• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • karres 76

Idolf
    Hur känns det? Nu börjar det närma sig. Jag kan säga det att det är en lång väg, altargången i Storatuna. Hoppas all planering går bra för er. Vårat bröllop blev helt perfekt efter våra planer. God mat och en 7tusans rolig fest.

• *BlushingBride*

blivande fru Wikdahl
    Vi ska också till Toscana! Resan bokad! Vi börjar med en veckas rundresa i Italien till Rom, Venedig och Florens mfl. Därefter stannar vi till på en vingård i Toscana en vecka. Ska bli hur underbart som helst!

• aug 06

Sandgren: har ni oxå Marianne Nilsson som präst vi ska träffa henne den 8/6 för genrep då ska vi veta vad vi ska ha för psalmer och in- ut gångs musik, vet inte om vi ommer träffas fler gånger innan men det lär jag få veta nästa vecka.

Mvh aug 06

• Sandgren

aug 06: Åh, intressant! Vi ska oxå ha henne! Vad utvald man känner sig Så dom årkar med två bröllop på raden sådär! Vi hade tänkt ha min konfirmationspräst, byprästen från Röbäck, men hon skulle själv på bröllop, så det var ju trist. Men jag är glad att vi fick en tjej. Jag har inte hittat nåt om henne på BT så hon kanske är ny? Vet du nåt om henne? Vi ska inte träffa henne förrän tis innan bröllopet för min sambo kommer upp rätt sent (vi bor i Uppland) . Vi kommer därför att bestämma alla sånger o marser innan. Vi har inte bestämt oss för varken marser eller psalmer, har ni det? Vad intressant att ni ska träffa henne snart! Jag vill höra massa sen

• aug 06

Jag är då bara glad över att vi inte fick Yvonne nått för hon var kass kan jag säga hade henne på vår dotters dop nä hon ville vi inte ha och tur är ju det att vi ej fick henne nu. Nä jag vet inget alls om henne men hon verkar då vara trevlig men jag får berätta mera efter den 8:e. Vi har väl valt några psalmer och så men inget är säkert ännu. Visst ville du ha säckpipor på bröllopet har du fått tag i några ännu?

• Sandgren

Aug: Nja, säckpipa vet jag inte Men vi letar nyckelharpa men har inte hittat nån än. Känner du nån som spelar?

• aug 06

Sandgren: nä tyvärr så gör jag inte det men ni skulle väl ha Anna festoch mat hon kanske vet om nån, har ni frågat henne för hon verkar då vet mycket om musik och vart man ska fråga och så.

• idolf

karres 76
    Jasså du är här och smyger
    Jodå, det börjar pirra kan jag säga.. och då är det ju iaf 2mån kvar, hur ska detta gå
    Ja den altargången är väldigt lång och den lär ju inte kännas kortare när man väl står där... som sagt. Härligt att det vart så bra som ni ville! Massa grattis igen

•  blivande fru Wikdahl

Blushingbride
    Genom vilket resebolag bokade ni er resa? Vi kan bara vara borta en vecka (för min blivande kan inte ta så lång semester i augusti) så det lutar mot vingård och hyrbil för oss. Hittade ett fantastiskt ställe Fritidsresor . Tror det hette Tenuta il Corno. Åker ni direkt efter bröllopet?
    /JEnnie

• *BlushingBride*

Vi åker oxå med fritidsresor och så ingår det hyrbil! Fast för oss blev det villa pitiana, ett gammalt kloster som blivit ombyggt till vingård och hotell. Vi åker den 8 augusti (tror jag) och kommer till vingården veckan därpå. Ni då?

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...