lördags och det gjorde de också! Blev ändå överaskad att de kom så tidigt för jag och min m2b skulle åka och slå golfbollar. När jag var klar att åka så skyndade jag på honom vilket typ ALDRIG händer...hehe...och då...

...ringde det på dörren! Kl var 11.00. Jag öppnade och där stod sex av mina närmaste kompisar alla klädda i röd topp och jeanskjol. De gav mig en lista med saker att packa på 10 min medan jag fick jordgubbar och skumpa *mums* och jag fick en tiara att ha i håret.

sen bar det av till fjäderholmarna på en underbar lunch med rosévin. Där tog vi ett bad innan vi åkte tillbaka till stan.

Vi åkte till söder och där tränade vi Kung Fu, SKITKUL faktiskt! Sparkar och slag
    Efter en dusch gick vi en promenad mot vårat nästa mål. På vägen tog vi en fika och i mitt huvud snurrade en massa idéer om vad de hade hittat på

Vi kom tillslut fram till en fotostudio där fotografen hälsade välkommen. Vi drack lite vin och så kom en sminkör som sminkade mig.

Sen var det bara att låta kreativiteten flöda Han tog jättemånga bilder på mig, både påklätt och lite avklätt (med lakan ) Så på torsdag ska vi dit igen och välja bilder!

Efter fotograferingen (väldigt likt Top Model med gruppbild) åkte vi hem till min ena tärna och åt middag som de hade förberett. Vi gjorde oss iordning och kvällen slutade på kickis med karaoke och jag sjöng "Jakob tycker om mig" med Carola

Vid halv tre gick jag och hämtade min m2b p åen annan krog vid stureplan och åkte hem.

Under dagen fick jag prestenter av dom som var med som var ett varsitt minne från dom kanaliserat i en sak. Det var verkligen hur kul som helst och jag har gått runt och myst både igår och idag för att det var så bra ordnat! Bara roliga grejer utan att skämma ut mig (ja kanske lite på kickis då )

Nu måste jag nog jobba...hihi

• rosafågel

Oj, det blev ett långt inlägg

• rosafågel

Jag finns med på en bild på kickis hemsida med tiara..

• liten lilja

åh, vilken härlig bild! du var ju väldigt söt i din tiara grattis till en härlig möhippa. den lät kanon!

• Ybrud

rosafågel
    Grattis! det lät som en dröpmhippa!!!
    Härlig bild på dig åxå!

martinsson2be
    Det kommer att ordna upp sig med brännan. Brukar lägga sig efter ett tag.

• Fru O

Låter som en bra hippa tycker jag ...

Sambon och jag är säkra på att saker kommer hända på lördag. Borde kanske vara lite nervös, men det är hela tiden så mycket att tänka på. I dag ska vi försöka bestämma plats för fotografering. Vår präst är fortfarande i Irak(ett litet stressmoment tycker jag), ingångsmusik(hmmm funderar på gånglåt till äppelbo). I morgon ska vi träffa vårt brudfölje + toastmastern och gå igenom festhäftet. Vi har omslagen och de ska sköta resten ...

• rosafågel

Ja, möhippan var verkligen kanon :)
    Fru O:
    www.kickis.nu klicka in dig på sajten och vidare till bilder. Sen väljer man helgen 03 juni-1 juli och så finns en bild på mig rätt långt ner.

Liten lilja & Ybrud:
    Tack, det var verkligen en härlig dag! Väntar som sagt med spänning på hur de andra bilderna blev :) som togs hos fotografen.

Kom på en present till som jag ska få :) Ett album av dom som fixade möhippan där mina närmaste kompisar som var med och även de som inte kunde vara med ska sätta in varsitt foto med minnen med mig och skriva någonting. Ska bli jättekul att se det sen. Där kommer det även vara med bilder från den dagen, tror det togs uppåt 150 bilder

• rosafågel

Kom och tänka på naglar. Vill fixa dom till bröllopet. Någon som har ett bra ställe att rekommendera i Sthlm? Inte allt för dyrt.

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...