• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • aug 06

Sandgren: Nä vi har inte titta ännu men vi ska ditt nån dag framöver.

• Fru O

Budget?? Vi har inte gjort någon ...

Tror våra kostnader blir runt 40 000,-, Då räknas inte maten(men alkohol) eller bröllopsresan eftersom vi får det i bröllopspresent av föräldrarna. Kläderna blev nog mycket dyrare än vad vi hade tänkt(cirka 20 000 sek). Men de är värda varenda öre

• Bröllopstokiig

Vi har gjort en budget men vissa saker kan ju ändras exempelvis hur många som kommer.

Vi räknar med 65 pers.
    För närvarande ligger budgeten på 70 000:- med ett kuvertpris på ca 800:- där lokal, 3-rätters, dryck, tårta, kaffe, avec, fördrink mm ingår.

Det lämnar 18 000:- föör övriga kostnader. Hans klädsel är redan fixad och min klänning har jag fått i present.

Bröllopsresan ligger utanför denna budget.

• gnizz

Ca 65 000 kr ligger vår budget på och då vi inte kommer hinna någon resa pga studier så använde vi 15 000 till en valp. Så att 50 000 kr är budgeten för bröllopet och då är det 50-60 gäster och buffé.

• Fru O

Flera som har börjat oroa sig för hippan?

Tror jag ska bli hippad den 8/7 eller så försöker min tärna tro att det är dags då ...

• Ybrud

Nej jag är inte orolig för möhippan, det blir nog super. Det jag oroar mig för nu är att vi måste sälja vår bröllopsresa eftersom det verkar bli knäoperation för min del då Fan. Baj baj Azorerna!

• Fru O

Neeeej!! - Har du skadat dig? Hoppas det löser sig på bästa möjliga sätt.

• andlin

Fru O: På ett sätt oroar jag mig för möhippan och på ett sätt inte. Tror inte att min syster (tärnan) skulle utsätta mig för för hemska saker. Hon vet nog ganska bra vad jag kan gilla och inte, så det är jag inte så jätte orolig över, men jag tycker inte om att inte ha kontroll. Och möhippan är ju något som man inte alls har kontroll själv över...

Jag tror också att jag har koll på när det är dags. Är väldigt upptagen på helgerna fram till bröllopet så jag har helt enkelt talat om vilka datum jag kan och inte kan.

• andlin

Idag fick jag äntligen tag på kyrkan så nu vet jag vilken präst vi kommer få. Passade även på att fråga lite praktiska frågor. Skönt, en sak till att bocka av på listan.

• aug 06

Nu har alla äntligen svarat om dom kan komma eller ej till bröllopet å vad jag har längtat till denna dag så nu kan jag börja med bordsplaceringen och den är snart klar nu hoppas jag då att inga bangar ur men men sånt kan ju hända.
    I morgon ska vi ha genrep det känns lite pirrigt har inga frågor att ställa men går nog bra ändå.
    I morgon ska jag oxå ringa cateringen om hur många vi blir så jag får ett pris på vad kalaset kommer att kosta. Ja nu är det inte många dar kvar.

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...