• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Orustbrud

Hur gör man med hindersprövningen? När vi beställde fick vi två ex. av varje blankett men man fyller ju i bådas info på samma lapp. Ska man skicka in båda?

• *BlushingBride*

Orustbrud
    Vi laddade ner vår lapp direkt på internet och skrev ut den och skickade sen in den. Det var bara en lapp.

• andlin

Vi skickade in hindersprövningen idag. Jag skrev också ut den från nätet så det var bara en lapp.

• Ybrud

Vi gjorde likadant sen lämnade vi blanketten hos skatteverket.

• Fru O

Längesen jag skrev här ... Vi pratade precis om hindersprövningen. Det är väl bara att ladda ner då

Vi var i Tyskland och köpte alkohol inför bröllopet i fredags. Hua det var jobbigt. Brudbuketten är beställt, make-/naglar är beställt. Vi har satt sista o.s.a datum 31/5 och hitills är det cirka 40 anmälda. Tror vi blir 50-60 personer. Lokalen och cateringen är bokad. Bröllopsresan är bokad, vigselringen har vi hämtat

Saker att ta tag i härnäst:
    Festhäfte mm
    Underkläder
    skor
    hår???

• mjukisb

Fru O: Hon var jättesöt

• Bluebride2006

jättesöt. jag hoppas få hem mina klänningar den här veckan, men jag jobbar för tillfället och kan inte fråga dem via msn.

• Smurfina

fru o>>

gillade henne i skorna bättre

Tysklandsresa ska det bli för oss också, men jag skickar iväg min m2b med en kompis som har stor bil. De brukar ha sällskap dit Killresa liksom. Lite synd dock för jag skulle gärna vilja följa med någon gång, men just denna gång (storköp) kan jag nog skippa

Fru O bor ni långt ner i landet så ni hade nära?

• Fru O

Vi bor i Gbg. Vi startade kl 5:45, var i Puttgarden vi 12 tiden och hemma igen strax före kl 21. Sambon har gjort så tidigare. Den här gången "hetsprovade" vi viner och planerade alla inköp noga. Det röda vinet(jättegott) skulle ha kostat 3800 sek på systemet och vi betalade ungefär 1500 sek. Sen köpte vi all annan alkohol för utom skumpan som vi inte hittade där. Vi har ett "favobubbel" som är jättegott och prisvärt på systemet.

Ja min Docka är jättesöt och busig!! Att hon ska gå in i kyrkan och bara vara söt är ett stort projekt!!

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...