• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Fru O

Givetvis passade vi på att köpa in alkohol inför sommaren oxå. V70 var ganska tung på vägen hem ...

• idolf

gnizz
    Skrev i den andra ochså, ifall du inte kikar här
    Nu har jag mailat dig!
    Vårt info-blad har vi skrivit ihop med mycket hjälp från andra på BT, ville bara nämna det

• idolf

också ska det såklart vara..

• Smurfina

Fru O>> ok, Göteborg är skapligt nära. Örebro, där jag bor; ligger också ok, men man får ju räkna med 2*3 timmar i resväg till...det blir alltid över en natt

Vi ska ha vinet JP, rött och vitt, och det har jag hört ska finnas att köpa där nere. Svårt bara att beräkna mängden

• mjukisb

ja ni. nu är det tre månader kvar. närmar sig.

• Fru O

Ja det känns underbart! Vi har så vackert väder i dag

• Fru O

Till förätten ska vi bjuda på:
    Fräsch räk- och kräftsallad med västerbottenpaj.
    Drosdy Hof sten(sydafrika)

Till huvudrätten:
    Il Conte, Primitivo-negroamaro(Italien - jättegott vin)
    Rådjursstek, potatatisgratäng (har inte bestämt grönsaker ännu)

Dessert:
    Chokladtryffel.
    Inget dessertvin.

Cognac och Baileys till kaffe och tårta.

Tror vi räknade cirka 2 glas till förrätten, 3 glas till huvudrätten + extra till festen. Sen har vi köpt extra Oude Kaap chardonnay som ev "snackevin" på kvällen. + Massa öl, gin, vodka, Bacardi razz och whisky.
    Vi har så det räcker och jag vet flera av gästerna som ammar och är gravida.

Givetvis ska inte all alkohol stå framme för då kan festen urarta :-O.

Skumpa ska vi köpa på systemet. Kan verkligen rekommendera Chapel Hill - 56 kr. Har en flaska hemma i på kylning. Kanske man ska sitta ute på ballkongen med älsklingen i kväll och fira att det är tre månader kvar ...

Trevlig helg!!!

• mjukisb

till förrätt ska vi ha skånsk sillsmörgås med skivad potatis, löksill och créme fraiche

till varmrätt ska vi ha hovmästargratinerad kassler med ost i gräddsås och potatis gratäng till.

Till efterrätt ska vi ha citronfromage i kupe med dajmkross och exotisk fruktsås.

till dricka får folk själv välja mellan rött, vitt vin eller cider, öl eller läsk till maten. Vi har sedan även likörer och congac, whisky, vodka, gin och en massa annat till resten av festen.

• Smurfina

ja just...det var ju bara tre månader kvar igår...nu är det ju ännu mindre!

• _Nickan_

idag var jag och m2b och kollade på kläder till honom, svart kostym m gråa ränder och cremefärgad väst, åh va snygg han var, fick nästan en tår i ögat , 6.000:- för kostym m väst, extra väst till bröllopet, skjorta och slips el plastrong...men frågan e om man inte borde hyra istället, nackdelen är att han har svårt att hitta "vanliga" storlekar som passar, vi får fundera lite , vilken härlig sommardag *nys* pollensäsongen e här på riktigt

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...