• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Fru O

Jag har fått för mig att vi fick med ett papper där det står att man kan anmäla namnen till vigselförättaren ... Ska kolla upp det.

• Fru O

Ni måste anmäla vilket namn ni ska ha i äktenskapet respektive partnerskapet. Anmälningsblankett för namn skickas automatiskt till er när ni ansöker om hindersprövning för att gifta er respektive ingå partnerskap. Anmälan lämnas till ert skattekontor eller till vigsel- eller registreringsförrättaren i samband med vigseln eller registrering av partnerskap.

• martinsson2be

OK; då kanske vigselförrättaren vidaresänder det till Skatteverket då...

• gnizz

Jag fyller 28 iår och min w2b är 26 och vi har en 3 mån hundvalp.

• Fru O

Gnizz:
    Nu blev jag nyfiken. Du får säga i från om jag är "för" nyfiken ... Ska ni ha varsin brudklänning? I sådana fall ska ni ha likadana?? Ska ni ha lika vigselringar???

Min familj har också en hundmedlem som heter Conrad och är 4 år.

• Fru O

Angående mitt efternamn ... Jag har ett ovanligt (ganska långt)efternamn och sambon har ett sonnamn. När vår dotter föddes aug 2004 så kändes det självklart att hon skulle heta pappans namn eftersom vi hade planer på att gifta oss. Min kära pappa fick cancer och gick bort 50 år ung april 2004. Min dotter och jag tillbringade 3 månader vid min pappas sjuksäng. Jag vill absolut ha samma efternamn som min m2b och dotter. Nästan alla vi känner kommenterar att min efternamn är finare och tror att vi ska ta det ... Sambon vill behålla sitt namn och jag kanske kommer ha bägge namnen. Nu är mitt efternamn väldigt långt så det blir jobbigt att säga bägge efternamnen. Sen så vet jag inte riktigt hur jag känner. Saknar min pappa jättemycket ...

• gnizz

Fru O
    Nja, passar nog inte så bra i brudklänning men det hade nog passat bra till mina långa blonda dreads. Man kan väl säga som så att jag är en räv bland hermelinerna ;)
    Kanske har en skadad Y-kromosom eller nått men gillar att planerar och utbyta idéer trotts mitt genetiska kön :)

Vi kommer ta mitt efternamn då jag inte har ett son-efternamn vilket min w2b har, men mitt efternamn är bara svårt för de som har svårigheter med R.....

• gnizz

Fru O
    nöjer mig med en lika dan ring som min förlovningsring, w2b ska ha samma form som förlovningsringen men med lite bling bling i

• Ybrud

haha! så fel det kan bli då vi inte vet vad det är för kön man talar med! hihi.
    Jag tycker att det är störtskönt att ha en kille här att få ideer från! Jag har inte bara fattat det förrän nu...

• Fru O

Känner mig skitdum - Hallå?? Ha ha ... Den blev ju riktigt kul!! Och typisk att jag skulle göra bort mig som vanligt ...

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...