• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Smurfina

Festhäftet är den stora grejen nu. är inte heller helt klar med vad jag vill ha på borden...och buffén finns bara löst i tankarna....har inte träffat prästen ännu....inte bestämt musik till kyrkan...hmmmm.....hittar inte noter till en låt vi vill ha med....klänningen inte klar...väst ska sys...inte gjort bordplacering ännu, men vet ju inte hur borden ska stå...

Tur att vi har beställt ringar och att hindersprövningen gick igenom så att vi blir gifta i alla fall

• rosafågel

Var hos guldsmeden igår och lämnade in två ringar som ska bli min vigselring och bokade konsultation för hår och make idag. Två saker mindre att fixa.

Idag ska jag fixa axelbandslös bikini...man vill ju inte ha fula solränder :)

Hindersprövningen lämnar m2b in idag och under dan ska jag bestämma mig för den andra psalmen som vi ska ha. Vår präst gav 411, 82, 83 och 84 från vers 2 på förslag. Hmmm... svårt att välja...

• aug 06

Sandgren: prästen hon var jätte trevlig och prat glad , vet att det är bara 5 vigslar den dagen börjar kl 13 till kl 17 så hon har då full rull som sagt, hoppas bara nu att hon blandar i hop namnen på oss.
    När vi skulle få kantorns nr så gav hon vårat nr och sa att vi kunde ringa henne ang psalmerna eeh sa vi det där är vårt nr ojoj sa hon så hon har det nog ganska så mycket tror jag .
    Vi hade som sagt genrep men jag undrar om jag kommer i håg allt sen har redan typ glömt lite men man var väl lite små nervös så där men allt gick jätte bra även barnen gick så fint så:)

• mjukisb

Vi har idag köpt ett nytt hus. Det känns så. bra jag är så lycklig. Vi får det nya huset (ska byggas) vecka 10 nästa år. Längtar

• Smurfina

mjukisb>>
    grattis!

Köpte själv hus i augusti 2005...

Kommer husköpet påverka bröllopet?

• Fru O

Ska strax iväg och hippa en kompis. Hon tror hon ska jobba den här helgen, men vi har fixat det ...

• mjukisb

Nej huset påverkar inte bröllopet. Vi flyttar inte ion förrän vecka 10. Och det inverkar inte heller på pengarna. Så det känns bara bra.

• Smurfina

mjukisb>>
    vad bra....helt perfekt ordnat tidsmässig kan man säga då

• idolf

Idag blev jag hippad!
    De lurade mig totalt, jag blev helt ställd när jag fattade vad det handlade om.
    Blev en lugn lunch med mina 4 närmaste vänner. Sen var det slut.

Lite besviken blev jag när jag förstod att det inte skulle bli mer. Tror att vi var där i max 2tim... Missförstå mig inte, jag är inte det minsta otacksam! Jag trodde bara att det skulle vara lite mer än så.

• Ybrud

idolf
    Kul med hippa men jag förstår dig. Jag skulle nog åxå bli lite besviken om det bara blev en lunch..

MEN nu är du hippad,
    Få se hur länge man får vänta tills det är dags. Din hippa verkar vara så tidig, kanske har de mer på G?

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...