• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • idolf

Ybrud
    Ja alltså jag känner som att det här är de som står mig allra närmast och det här var vad de kunde hitta på..
    Det känndes mer som en vanlig träff med kompisarna än en möhippa.

Tror inte det blir något mer än så här tyvärr. Eller jag är helt säker på att det inte blir något mer. Min tärna hade för mycket att göra för att fixa min hippa har jag fått veta tidigare, så det fick min andra kompis och min syster göra (känns inte så kul) och min syster har super dålig ekonomi och har ojjat sig jätte mycket om att det skulle bli så dyrt..
    Just nu känner jag mig inte så jätte viktig i mina kompisars ögon...

Men ett stort plus får de för hur de lurade mig iaf!

• Smurfina

idolf>> var inte för säker...det kan komma mer.

Jag hade nog också blivit besviken om jag bara hade blivit hippad över lunch. Vill helt ha middag och fest på kvällen....det är viktigast för mig.

ybrud>>nu när semesterperioderna börjar får man nog börja vara beredd...kanske inte så många som har tid i juli så de kör nu i juni

• Smurfina

POTATISFRÅGA:

ni som ska fixa maten själva. Vad ska ni ha för någit till köttet/fisken/kycklingen? Vi ska ha buffé och ville då gärna ha potatisgratäng med potatisodlarna sa att det är väldigt osäkert med potatis i augusti (färsk är ju inte så bra).

Någon med idé/förslag?

• mjukisb

Jag blev hippad igår. Jag och min m2b åkte hem till min mamma för vi trodde vi skulle träffas och spela spel. När vi kommer dit så pratar vi lite och sedan kommer mina mostrar. Jag undrar lite vad de gör där och sedan tar de fram en rolig hatt till Mats och sätter på en slöja till mig. Då fattade jag, blev helt chockad. Sedan fick vi dricka och så åkte vi ner och gjorde en tiokamp. Tjejer mot killar. Gissa vilka som förlorade. Jo vi tjejer så klart men det var kul. Sedan åt vi kebabtallrik och sedan åkte vi hem till min mamma och spela spel och drack ännu mer. Detta var en underbar kväll. Trodde inte mamma och mina mostrar skulle hippa mig alls så jag var inte förberedd. Jag blir dock hippad en gång till är jag rätt säker på av mina kompisar. Så den ser jag också fram emot. Men det är roligt när ens familj tänker på en också.
    Är så glad.

• Hjärtelycka

Smurfina:

Potatisgratängen gör du på bakpotatis om det inte finns "gammal" potatis att tillgå!

• Fru O

Jag var ju med och hippade en kompis i lördags. Ingen snäll hippa, så jag valde att ligga väldigt lågt ...

Ett litet tips är att vara förberedd med någorlunda bikinilinje ...

• rosafågel

Mycket prat om hippa...jag vet att mina tärnor planerar så det ser jag fram emot...hoppas jag..hehe...

Har bestämt psalmer (201 och 411) och väntar nu mest på att osa-datum ska komma så vi vet hur många som ska komma.

Hur gör ni med bordsplaceringsskyltar? Nån som har något tips?
    Viktigast är att det är billigt, tydligt och inte är så krångligt.

• rosafågel

TACK! Dom är verkligen superfina och enkla.

Bara två timmar kvar på jobbet...

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...