• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Erika73

Nu när datumet är fixadm känner jag att jag kan också vara med på den sidan!!! Har börjat planera men det är svårt att hitta lokal. Alla har åsikter och släkten kommer med "goda" tankar kring hela planeringen!! Nu ser man vem är det som är ovän med vem, och vem är det som inte kommer om det andra blir bjuden, Man blir galen!!!! Hur gör ni??

En som börjar ångra allt!!!

• _Nickan_

kom hem med en tung påse med underkläder idag , hoppas en av dem passar, tänkte köra silikoninlägg i axelbandslös behå, hoppas den inte åker ner

• Ybrud

Erika73
    Väkommen till oss!
    Det du och din blivande kan göra är att stänga av öronen för vad andra vill och lyssna till er själva istället. Det är ert bröllop och det blir som NI vill ha det.

Om du ska gifta dig om ca. två månader (!!!!!!!!!! Herregud vad tiden går!!)
    har du inte tid att försöka tillgodose allas behov. Vi ska väl ha ett trad. bröllop med allt vad det innebär, men de traditioner och etiketter som inte känns bekväma för oss skippar vi. Man mår bäst då
    Fråga gärna om du behöver hjälp med nåt!

• idolf

Idag var vi och hälsade på några kompisar. Frun i huset ska göra våran tårta. Vi hade ju tänkt att vi skulle ha små minitårtor (en för varje gäst) istället för vanlig tårta, men nu visar det sig att det inte blir så. Det tar för lång tid helt enkelt... Fast jag vet att det kommer bli super bra ändå! Hon är enormt duktig Vi enades iaf om vilken fyllning vi ska ha vitchokladmousse och hallon blir det, täkt med något liknande sugarpaste. Marsmallows-nånting hette det.. Så nu är det klar iaf!

Sen låter det som att mina föräldrar kommer att hjälpa oss med maten, så nu blir det inte buffé utan förrätt och varmrätt (+ tårta såklart). Mamma pratade något am att betala allt för maten, som present. Men jag blev bara så förvånad och oerhört glad för att de erbjöd sig att betala en del.

Det tar sig

Välkommen hit Erika73!
    Jag håller helt med Ybrud, stäng av öronen! Det är helt omöjligt att tillgodose allas önskemål (krav), det är er dag helt enkelt.

Vi kommer också ha ett väldigt trad. bröllop, så som det passar för oss

•  blivande fru Wikdahl

hej på er

Jag har visst missat denna tråd. Jag gifter mig oxå den 5 augusti. Idag har jag övat håruppsättning hela dagen. Jag ska fixa mitt smink och hår själv. Det gick jättebra. Återkommer med bilder senare så kanske jag kan få lite åsikter. Igår köpte vi min/vår vigselring!! Jiippi. Spännande.
    /Jennie

• Ybrud

blivande fru Wikdahl
    Välkommen!

• idolf

Hälsar även jag blivande fru Wikdahl välkommen

•  blivande fru Wikdahl

Tackar tackar!!

Hur mycket har ni andra kvar på er planering? Vi har rätt mycket kring själva festen kvar. Menyn börjar bli färdig dock. Och så har vi ännu inte bestämt in- och utmarscher. Vi börjar bara gråta när vi ska försöka lyssna på dem..haha.
    /Jennie

• idolf

Vi måste fixa vår transport. Musiken i kyrkan är inte heller klar, varken in-, utgång eller solosång. Nu har vi också ändrat från buffé till för- och varmrätt, så det måste vi fixa. Vi har inte heller börjat med vigsel- och festprogram, men det är ju ingen brådska.
    Vin och öl är på gång, men inget av det har dykt upp än (ölen beställdes idag), hoppas vi hinner få det bara...

• Fru O

Välkomna alla nya.

Vi har sista maj som som senaste OSA datum. Vi har bjudit 57 peroner. Hitills har 48 tackat ja, 2 har tackat nej ...

Det känns som om vi har någorlunda koll på situationen. Vi kommer ta det lite som det kommer(hoppas jag) ...

Och jag blir så irriterade på alla som ska lägga sig i och tycka till för mycket.

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...