• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • rosafågel

Smurfina:

Hur många var det som tackade nej? Vi har bjudit 77st men räknar med ett bortfall på ca 10. Stämde det för dig?

Ybrud:

Vad är det för resa då? Ni skrev Azorerna. Vi har inte bokat någon än så lite inspiration är ju aldrig fel :) Vad har ni andra bokat för bröllopsresa och när? Vi har funderingar på att åka i januari...

• Fru O

Ringde och kollade upp vilken präst som ska viga oss. Fick veta att den här prästen börjar jobba igen i mitten av juli. Blir lite körigt med vigselprogrammen eftersom kortdesign har semesterstängt. Blev lite stressad men det löser sig. I annat fall får vi väl göra egna. Det är ju inte så himla noga att det blir samma som alla andra trycksaker. Suck!!

• Fru O

Rosafågel,
    Paris. Vi tar taxi från hotellet till flyget den 6:e. Sen stannar vi till söndagen därpå. Då kommer jag troligtvis längta ihjäl mig efter min dotter ...

• annalytica

Hej hej allihop!
    Jag gifter mig också den 5:e augusti. Var på lunchtråden innan men den har stängts ner igen.
    Vi köpte ring förra helgen och denna helgen ska vi boka meny och se över bordsplaceringen på den restaurang vi ska vara på. Det börjar att dra ihop sig!!!
    Ser att några av er ska resa den 6:e...vi med:)

• Smurfina

rosafågel>>
    hade bjudit 78 och 13 tackade nej. Det blir ju ungefär det som du hade räknat med

• aug 06

Ja nu vet vi att 59 av 70 kommer på vigseln så nu är det bara att börja med bordsplaceringen så man har fått bort den delen oxå. Hade möte med prästen i dag och fick ett lathunds papper på hur vigselprogramet kan se ut så det var bra det lär ju behövas inte föra att jag kommer att göra dom men dom som gör dom åt mifg lär nog veta.

• Ybrud

Vi vet att 68 (+ barn) av 76 är anmälda och OSA har gått ut, Har redan fixat skyltar för bordsplaceringen men ska även dra igång med att placera ut folk. Det blir spännande .. Antagligen är det några som kommer att falla bort sista veckan (man bör väl räkna med det) så att man ändå får tänka om lite.

• aug 06

Ybrud: Å tack för påminnelsen jag måste ju göra bordsplaceringskyltarna oxå dom hade jag nästan glömt bort tur att jag ska till stan i helgen ska köpa mer papper till dom.

Är det nått annat man kan göra nu?
    Har då lämnat in hinderprövningen i allafall och det känns då skönt att få bort den biten oxå.

• sandra k

Jag har ingen aning om när jag blir "hippad", börjar nästan oroa mig för jag ska jobba två helger, sen är det ju många som är borta i juli... Men jag behöver ingen supermöhippa, det skulle duga bra med middag och lite dans.

Idag har jag via min mamma fått bort två riktigt stora "stenar som vägt mitt hjärta". Dels att få tag på en dryckeskyl, ni vet en sån där som finns på pressbyrån och dyl (inget man köper på IKEA direkt!). Vi ska ha festen på en gammal släktgård där köket inte är så mycket att hurra för, och champagne blir ju inte direkt iskallt i jordkällaren!) Men det är fixat nu i alla fall, och även förhoppningsvis två duktiga och trevliga tjejer som kan fixa med buffén!

Dessutom har jag testat att printa lite placeringskort på jobbet. Det gick inget vidare så nu verkar det som att vi måste handskriva dem. Men det göra ju inte så mycket.

Hur går det för er????!!!!
    Något ni kommit på som är lätt att glömma bort men som måste fixas (speciellt om man gör mycket själv?)

• Sandgren

aug06: Vad tyckte ni om prästen då? Var hon trevlig, verkade hon bra?

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...