• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • sandra k

Smurfina:

Annars är det ju mycket fräschare med något "kallt"/svalt. Potatisgratäng är ju asjobbigt att göra, ska stå tusen år i ugnen, vara klar precis i rätt ögonblick och dessutom vara varm till sista gästen. OCH det är megafett och lägger som en sten i magen.

Vi ska ha "basilikapotatis" (min mamma är extremt duktigt på att laga mat) som någon slags potatissallad fast med basilika då, antar jag. Hon har provlagat den och den var tydligen jättegod.

Sedan finns det ju potatissallad med vinägretter som är hur goda som helst! Med kapris, gröna bönor, rödlök... mmmm...

Måste nog gå och laga middag nu :)

• bumble

Jag är lite orolig för min hippa. Min tärna har varit nästan omöjlig att få tag på pga dubblajobb, studier, barn mm och nu när jag äntligen fick chansen att prata med henne för att planera lite inför den 5.e så säger hon att hon ska resa bort till spanien för att vila ut. När jag frågade när hon kommer hem sa hon bara lagom till ditt bröllop. jag är så besviken. Hon ska dessutom sjunga på bröllopet.

• bumble

Har ni hunnit mycket? Själv kikar jag på bröllopsresor och ringar nu. Ringarna går det inge vidare med. Vart får man tag på platina? verkar inte så vanligt hos guldsmeder. Jag skuulle vilja resa långt bort till någon paradis plats men det verkar vara ganska fullt runt den 20 augusti. Vart ska ni resa? själv har kikat på Mauritius, Mexico, och kambodja har ni något att tipsa om?

• Hjärtelycka

sandra k:
    Har din kära mor lust att dela med sig av receptet på Basilikapotatisen??Lät supergott!

• Smurfina

ja, finns massor av goda potatisrätter! Bailikapotatis lätt supergod....dessutom har vi massor av bailika i trädgården. Hoppas mamman din delar med sig av sitt hemliga recept!

• Smurfina

bumble>>

leta reda på sanasol (här på bt alltså)...hon kan platina och diamanter hon

Ringbestyret är klart...och jag är nöjd med vårt val. Bröllopsresan kommer inte ske nu (om vi inte tar en liten weekend nån stans) utan vi sparar till en längre Nya Zeelandresa om ett par år.

• Bröllopstokiig

Hej tjejer,
    Jag ska höra med henne om potatisen. Det är inte hemligt men hon hade det nedskivet så det finns nog inte i någon kokbok heller.

• sandra k

...Och det här är hela vår buffé:

Rosmarinmarinerad fläskfilé
    Italienska köttbullar
    Quornfileer med tonnatosås
    Squashbiffar
    Basilikapotatis
    Pastasallad
    Tapenade
    Oliver, svarta och gröna
    Salami, skinka
    Sallad
    Mozzarellasallad
    Hembakt brytbröd
    Ost, frukt

Med lokala produkter från min mormors systers trädgårdsland, och italiensk inspiration!

• Smurfan86

usch... Sitter här o hittar ingen lokal som vi kan hyra till ett bra pris

O inbjudningarna ska ut på måndag...

suck....

hur går de för er andra?

• idolf

på söndag ska vi träffa prästen för samtal. Spännande

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...