• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • andlin

Om två dagar har vi osa. Ska bli intressant och se om de sista 4 paren tackar ja/nej innan det, eller om vi måste höra av oss till dem och höra om de kommer.

• andlin

Hur går det för er andra med planeringen, börjar det kännas stressig eller som ni har allt tid i världen på er?

Själv tycker jag att det känns rätt lugnt men samtidigt stressande. Har kläder till både mig och min M2B, ring till mig, har pratat med cateringfirman och bestämt mat och vad vi ska ha för porslin, har skaffat klänning till brudnäbben, bokat blommor till hela brudföljet, festprogrammet är nästa klart, kanske koll på vilka psalmer vi vill ha, solist bokad, bil från kyrkan fixad... tja, det mesta stora är fixat men nu är det nere på finliret. Alla små praktiska saker som ska fixas och det känns stressat

Mest stressat är nog att jag inte får tag på någon på kyrkans kansli. Vill ju veta vilken präst vi får och så att vi kan boka in träff. Vi bor ju inte i samma stad som vi ska gifta oss så det kräver ju lite planering. Dessutom har vi ju en massa praktiska frågor kring själva vigseln.

• mjukisb

hej usch jag tiden går fort. Det är redan juni imorgon.
    Planeringen har stått stilla ett tag. Men nu går snart osat ut så vi det är roligt att se vilka som kommer att glömma att svara.
    Vi har ju redan träffat våran präst. Det gjorde vi för ett par veckor sedan. Och det beror lite på att han ska ha semester sedan. Egentiligen har han semester när vi gifter oss också men han gör det iallafall, vilket jag är jätte glad över. Jag vill inte ha någon annan präst. Prästen vi ska ha har konfimerat mig och döpt båda mina barn. Vi gifter oss i en annan kyrka än den har jobbar i annars men han kommer ner. Känns tryggt. När vi träffade honom lade vi upp hela programmet och psalmerna. Nu ska vi bara ringa kantorn och berätta hur vi vill ha det så att han vet det.

Sedan ska jag fixa underkläder snart. det är dags med det. Annars vad har vi kvar att fixa hmmm. Blommor, kläder, ring, catering, musik det är fixat. Det mesta av drickat står här hemma men vi ska än sväng till tyskland nu i juni och köpa det sista. Det är så svårt att veta hur mycket man ska köpa tycker jag.

Det jag annars håller på med nu är fest häftet och det tar sin lila tid men kul är det.

kram på er

• vithajen

Oj den här tråden har jag helt missat. Vad kul med en 5e augusti tråd. Verkar vara många här i tråden också. Själv gifter jag mig i Sollentuna det datumet. Planeringen går sisådär, vi har egentligen bara bokat kyrka, lokal, bestämt tärna/bestman samt skickat ut inbjudningar. Hur långt har ni andra kommit?

• Ybrud

vithajen
    Välkommen!

Så här långt har vi kommit:
    -Kyrka/präst klar
    -Festlokal/catering/tårta klar
    -Serveringspersonal nästan klart
    -Min klänning inte klar, börjar sys imorrn! (tjohooo)
    - skor klara (funderar på andra detaljer nu)
    -Blivandes kläder klara
    -Tärna & bestman klara inkl outfit
    -Dukning och bordsplacering under febril planering just nu
    - Kyrkomusik klart
    -Trubadur klar
    -brudvals klar
    -gästlista inkl osa klart
    -fotograf hyfsat klart
    - bröllopsresa bokad (Azorerna i sept)
    - frisör/smink bokat
    - Toastmadame klar
    - festkvällen hyfsat planerad

Hmmm... undra om jag missat nåt.
    Hur långt har ni andra kommit?

• Brud 2006

Hej!

Jag gör tvärtom mot vad Ybrud gjorde och listar vad som INTE är fixat ännu!!

*Tårta - har beställt tid hos Gourmandise, så det är ju ganska klart i alla fall
    *Festprogram
    *Vigselprogram
    *Bestämma om/vad vi ska ha till vickning
    *Bordsplacering
    *Bordsdekorationer

Kommer inte på något mer just nu... Känns skönt, kanske inte är så mycket att fixa trots allt!

• *BlushingBride*

Vithajen
    Vart i Sollentuna gifter ni er? Här är nämligen en sollentunabo!

• idolf

Känns som det mesta är klart här också. Eller de stora sakerna, nu är det nästan bara "småsaker" kvar. När vi tittar så är det ju inte mycket som ska betalas nu på en gång heller utan det kommer ju också sen..

Vi har kvar:
    * Bestämma psalmer och en till solosång
    * Kontakta prästen
    * Fixa vår transport från kyrkan och festen
    * Bestämma maten (bokat men vi har ändrat från buffé till för- och varmrätt)
    * Dukning, bordsplacering
    * vigsel- och festprogram
    * Kläder till tärna/bestman
    * Mina underkläder
    * Musik till festen

Har säkert glömt något..

• Orustbrud

Ahhh, vi kan inte komma på vad vi vill ha för solo till vigseln. Kan ni inte komma med lite tips. Vill inte ha de mest klassiska t.ex. "Det vackraste" men alla föslag är välkomna.

• gnizz

Vi skulle vilja ha lilla björn och lilla tiger men vet inte om det passar :/

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...