Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
okt2006
I sådant fall så ska du garanterat köra en ck-kur!
Jag har inte heller mycket som ska bort.
Jag har förlorat 4,1 kg på 16 dagar!
Ren kur förstås.
Stort lycka till - vi stöttar!
Hmm.. jag måste nog fundera lite på det först. Hur gör man när man ska börja? Man kontaktar nån sorts konsulent eller? Grejen är att det rekommenderas ju inte att köra CK för diabetiker, vilket jag är.. Misstänker att en konsulent skulle avråda mig.
Hej.
Nu är jag på igen, slutade i höstas på grund utav ´näringsbrist, men det berodde på att jag fortsatte träna 7 dagar i veckan..
Men nu är jag igång, 9:e dagen nu, är hungrig. tokigt hungrig. Åt iofs i söndags, men hade ändå gått ned 3,4 kg i måndags när det var vägning efter en vecka.. Är peppad och kommer inte ge mig, men jag är bara så sugen på allt.. några tips?
MimmiMus - tack för dina rader.
Jag tycker nog själv att min konsulent är "så där" Hon pratar himla mycket och när hon frågar mig något så hinner jag nästan inte svara förrän hon börjar prata om annat. Hon verkar inte lyssna riktigt. Jag sa till henne i tisdags att hon pratar lite för fort/mycket så att det ibland är svårt att hänga med, men ja tyvärr är hon nog inte den bästa av konsulenter....
Jag är jättenöjd med 3 kg och det börjar kännas att jeansen inte sitter lika tight längre. Idag, min 10:e dag mår jag strålande!
Jag har inte läst alla dina inlägg MimmiMus, men hur mycket ska du ner? Har du gått upp det som du gick ner förra gången du var med eller lyckades du hålla dig nere?
Det känns så himla bra att ha er alla här. Att läsa era inlägg känns kanon. Vi har ju ofta samma "problem" med kuren.
Nu ska jag på bröllop på lördag(som gäst) och jag kommer då att bryta min rena kur. Känner inte för att ha med mig min egen soppa till middagsbordet. Sunt förnuft, ingen alkohol och ren kur på söndagen - så får det bli!
Stor kram till er alla!
okt2006 - Aha. Men ja, jag tror inte då kan/får gå på ren kur då, tyvärr. Men kanske kombinerad? Eller så gör du helt enkelt det som är bäst; äter bättre och motionerar mer. Det är ju ändå det man ska göra när man har diabetes. :) Du har ju 5 månader kvar till bröllopet, och om du går ner extremt sakta med 1 kg/månad så är du ju ändå i mål till bröllopet! :)
Mastermind: inte bara när man har diabetes som man ska motionera och äta rätt... Ber om ursäkt om jag överreagerar, men detta är något man får möta väldigt ofta när man har diabetes! De kost- och levnadsråd som ges till diabetiker borde följas av hela befolkningen. Dvs äta på regelbundna tider, äta hälsosamt, motionera, inte röka osv.
okt2006 - Jag är väl medveten om det, min bror har diabetes och pappa hade det. :) Jag menade absolut inte att bara diabetiker ska leva sunt, ifall det framstod som det. Utan jag menade att det bästa sättet är att gå ner på det sättet, speciellt som du bara har 5 kg att gå ner och hela 5 månader på dig. Och att gå på en sådan här diet som CK är betydligt mer riskabelt för dig än för icke-diabetiker (och om det är orättvist, dåligt eller bra är ju en diskussionsfråga). För min del så har jag 90 kg att gå ner (eller 77,9 kg kvar, just nu :)), och vill gärna gå ner det mesta av dom, om inte allt, med CK. Jag har inte den "lyxen" att kunna äta vanlig mat just nu och ta det i lugn takt, även om det är det bästa. Jag har alltför lätt att tröstäta och ge upp och äta för mycket. För mig är en kontollerad kur perfekt, speciellt som min vikt faktiskt är en hälsofara och borde reduceras relativt fort. Men när jag gått ner allt så ska jag givetvis gå över till att äta bra och motionera mer och helt enkelt bli sundare, precis som alla borde, som sagt.
Hej, tjejer!!!!!!
Suss1
Jag har vägt 83 kg och har tappat allt detta med CK. Väger 63 nu. Men jag har gjort det i omgångar. Jag gick upp från 60 till 62 kio när jag avslutade min rena kur men det berodde självklart på att vattendepoerna fylldes upp igen. Sen höll jag mig på 62 kilo fram till i nov/dec. Jag fick nytt jobb i slutet av oktober och slutade träna helt och hållet samt satte in en p-stav i armen. Det gjorde att jag gick upp till 68 kilo. Jag är 165 sm lång. Jag har nu på 18 dagar gått ner ca 5 kg och ska ner till 55-57 kilo hade jag tänkt. Jag bör vara där om ungefär 3-4 veckor. Då påbörjar jag några veckors upptrappning och kommer då äta strikt GI samt att jag kommer börja träna igen. Har börjat träna så smått men kan verkligen inte ta ut mig eftersom jag går på ren kur.
VA MYSIGT MED BRÖLLOP!
okt2006 - Jag tycker att du ska äta GI för att gå ner i vikt. GI är juh faktiskt en metod som från början just är framtagen för diabetiker - men det visste du säkert redan! Men som sagt, GI är mycket bra för alla människor. Jag håller på med att plugga in GI stenhårt eftersom jag ser det förnuftiga och vettiga i den metoden. Men jag förstår din frustration och att du vill tappa dessa kilon snabbt. Jag känner ingen diabetiker men har förstått att det är mycket allvarligt om ert insulin blir för högt eller för lågt. Jag vågar verkligen inte komma med något råd men om du har haft diabetes en längre tid och därmed känner din kropp och kroppens signaler MYCKET VÄL, så tycker jag att du ska försöka några dagar men då vara mycket, mycket försiktig och alltid ha dina sprutor och alternativ RIKTIG mat me dig var du än går!!!!!
Ta hand om er tjejer!
P&k
Hej!
Har läst om era viktminskningar och har bstämt mej för att själv börja; första dagen idag!
Det jag är rädd för är att jag ska ge upp eftersom det känns som ett sådant mission impossible.. jag vill gå ner ca 20 kg (från 82 till 62)
Läste att det var ungefär det som MimmiMus hade gått ner med cambridge. Jag undrar hur lång tid det tog för dej? (ren kur)
Måste verkligen uppmuntra mig till det här nu, vill ju så gärna gå ner i vikt!
Vill också passa på att säga grattis till alla er som kämpar/lyckats, ni är helt fantastiska och ni ska vara så stolta!
Är det någon annan som funderar på att börja, så kan ni ju alltid göra mej sällskap =)
P&K
Aimable - välkommen hit!
Se det inte som ett "mission impossible" Jag har själv just startat och är idag på dag 10 på ren kur. Jag ska ner från 78-60 vilket är ungefär som du. Första veckan var för mig jobbig, medan andra mår jättebra efter 4-5 dagar så det är olika från person till person. Tappade 3 kg vecka 1 vilket är en otrolig sporre att fortsätta.
MimmiMus - då har du inte så många kg kvar. Måste kännas härligt!
Ut i vårsolen!
Suss