• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Smurfina

ååååh...jag vill bli hippad! Men tror inte kompisarna börjat koka ihop något ännu

• mjukisb

vårt osa gick ut den 14 och alla utom 2 har svarat så det känns bra.
    vi blir ca. 73personer och det är alldeles lagom. Nu ska man börja med bordsplacering osv.
    Håller dock på att bli förkyld nu. vill inte. Håll tummarna för mig att jag inte blir det. För på fredag ska jag vara tärna på min kompis bröllop och jag ska då även sjunga 2 solo sånger och då måste min röst hålla.

• Fru O

mjukisb - håller tummarna för att du är pigg och kry. Skulle också vilja kunna sjunga ... Lycka till på fredag.

Roligt att läsa om era hippor. Mina arbetskamrater påstår att de fick en jättebra bild när det sprang in och lurade mig(jag får inte se några bilder). Tydlingen var jag helt likblek och skräckslagen på bilden.

Projekt denna veckan:
    -Har pratat med hotellet om planeringen. Vi ska åka till flyget direkt vid lunchtid den 6:e. Kommer lämna väskor den 4:e, sen kommer bestmannen hämta våra bröllopskläder den 6:e. Känns som om det är under kontroll ...

-Se över glas och porslin. Vi ska hyra det som saknas på cateringfirman.

-Buketterna. Jag vill ha prisinformation av floristen.

Sen har jag beställt en morgongåva till min älskade. Jag vet att han kommer bli jätteglad .

Vi har beställt placeringskort och omslag till festhäftet.

Det börjar gå åt mycket pengar nu ... Även om vi försöker hålla nere kostnaderna så blir det mycket som man inte har tänkt på. Vi gifter oss ju bara en gång och då vill man ju inte bara tänka på pengar ...

• Smurfina

Hmmm....själv har jag mycket kvar att göra känns det som, men är ju ledig fram till brölopet.

Vi har ännu inte bestämt buffe och sånger till kyrkan ännu, men det bör vara kalrt den här veckan. Efter det ska jag sätta igång med häfte, vigselprogram och sådant.

Ska bestämma bordsplacering nästa vecka.

Har ännu inte sett min klänning....

• Orustbrud

Idag har jag pysslat med våra rispåsar, ska bara trycka ut små "etiketter" att sätta på snöret. Kändes skönt att ha göra något kreativt då "att göra listan" kännts lite för lång med tanke på att dagarna rusar iväg.

• rosafågel

Tänker ni ge morgongåva till er m2b? (frågan kanske har uttömmts i det här forumet förut, men i såna fall jag har missat det :))

Jag tänkte göra en "Jag-älskar-dig-bok" kombinerat med ett fotoalbum. Har funderingar på att komplettera med lite andra smågrejer ex en cd med låtar som jag vet att vi båda gillar...

• Fru O

Jag beställde en Ipod nano igår. Vet att sambon önskar sig en sådan. Graverade in den och jag tror den blir jättefin ...

• Fru O

Rosafågel;
    Det låter jättefint tycker jag. Var också inne på lite bilder tidigare ...

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...